Яка різниця між стійка та амортизатор

Багато в магазинах автомобільних запчастин чують від продавців про те , що стійка і амортизатор — синоніми . Породжена цією думкою плутанина загрожує покупкою непотрібної деталі і , як наслідок , марного ремонту.

Різниця між стійкою і амортизатором полягає в наступному:

Амортизатор може бути частиною стійки , але не навпаки , оскільки стійка по суті є амортизатором , обвішаним рульовою тягою і упором пружини.
Біля стійки посилений корпус і шток в порівнянні з амортизатором .
Стійка дорожче амортизатора.
Стійка здатна сприймати серйозні бічні навантаження , а амортизатор просто гасить коливання .
Стійка додає велику надійність автомобілю , ніж простий амортизатор.
Несправність стійки не сумісна з безпечним водінням , несправний амортизатор доставляє незручність водієві , але машина залишається на ходу.

Амортизатор

Отже , амортизатор — це за великим рахунком масляний насос. Рухи підвіски вгору- вниз змушують гідравлічну рідину в невеликих кількостях продавлюватися в отвори поршня. Через це він не може рухатися швидко , і уповільнення руху передається пружині і підвісці . Чим швидше вертикальні переміщення підвіски , тим більше опирається амортизатор. Завдяки цьому кузов автомобіля менше підстрибує , менше клює або присідає при гальмуванні або розгоні , менше розгойдується уздовж горизонтальної осі. Накопичена амортизатором кінетична енергія трансформується в тепло.

Без справного амортизатора погіршується контроль підвіски з пружиною , передчасно зношуються покришки , спостерігається неефективне гальмування і керування , поганий контакт дороги і покришок , не контролюється належним чином вирівнювання коліс в русі , відбувається розгойдування і підстрибування , зношуються інші системи автомобіля і втомлюється водій. Пружина може бути присутнім (наприклад , в передньому амортизаторі у Toyota Mark 2 ) , а може і відсутні в конструкції (наприклад , в Toyota Corolla, це так званий «олівець » — задній безпружинний амортизатор ) .

Стійка

Це цілий вузол , шарнірно з’єднує колеса і кузов пристрій , силовий елемент автомобільної підвіски. У стійці опора часто поєднана з демпфером (головної складової амортизатора ) і пружиною . Покликання стійки — утримувати вагу автомобіля , підтримувати потрібну орієнтацію коліс по відношенню до кузова , передавати кузову сили зчеплення покришок з дорожнім покриттям. Стійка здатна приймати бічні навантаження у значних розмірах завдяки посиленому штоку і корпусу. Великий діаметр штока і складний сплав демпфера — причина дорожнечі стійки. Стійка — основний елемент підвіски Мак- Ферсона . Пружина біля стійки може бути присутнім (наприклад , в передній стійці Toyota Corolla ) чи ні ( наприклад , в передній стійці Suzuki Escudo ) .

Відмінності (різниця) стійки від амортизатора

Стійка замінює верхню кульову і верхній важіль . Цей вузол жорстко кріпиться внизу на два болти (або більше) , зверху кріплення у поворотний пристрій , у штока великий діаметр . Амортизатор ж кріпиться через сайленблоки знизу і в неповоротних пристрій зверху , діаметр штока маленький. Амортизатор приймає навантаження вздовж осі і працює на разжатие . Стійка розрахована на різноспрямовані навантаження і працює як на разжатие , так і на стиск. Стійка більш вимоглива до технічному контролю , у разі поломки автомобіль практично не керований. Класичні радянські автомобілі можуть доїхати до СТО або гаража з несправними амортизаторами або навіть взагалі без них. Стійка завжди дорожче амортизатора. Це пов’язано зі збільшеним діаметром штока.

 

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *