Оксана Сенатович «Малий віз» аналіз

Оксана Сенатович «Малий віз» аналіз твору викладено в цій статті.

«Малий віз» аналіз

Тема: подорож хлопчика Дмитра в минуле.

Ідея: зацікавлення своєю історією.

Основна думка: уславлення кмітливості й винахідливості запорожців, їхнього отамана Івана Сірка, схвалення думок і дій допитливого хлопчика, який цінує історичне минуле

Жанр: казка.

Сюжет: Дмитрик дістав Малого Воза із дна озера. Запорожці посміялися, але дали відповідь на його питання про підводні човни й ракети, які вони винайшли.

Герої: Дмитрик, козаки, Іван Сірко.

Фантастичне у казці — Подорож на Малому Возі у минуле, розмова з козаками

Реальне у казці — Зацікавлення хлопчика історією, захоплення винаходами запорожців, написання книги

Умовний літературний прийом — Чарівний сон Дмитрика

За жанром «Малий віз» — казка. У ній цікаво переплітаються теперішнє із минулим. Письменниця звертається до славних сторінок нашої історії – козаччини. Згадує про винаходи й кмітливість запорожців, про славного отамана Сірка, який здійснив понад 20 походів на ворога – і жодного не програв

«Малий віз» художні засоби

  • епітети — Червневе небо, зоряне озеро, сивовусий козак
  • порівняння — Човен подібний до великої жовтої черепашки.
  •  метафори — Дмитрик полетів, намацав ногою дно неба, прогуркотів небом Великий Віз і заїхав за хмари, витяг з води Віз, Дмитрик разом з ліжком поїхав у невідоме, підводний човен зблід.

Художні засоби — Пейзаж, діалог, просторічні слова, емоційно забарвлена лексика, гумор, епітети, фразеологізми

В оповіданні «Малий Віз» Оксани Сенатович міцно переплелися вигадка і правда. Це й не дивно, адже все оповідання є лише сном маленького героя. В той же час ми дізнаємося, що Дмитрик дуже цікавиться історією свого краю, особливо козаками-запорожцями, багато читає і завжди жадібно очікує нових книг своїх улюблених письменників про січовиків.

Безперечно, що такий барвистий і змістовний сон міг приснитися лише дитині з багатою уявою, до того ж у сні лише допридумувалося те, про що Дмитрик читав у книжках і вже добре знав. У розмові із запорожцями, незважаючи на їхні кпини, хлопчик веде себе гідно, проявляючи знавцем і військової запорозької справи, й історії.

Автор: J. G. (Джей Джи) У рубриці: 5 клас

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *