“В бур’янах” аналіз

В бур'янах аналіз твору Васильченко 5 клас

С. Васильченко “В бур’янах” аналіз

АвторСтепан Васильченко

Жанр: повість.

Рік написання – 1938

Тема: тяжке становище селянської України часів дитинства Т. Шевченка.

Ідея: перші кроки поета.

Основна думка: випробування долі здатні перенести великі люди, а саме Т. Шевченко.

Головні герої:

  • Мати,
  • батько,
  • чумаки,
  • Катря,
  • Тарас,
  • Баба.

Композиція: три частини.

I частина: передбачення долі поета «Виросте твій син неабиякою людиною — буде змагатися з панами та царями».

II частина: Шевченко — немовля.

III частина: пригоди маленького Тараса. Жага до свободи.

Повість Степана Васильченка «В бур’янах» глибоко вражає своїм драматизмом. За часів свого дитинства Тарас Шевченко знаходився в нелегкому становищі. Але його доля була долею всього українського народу. Пройде зовсім небагато часу, і колишній дяків наймит, що ховався в бур’янах, підійме свій могутній гнівний голос, і луною розкотиться по світу святе Кобзареве слово.

«В бур’янах» аудіокнига. Степан Васильченко

План до твору “В бур’янах”

1. Україна — країна смутку і краси.

2. Народження майбутнього Кобзаря
3. Пророцтво баби-повитухи
4.Сестра Катерина нянька малого.

5. Наобдинці у пахучих бур”янах.
6.Дитяче бурлакування.
7. Тарас дорослішає.
8.Блукання хлопця в полі.
9. Повернення додому.
10. Тарас – гайдамака.
11. Вулиці гудуть піснями в селі.
12. Злиденне життя Тараса.
13. Жага юного Шевченка до малювання.

   Розгорнутий план твору

І. Легендарний поет казкового краю.

  1. Тяжке життя народу
  2. Народження малого Тараса
  3. Пророцтво повитухи

ІІ. Однорічна дитинка наодинці.

  1. Мала нянька Катерина.
  2. Тарас серед бур’янів
  3. Довгі дитячі муки.
  4. Посернення сестри

ІІІ. Дитяче бурлакування Тараса.

  1. Спостереження за природою.
  2. Найгірша в усьому селі хата.
  3. Невесела вечеря.
  4. Прихід чумаків.
  5. Розповідь про “залізні стовпи”.
  6. Роздуми дорослих про Тараса

ІV. Шкільні роки Т. Г. Шевченка.

  1. Історії від діда Івана.
  2. Співуча Звенигородщина.
  3. Любов хлопця до народних пісень.
  4. Навчання у дяковій хаті.
  5. Потяг до словесної творчості.
  6. Тарас став сиротою.
  7. Тяжкі роки служби в школі.
  8. Завітний зошит з піснями
  9. Інтерес до малювання.

V. Тарасове бажання стати маляром.

  1. Відмова двох малярів
  2. Випробування у хлипнівського маляра.
  3. Тарас просить дозволу вчитися на маляра.
  4. Наказ йти на кухню.
  5. Надія на краще майбутнє.
Оцініть статтю
Додати коментар

  1. Марія Король

    Дуже класно!

    Відповіcти
  2. Діана

    спасибо

    Відповіcти
  3. соня

    Добре

    Відповіcти