Чим відрізняється варіатор від автомата

Більшість автолюбителів при виборі машини знають , що саме їм потрібно , — автоматична коробка передач або ж механіка . А от вибір між автоматикою і варіатором часто викликає утруднення . Непідготовленому автолюбителю важко розібратися в цьому питанні. Адже ці абсолютно різні за будовою і принципом роботи механізми мають однакову функцію — перемикання передач. Так у чому ж відмінність автомата і варіатора , яка трансмісія краще?

Різниця між автоматом і варіатором полягає в наступному:

  • АКПП не дає машині такої стрімкої динаміки , як варіатор.
  • Автомат має набагато більше витрат палива , ніж варіатор.
  • Автомат вимагає більший обсяг трансмісійного масла , заміна масла повинна відбуватися частіше , ніж у варіатора .
  • Ремонт автомата дорогий , але зробити його набагато швидше , ніж варіатора , конструкційні особливості якого вимагає високого професіоналізму.
  • Основний компонент автомата — гідротрансформатор , який виконує функцію перемикання швидкостей , варіатор працює без перемикання передач. Він плавно змінює передавальне число.

Конструкційні характеристики автомата і варіатора

Автомат складається з двох основних елементів — редуктора і гідротрансформатора . Гідротрансформатор в коробці- автоматі виконує функцію зчеплення і відповідає за перемикання передач. Редуктор коробки -автомата містить в постійному зачепленні всі пари шестерень , що дозволяє отримати один закінчений механізм, має відразу декілька ступенів.

Варіатор — це механізм, що працює без перемикання передач , в якому передавальне число передається двома конусними шківами ( веденим і провідним) , розташованими один проти одного і стягнутими металевим трапецієподібним ременем або ланцюгами.

Експлуатаційні характеристики автомата і варіатора

Автомат значно збільшує комфортність водіння транспортного засобу. Відсутність необхідності перемикання передачі дозволяє водієві зосередитися безпосередньо на управлінні автомобілем , що особливо актуально при водінні в місті. Автомат плавно перемикає швидкості , оберігаючи двигун від перевантажень , що значно зменшує його знос .

Але при цьому АКПП через втрати в трансформаторі відрізняється низьким ККД , що проявляється підвищеною витратою палива. Іншим недоліком автомата є гірші динамічні показники , ніж у машин з варіатором.

Варіатором керує комп’ютер , який аналізує умови руху автомобіля і підбирає оптимальне передавальне відношення , завдяки чому робота двигуна відбувається в щадному режимі. Розгін з місця автомобіля з варіатором відбувається плавно і без ривків. Перемикання швидкостей в процесі руху відбувається також непомітно , що проявляється повною відсутністю поштовхів.

Варіатори розташовують великим числом передач , що дозволяє двигуну працювати у вигідному режимі , тому автомобілі з варіаторами відрізняються високою економічністю , що поєднується з не менш пристойної динамікою.

Варіатор і автомат відрізняються складністю в ремонті. Ремонт варіатора витікає в досить круглу суму. Його обслуговуванням і ремонтом займаються тільки офіційні дилери , що також дорого. Автомат в цьому виграє : він більш вивчений , тому ремонт його можна зробити швидше.

Варіатор вимагає спеціального масла , причому кожен чітко визначеного . Це умова повинна дотримуватися надзвичайно точно , в іншому випадку може відбутися поломка механізму . Зате трансмісійного масла в автоматі має бути більше , ніж у варіаторі , і міняти його потрібно частіше.

 

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *