“Шпага Славка Беркути” характеристика героїв

шпага славка беркути характеристика героїв 8 клас

“Шпага Славка Беркути” характеристика героїв Славка Беркути та Юлька, Стефка Вуса, Лілі з цитатами допоможе розкрити образи із твору Ніни Бічуя, риси характеру головних героїв.

 “Шпага Славка Беркути” головні герої

  • Славко Беркута
  • Юлько Ващук
  • Лілі Теслюк
  • Стефко Вус

Головні герої повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” є учнями 7Б. Славко Беркута, Юлько Ващук, Стефко Вус, Ділі — головні герої твору, яким властиві індивідуальні, а разом із тим і типові характери дітей-підлітків. Н. Бічуя психологічно глибоко змалювала тип героя-дитини, що намагається самоствердитися, наполегливо, шляхом «максимального навантаження» йде до своєї мети (виліковує себе, щоденно тренується, щоб бути найкращим фехтувальником), уміє переживати поразки, бути самокритичним і робити висновки. Так, це дійсно про Славка Беркуту. Ситуації, у які потрапляє підліток, не тільки загартовують його характер, силу волі, підтверджують морально-етичні переконання, а й додають досвіду, роблять його дорослішим.

Другорядні персонажі твору “Шпага Славка Беркути”: 

  • батьки Славка – турботливі та добрі. Батько випробовував літаки. Він ставиться до сина, як до дорослого.
  • Андрій Степанович – тренер Славка
  • батьки Юлька
  • Настка – меша сестра Стефка.
  • Батько Стефка – зловживає алкоголем, не турбується про сина та дочку.
  • Надія Григорівна – вчителька
  • Антон Дмитрович – учитель географії. Завдяки йому  Славко зацікавився спелеологією. Він підтримав Славка на суді в школі.
  • Варвара Трохимівна – класна керівниця 7-Б. Виступала за покарання Славка на суді.
  • Директор школи – виступав за покарання Славка на шкільному суді.

“Шпага Славка Беркути” характеристика героїв

Характеристика Славка Беркути

Славко Беркута – головний герой. Наполегливий, вольовий, цілеспрямований, рішучий, витриматий, мужній.

Славко Беркути хотів увійти до збірної і не порушувати присяги. У вісім років він був схожий на дошкільнятко, мав хворі ноги. Він приймав ліки, ходив на ковзанку, хоча часто відчував біль. Це заняття зміцнило його і частково загартувало характер.

Його батько випробовував літаки, в дитинстві був у німецькому концтаборі. Саме батько сказав хлопцеві про максимальне навантаження – «вимір характеру і людських сил». Він так готував хлопця до складності життєвих обставин

ВікУчень 7–8 класу
Місце проживанняМісто Львів
Стосунки з батькамиДобрі, довірливі, співчутливі
Ставлення до друзівТовариський
Улюблене заняттяФехтування, спелеологія
Стосунки з природоюЗахоплений природою, бачить в усьому таємниці, любить їх відкривати, цікавиться печерами
ВчинкиЗнаходить собі заняття, багато займається самореалізацією, страждає через «недовіру» однокласників
Риси характеруДобрий товариш, знавець природи, борець за правду, готовність долати труднощі
Ставлення автораЗахоплення від вміння самореалізовуватись

“Прикушував губу, стояв якусь мить зажмурки з болю, а тоді таки йшов… 

“Ноги ставали міцнішими, пружніли м’язи, і вже не доводилося весь час думати: як добре великим і сильним – їх ніхто не штовхає… Мама потім ніяк не могла повірити, що хлопець сам себе вилікував.” 

«Шпага Славка Беркути» характеристика Юлька

Юлько – хлопчик із інтелігентної та заможної родини. Герою подобається малювати, але батьки хочуть аби він вчився грі на роялі.

Юлько вдома ніжний із матір’ю, любить гуляти містом із батьком, захоплений його розповідями про старе місто; з однолітками часто буває пихатим, заздрісним, нечесним.

Характер Юлька з твору “Шпага Славка Беркути” формується під впливом надмірної любові батьків та їхнього ставлення до людей, яких вони вважать нижчими за соціальним статусом. Однак поруч зі славолюбством, зверхністю, зневажливим ставленням до інших, заздрістю, нечесністю в цього хлопчини є й позитивні риси. Він глибоко емоційний і вразливий. Юлько спалює свої малюнки через те, що Славко порівнює його коней з уже десь баченими; не може змиритися з тим, що його батько привласнив чужі думки, роздуми, видавши книгу-плагіат про Львів.

Позитивне та негативне в образі Юлька

ПозитивнеНегативне
• Романтичний
• Розумний
• Відмінник
• Любить батька й маму
• Має багату уяву
• Гарно малює, особливо коней
• Пишається батьком
• Гоноровий
• Ображає поранену сороку
• Самотній
• Гордий
• Зарозумілий
• Підступний
• Не дотримує слова

«Шпага Славка Беркути» характеристика Стефка Вуса

Стефко Вус – хлопчик, який змушений один долати багато проблем та негараздів. Його вихованням та освітою ніхто не займався. Саме через важкі життєві умови він і залишився у школі на другий рік.

Його поведінка зумовлена середовищем, яке змушує оздоблюватись, «наїжачуватись», щоб таким способом захищатися від жорстокості світу. Внутрішньо Стефко інший: він може бути ніжним, добрим і лагідним, турботливим братом і справжнім другом. Він живе у своєму світі спогадів про бабусю Олену, світі сільської природи, і йому складно адаптуватися до життя в місті, в одній квартирі з батьком-п’яницею. Проблема недоглянутості сиріт і напівсиріт, дітей із неблагополучних сімей — особливо гостро постає сьогодні.

“Батькова квартира була незатишна і забарложена; малі Настчині руки не могли там дати лад, а батько про той лад і не дбав ніколи. Траплялося, приходив додому п’яний і то сварився, то раптом починав жалісливо каятися перед дітьми. Стефко йшов собі геть. Тинявся вулицями, затискала його нехіть до власної домівки, книжок, повчань і настанов, кілька днів не з’являвся до школи…”

«Шпага Славка Беркути» характеристика Лілі

Успішна, всебічно розвинена і талановита дівчинка Лілі, яка виявила себе і в кіномистецтві, і у бальних танцях, і у вивченні іноземних мов — ще один яскравий образ дитини у повісті, який, хоч і не так глибоко психологічно вмотивований, але важливий порушеною проблемою лідерства.

…Письменниця дуже влучно змалювала образи байдужих, а то й жорстоких педагогів — класного керівника, директора, які не цікавляться учнями. І тут же з’являється альтернатива таким персонажам — образи вчителя-географа, що вміє побачити дитячу душу, підтримати й допомогти, чи тренера Славка Беркути, який бере на себе роль старшого брата, розуміє дитячу душу. Справжні морально-етичні цінності позачасові, як і твір, що вчить щирості, відкритого погляду на світ, вірі в добро, любові, прощенню, прагненню до гармонії і самовдосконалення.

“Шпага Славка Беркути” характеристика героїв повісті Нини Бічуя Ви можете лишати в коментарях, щоб допомогти своїм одноліткам.

Аудіокнига “Шпага Славка Беркути” скорочено. Ніна Бічуя

Сподіваємося, коротка характеристика головних героїв “Шпага Славка Беркути” допомогла краще зрозуміти вчинки персонажів.

Оцініть статтю
Додати коментар

  1. анонім

    краще дивітся за собою

    Відповіcти
  2. Ананас

    Таке щось, не уся інфа

    Відповіcти
  3. Мамут Рахал

    кароче пон

    Відповіcти