Відомі українські педагоги

Цікаві факти про Україну

Видатні українські педагоги 19, 20 ст., сучасності зробили значний внесок у розробку педагогіки та розвиток педагогічної науки взагалі. Їхні науково-педагогічні роботи є зразками для багатьох початківців, які пов’язали свою долю з цією складною, але благородною працею. Сьогодні ви дізнаєтесь хто відомі українські педагоги та короткі відомості про них.

ВІДОМІ УКРАЇНСЬКІ ПЕДАГОГИ

1.Василь Сухомлинський

Сухомлинський Василь Олександрович (1918-1970) — український радянський педагог, публіцист, письменник, поет.
Василь Сухомлинський достроково закінчив робочий факультет і був прийнятий до педагогічного інституту. У 17 років він став вчителем заочної школи недалеко від рідного села. Перевівся до Полтавського педагогічного інституту заочником і закінчив його в 1938 році.
У 1948 році Василь Олександрович стає директором Павлиської середньої школи. У 1958 році став заслуженим вчителем УРСР.
У його працях часто знаходимо вислови «мудра людська любов», «мудрість жити», «гідність — це мудрість тримати себе в руках». Педагог цілеспрямовано формував у кожного вихованця вміння бути маленьким філософом, осмислювати світ через красу природи.
Відомі книги: «Серце віддаю дітям», «100 порад учителю», «Методика виховання колективу», «Батьківська педагогіка», «О воспитании» та ін.

2. Антон Макаренко 

Макаренко Антон Семенович (1888-1939) — український радянський педагог і письменник, один із засновників системи дитячо-підліткового виховання.
У 1912 році втупає до вчительського інституту в Полтаві і в 1917 році закінчує його з золотою медаллю.
А. С. Макаренко створив два взірцевих педагогічних заклади – колонію Горького («Педагогічна поема»), комуну ім. Дзержинського («Прапори на баштах», «Марш 30-го року»). Тисячі правопорушників, дітей без нагляду не тільки підняв «з дна» життя, але й повернув до життя, виховав їх передовими громадянами нашої Вітчизни.
Праці: «Педагогічна поема», «Прапори на баштах», «Книга для батьків» та ін.

3. Олександр Доготар

Доготар Олександр Миколайович (1924) — Український педагог. Громадський діяч. Почесний громадянин міста Чернівці.
Працював у Новоселицькому районі Чернівецької області учителем у селі Балківці, заступником директора школи у селі Черлена. З 1966 року — заступник директора і викладач математики Чернівецького педагогічного училища, звідки був направлений директором Чернівецької середньої школи №6.
Відзнаки: медаль «За перемогу над Німеччиною у Великій Вітчизняній війні 1941–1945 рр.»; медаль «Двадцять років перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941–1945рр.»; Почесний громадянин міста Чернівці (20 вересня 1988 р.)

4. Юліан Кобилянський

Кобилянський Юліан Юліанович (1859-1922) — український педагог, мовознавець-лексиколог, перекладач. Брат письменниці Ольги Кобилянської та живописця Степана Кобилянського.
Уклав українсько-німецько-латинські словники, написав праці «Педагогіка для педагогічних училищ» (1900), «Естетичне виховання в гімназії» (1901) та ін.
Очолював українське шкільне товариство «Сковорода». Автор низки підручників з класичних мов для українських гімназій.
Перекладав твори Генріха Гейне, Фрідріха Шиллера.

5. Алла Богуш

Богуш Алла Михайлівна (1939) — український педагог, доктор педагогічних наук, академік АПН України. Досліджує проблеми дошкільної лінгводидактики, використання українського народознавства в дошкільному закладі. Основні праці: Заняття з розвитку мови у дошкільному закладі (1979), Мовленнєва підготовка дітей до школи (1984), Розвиток українського мовлення у дошкільників (1991), Методика навчання української мови у дошкільних закладах (1993), Витоки мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку (1997), Педагогічні нотатки та роздуми (2001), Дошкільна лінгводидактика: теорія і практика (2002) та ін.

6. Олександра Савченко

Савченко Олександра Яківна (1942)— український педагог, доктор педагогічних наук, професор. Досліджує проблеми дидактики, методики початкової освіти, підготовки дитини до школи. Автор підручників для початкової школи. Основні праці: Навчально-виховний процес у малокомплектній школі (1988), Розвиток пізнавальної самостійності молодших школярів (1982), Розвивай свої здібності (1995), Дидактика початкової школи (1999) та ін.

7. Володимир Кузь

Кузь Володимир Григорович (нар. 1938) — український педагог, доктор педагогічних наук, професор, академік АПН України. Засновник і дослідник комплексу «дошкільний навчальний заклад — загальноосвітній навчальний заклад».
За фахом вчитель музики, викладач по класу хорового диригування та історико-теоретичних дисциплін; кандидатська дисертація «Педагогічні умови ефективного здійснення єдності шкільної та позашкільної виховної роботи учнівського колективу» (1980); докторська дисертація “Педагогічні основи виховного процесу в комплексі «школа-дитячий садок».
Основні праці: Виховний комплекс «школа — дитячий садок» (1990), «Школа — центр виховання» (1991), «Основи національного виховання: концептуальні положення» (1993) та ін.

8. Едуард Вільчковський

Вільчковський Едуард Станіславович (нар. 1935) — український педагог, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент АПН України. Досліджує проблеми фізичного виховання дітей дошкільного віку. Автор новаторської системи фізичного виховання. Основні праці: Заняття з фізичної культури в дитячому садку (1984), Рухливі ігри в дитячому садку (1989), Теорія і методика фізичного виховання дітей дошкільного віку (1998) та ін.

Також, окрім вищезазначених людей, значний внесок зробили у розвиток науки такі педагоги, як: Л.В.Артемова, З.Н.Борисова, Н.Д.Лубенець, М.Г.Стельмахович, К.Й.Щербакова та ін.

Оцініть статтю
Додати коментар