Чим відрізняється інжектор від карбюратора

Всі знають , що бензинові двигуни або мають паливний інжектор , або оснащуються карбюратором . Але якщо першого ліпшого автолюбителю поставити запитання , чим відрізняється інжектор від карбюратора , то навряд чи можна отримати виразну відповідь . Багато хто знає тільки , що ці агрегати виконують однакову функцію — формують горючу суміш для подачі її в двигун. Але чим же відрізняються ці агрегати ?

Відмінності (різниця) карбюратора від інжектора :

  • У карбюраторі горюча суміш засмоктується у двигун , а в інжекторі надходить у циліндри двигуна шляхом уприскування.
  • Карбюратор відрізняється нестабільністю , в той час як інжектор забезпечує ефективну роботу двигуна.
  • Робота інжектора не залежить від погодних умов. Карбюратор ж у сильні морози замерзає .
  • Інжектор забезпечує менш забруднені викиди в атмосферу.
  • Інжекторний двигун легше набирає обертів в порівнянні з карбюраторним .
  • Застосування інжектора дозволяє заощадити до 40 % палива .
  • Інжектор менш схильний до поломок , ніж карбюратор , але при цьому його ремонт відрізняється високою вартістю .
  • Інжектор більш вибагливий до якості палива.

Принцип роботи карбюратора і інжектора

Карбюратор являє собою пристрій, призначений для створення повітряно — паливної суміші і регулювання її витрати. При використанні карбюратора горюча суміш засмоктується у двигун за рахунок виникаючої різниці в тисках між атмосферою і впускним колектором .

Інжектор — електронна система подачі палива , в якій якість повітряно — паливної суміші регулюється електронікою. У інжекторної системі впорскування палива в потік повітря здійснюється спеціальними форсунками. Горюча суміш надходить у циліндри двигуна шляхом уприскування відразу в камеру згоряння. В даний час практично на всіх сучасних автомобілях встановлюють інжектор.

Порівняння карбюратора і інжектора

Карбюратор формує багату повітряно — паливну суміш , необхідну двигуну для виконання конкретної роботи . При цьому в двигун засмоктується однакову кількість суміші незалежно від оборотів , у зв’язку з чим відзначається значне споживання палива і сильне забруднення вихлопних газів.

При використанні інжекторної системи подачі палива у двигун надходить збіднена повітряно — паливна суміш у точної дозуванні , яку визначає блок управління. Точне дозування палива тягне за собою економічний його витрата і істотне зниження токсичності вихлопних газів.

Застосування інжектора дозволяє досягти збільшення потужності двигуна до 10% і поліпшення динамічних властивостей автомобіля. Інжектор більш вибагливий до бензину , ніж карбюратор . Він не залежить від перепадів температур , в той час як карбюратор взимку замерзає , а влітку перегрівається .

Що стосується надійності , то карбюратор відносно простий і практично не вимагає обслуговування в процесі експлуатації. Але це за умови , що варто паливний фільтр і використовується якісний бензин. У реальних умовах карбюратор схильний до частих поломок у зв’язку з незадовільною якістю палива. Але при цьому ремонт карбюратора багато автовласників здатні виконати самостійно , а запасні частини для агрегату не відрізняються високою вартістю .

Інжектор надійніший в експлуатації , проте його ремонт відрізняється складністю . При цьому діагностика інжектора може проводитися тільки за наявності спеціального обладнання , а вузли та датчики агрегату відрізняються високою вартістю .

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *