Яка різниця між турбіна та компресор

Найчастіше перед автомобілістом виникає питання: що краще вибрати — турбіну або компресор ? Обидва пристрої мають як певні переваги, так і недоліки , що прямо впливають на вибір. Наприклад , їх відмінності можна помітити не тільки в зовнішньому вигляді , але і в принципах роботи , що , власне , і є головним критерієм при виборі пристрою .

Відмінність (різниця) компресора від турбіни полягає в наступному:

  • Компресор забезпечує правильну роботу двигуна ( безперебійне згоряння домішки ) .
  • Турбіна не впливає на втрату кінських сил ( загальна вихідна потужність силового агрегату ) .
  • У ступеня складності установки і налаштування пристрою. У цьому плані перевага у компресора .
  • Турбіна вимагає підведення масла , що впливає на всю роботу автомобіля.
  • За турбіною доведеться постійно доглядати і проводити діагностику.
  • Турбіна встановлюється безпосередньо в двигун , а компресор є самостійним пристроєм.
  • Компресор має фіксовану потужність , а робота турбіни залежить від оборотів автомобіля.
  • Турбіна здатна розігнати автомобіль на більшу швидкість, ніж компресор.
  • Компресор витрачає більше палива з меншим ККД , ніж у турбіни.
  • Компресор можна підібрати під будь-яку модель автомобіля , а у турбіни невеликий вибір .
  • Вартість самої турбіни і її установки вище ціни компресора.

Визначення турбіна та компресор

Турбіна — ротаційний двигун , особливість якого полягає у безперервній роботі . Ротор перетворює кінетичну енергію пари , газу або води в механічну. Сьогодні турбіни активно застосовуються в якості основного елемента приводу самих різних транспортів ( наземних , морських і повітряних ) . Як би це не здавалося неймовірним , але спроба створити механізм , схожий на сучасну турбіну , була зроблена ще до нашої ери. І лише в кінці 19 століття з розвитком термодинаміки і машинобудування стали з’являтися парові турбіни , що відрізняються в першу чергу високою функціональністю .

Компресор може бути різним і застосовуватися в самих різних областях промисловості. Він необхідний для стиснення і подачі газів (у тому числі повітря) під тиском. Це пристрій були придумані для того , щоб помітно підвищити максимальну потужність двигуна , адже в камеру згоряння нагнітається більше повітря. У результаті в циліндр потрапляє більше палива , що у свою чергу означає те , що кінцева мета досягнута. Для наочності можна навести деякі цифри: у середньому компресор дозволяє додати потужності приблизно на 46 відсотків (плюс 31 відсоток крутного моменту) . Зараз ці пристрої активно застосовуються для збільшення потужності двигуна як легкових , так і вантажних автомобілів. На сьогоднішній день компресори є найбільш оптимальним і економічним варіантом для тих , хто хоче збільшити потужність двигуна , додати йому певну кількість кінських сил.

Порівняння турбіни і компресора

У чому ж різниця між турбіною і компресором ? Коли мова заходить про вибір компресора або турбіни , людина в першу чергу дивиться на основні ознаки відмінності , які є у даних пристроїв :

  • Одним з головних переваг компресора є забезпечення безперебійного згоряння домішки. Це прямо впливає на правильну роботу двигуна в цілому , допомагає уникнути різних неприємностей , пов’язаних з поломкою .
  • У свою чергу певні переваги має і турбіна : вона не впливає на втрату кінських сил , у той час як компресор цим похвалитися не може. Правда , варто зауважити , що мова йде загальної вихідної потужності двигуна (втрата при компресії складає до 20 відсотків).
  • Встановлення та налаштування турбіни — досить складний процес, що вимагає значних часових і грошових витрат . Крім того , необхідно дещо видозмінити силовий агрегат. Для порівняння , щоб використовувати компресор , необхідно фактично тільки одне — правильний підбір домішки. Установка здійснюється дуже легко.
  • Якщо говорити про турбіні в автомобілі , то без допомоги фахівця встановити її не вийде . Для компресора не потрібно спеціальне обладнання і знання. Це значно спрощує процес .
  • Турбіна в автомобілі має істотний недолік — вона вимагає частий підвід масла під тиском , що збільшує витрати на утримання транспорту . Якщо не проводити дану маніпуляцію з певною регулярністю , то автомобіль швидко ламається , створюючи додаткові проблеми. Компресор в цьому не має потреби.
  • Турбіна вимагає особливого догляду. Щоб вона працювала належним чином , автовласникові доведеться раз на місяць відвідувати майстерню , якщо він не має необхідного досвіду.
  • Турбіне необхідна повноцінна прив’язка до двигуна автомобіля. Якщо транспорт видає невелику кількість обертів , то від турбіни практично немає толку. Лише вичавлюючи максимальні оберти , можна домогтися гарної мощі . Безумовно , автовласник зараз може купити пристрій, який працює незалежно від швидкості автомобіля , але така турбіна стоїть пристойну суму.
  • Робота компресора не залежить від оборотів машини , він видає фіксовану міць при будь-якій швидкості .
  • Компресор є незалежним пристроєм в автомобілі , за рахунок чого спрощується процес обслуговування і ремонту. Навіть не маючи великого досвіду , практично кожен автовласник може самостійно почити агрегат.
  • Турбіна може набирати більш високі обороти , ніж компресор. Але і нагрівається вона на порядок швидше, що ставить під удар двигун. Від такої роботи він швидко зношується.
  • Компресор приводиться в дію відразу ж після запуску двигуна. Це безумовна перевага над турбіною , яка без руху транспорту працювати не буде. Але разом з цим , компресор приводить в дію і весь двигун . Турбіна , навпаки , звільняє «серце» автомобіля від додаткового навантаження .
  • Компресори витрачають більше палива , ніж турбіна. І ККД у них на порядок менше. Тобто турбіна в автомобілі працює на повну потужність, не витрачаючи бензин.
  • Компресор приводиться в дію ременем , так як він є механічним нагнітачем. Турбіна розкручується вихлопними газами автомобіля , які крутять дві крильчатки , з’єднані між собою валом.
  • Якщо зважитеся на покупку компресора для автомобіля , то знайте , що на ринку його величезний вибір. Турбіна ж не має такого гідності.
  • Нарешті , турбіна коштує на порядок дорожче компресора. Цей фактор і обумовлює високу популярність пристрою на російському ринку.

 

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *