Функції міжособистісного спілкування

Функції міжособистісного спілкування

У відповідності до мети, можна виділити функції міжособистісного спілкування. Наведемо одну з найбільш повних класифікацій функцій спілкування, що виділяються за критерієм мети:

1)  контактна функція — встановлення контакту як стану спільної готовності учасників до прийому і передачі повідомлень, підтримання взаємозв’язку у вигляді постійної взаємоорієнтованості;

2)  інформаційна функція — обмін повідомленнями, думками, задумами, рішеннями;

3)  спонукальна функція – стимуляція активності партнера для спрямування його на виконання певних дій;

4)  координаційна функція — взаємне орієнтування і погодження дій при організації спільної діяльності;

5)  функція розуміння — адекватне сприймання і тлумачення змісту повідомлення, взаєморозуміння намірів, установок, переживань, станів;

6)  емотивна функція — пробудження в партнерові бажаних емоційних переживань, а також вияв та зміна з його допомогою власних емоцій, отримання співчуття з боку партнера;

7)  функція встановлення відносин — усвідомлення і фіксація свого місця в системі рольових, статусних, ділових, міжособистісних та інших зв’язків співтовариства в якому діє індивід;

8)  функція здійснення впливу — зміна стану, поведінки, особистісно-смислових утворень партнера.

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *