Чим відрізняється тосол від антифризу

Будь-якому автовласникові хочеться , щоб його « залізний кінь » працював десятки років. Саме тому ми прислухаємося до звуку двигуна , намагаємося заправлятися на перевірених заправках , купуємо якісні масла і антифриз. Хоча для початківця автолюбителя вибір багатьох засобів для поліпшення роботи автомобіля — це довгий шлях проб і помилок. Однією з проблем може стати вибір між тосолом і антифризом , адже для непосвячених громадян ці дві охолоджуючі рідини — одне і теж. Спробуємо дізнатися , чи так вони схожі насправді.

Відмінності (різниця) тосола від антифризу :

  • Антифриз — загальна назва для всіх охолоджуючих рідин , тосол — це марка антифризу , розроблена в радянському союзі .
  • Присадки в складі тосола — неорганічні солі , а в складі антифризу — органічні .
  • Тосол утворює захисний шар металу в 0,5 мм , при цьому погіршуючи теплообмін. Антифриз утворює захисний шар тільки в місцях корозії.
  • Тосол втрачає охолоджуючу здатність через 30-40 тис. км , а антифриз через 250 тисяч км .
  • Тосол менш стійкий до високих температур , а антифриз закипає при температурі 115 градусів .

Визначення  тосола та антифризу

Антифризом називають всі без винятку охолоджуючі рідини , незалежно від того , де і коли вони випущені.

Тосол — це різновид антифризу , випущена в СРСР. У зв’язку з тим , що альтернативи тосол не було , дуже скоро назва торгової марки стало прозивним і довгий час так називали й інші антифризи , що потрапили на радянський , а потім і російський ринок. Насправді , ТОСОЛ — це абревіатура , яка розшифровується як «технологія органічного синтезу окремої лабораторії ».

Склад тосола та антифризу

У складі тосола , як і в будь-який інший охолоджуючої рідини , присутній етиленгліколь і вода. У тосолі використовуються присадки на основі солей неорганічних кислот , наприклад , фосфатів , силікатів , нітратів і нітритів.

У складі антифризу також є етиленгліколь і вода , присутній гліцерин , пропіленгліколь і спирт. Іншими словами , антифриз — це етиленгліколь (або пропіленгліколь ) , вода і присадки. Саме присадки особливо цінні в складі , так як вони підвищують антикорозійні , антікавітаціонной , антипінні можливості антифризу. У складі антифризу присадки на основі солей органічних кислот.

Експлуатаційні характеристики тосола та антифризу

Завдяки тосол , на поверхні металу утворюються захисний шар , як правило , його товщина не перевищує 0 , 5 мм , але мінусом такого захисту є низька теплопередача . Через це збільшується витрата палива , а сам двигун швидше зношується . Тосол втрачає свою охолоджуючу здатність вже через 30-40 тисяч км пробігу. У зв’язку з тим , що у складі антифризу присутні такі неорганічні солі , як фосфати і силікати , можливе утворення гелів і опадів , які можуть призвести до засмічення радіатора. При високих температурах тосол працює в системі до межі в 105 градусів.

Антифриз утворює захисний шар тільки на стінках , схильних до корозії , у зв’язку з тим , що на іншому металі захисного шару немає , то теплопередача залишається непорушеною . Ця охолоджуюча рідина не втрачає своїх властивостей при пробігу легкового автомобіля понад 250 тисяч км . У зв’язку з тим , що в карбоксилатних рідинах використовуються органічні солі , опади не утворюються. Антифриз закипає при температурі 115 градусів .

 

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *