Чим відрізняється потяг від електрички

Люди часто користуються послугами залізниці . Хтось пересувається всередині області , тобто на близькі відстані, а хтось подорожує на далекі відстані — з одного міста до іншого або навіть за кордон . У ряді випадків не завжди ясно , що може електричка , а на що розрахований поїзд і квиток на який транспорт краще придбати . З вигляду всі вони пересуваються по рейках і навіть за зовнішнім виглядом дуже схожі. Тим не менш, внутрішній зміст і призначення у них різне .

Різниця між поїздом і електричкою полягає в наступному:

  • Поїзд їде за рахунок локомотива і йому не потрібна прив’язка до електрики , а електричка використовує моторний вагон і без електрики просто не поїде.
  • Поїзд може спокійно подорожувати з міста в місто і навіть в інші країни , а електричка найчастіше використовується у приміському сполученні , в метро і на монорейках .
  • Поїзд має кілька різновидів вагонів , а електричка в цьому плані набагато скромніше.
  • Потяги зупиняються тільки за власним розкладом у великих населених пунктах , а електричка на кожній станції.
  • У поїзді є титан з окропом , а в електричці в цьому немає необхідності , оскільки подорожі зазвичай не так далекі .
  • У кожному вагоні поїзда по два туалети , а в електричці тільки в одному вагоні на весь склад .
  • У поїзді є провідник — незамінний супутник і помічник у всіх тяготи поїздки , а в електричці тільки контролери і зрідка ходять продавці напоїв і газет.

Визначення потяги та електрички

Поїзд — спочатку назва походить від слова « поїздка » і позначало ряд возів , які слідували один за одним. У сучасності це склад з декількох вагонів. У нього є один або кілька локомотивів , які здатні тягнути весь ланцюжок на далекі відстані і з пристойною швидкістю . У кожного такого поїзда є «голова» і « хвіст» , які відрізняються звуковими або видимими сигналами. Також у них є номери . Однак бувають і просто локомотиви без вагонів , вони теж вважаються поїздами. Для руху використовується електрика або дизпаливо.

Електричка — ще її називають електропоїздом . Якщо розглянути зовні , то це той же склад з декількох вагонів , які з’єднані між собою. Однак тут трохи інше призначення та можливості . Електрички використовуються не тільки у високошвидкісному повідомленні на залізницях , а й у метрополітені або монорельсовому транспорті. На відміну від поїзда , для тяги використовуються моторні вагони , а не локомотиви . Електрички можуть швидко розганятися на коротких перегонах , використовуючи енергію від зовнішньої контактної мережі за рахунок струмоприймачів .

Порівняння потяги та електрички

Технічна сторона питання

Як вже було раніше сказано , у поїзда є локомотив , а електричка має просто головний вагон , який є моторним . Для руху електричка використовує тільки електрика і без нього представляє собою купу заліза , нездатну котитися вперед. Поїзд більш незалежний у цьому плані , він може харчуватися як від електрики , так і використовувати дизпаливо для автономних поїздок.

Електрички часто використовуються в приміському сполученні в межах однієї області , рідше двох , а поїзди здатні перетинати всю країну і навіть виїжджати за її межі.

У поїзді можна займати тільки вагони , а локомотив — ні. Пасажири електричок можуть розміщуватися скрізь , включаючи моторний «головного » вагон .

Якщо слідувати по одному і тому ж маршруту на електричці і поїзді , то на електричці добиратися довше , тому що вона зупиняється на кожній станції. А ось поїзд може сміливо ігнорувати невеликі зупинки , оскільки у нього власний маршрут , який приймає до уваги лише більш — менш великі населені пункти .

 внутрішня складова

Потяги в цьому плані більш цікаві. Вони можуть складатися з сидячих вагонів , плацкартних , купейних (різного класу) , вагонів- ресторанів. В електричці все набагато скромніше — довгі сидіння на трьох осіб по обидві сторони вагона.

Потяги обладнані титанами , з яких кожна людина може взяти окріп на чай або суп швидкого приготування. Це розумна міра , оскільки часто доводиться їхати цілодобово. Електрички подібного зручності позбавлені. Крім того , в поїзді по два туалети на вагон , а в електричці всього один на весь склад . Іншими словами , електрички менш комфортні , ніж поїзда. Втім , варто зауважити , що зараз стали з’являтися нові швидкісні електропоїзди з підвищеним рівнем комфорту: м’які сидіння , ТВ , бар , титан , біотуалети в кожному вагоні.

В електричках з обслуговуючого персоналу тільки контролери і іноді ходять продавці ( продають напої , чіпси, насіння , газету ) . А у поїздах до ваших послуг провідники , здатні не тільки чай / кава забезпечити , підказати зупинку , викликати лікаря , але й підняти вчасно , щоб ви не проспали свою зупинку . Крім того , у поїздах завжди є черговий слюсар.

 

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *