Алан Маршал “Я вмію стрибати через калюжі” аналіз (паспорт твору)
Автор – Алан Маршал
Рік написання – 1955
Жанр – автобіографічна повість
Рід літератури – епос
Тема – розповідь про хлопчика, який долає фізичні труднощі, спричинені поліомієлітом, його боротьба за повноцінне існування, дружбу, родинні стосунки та любов до природи.
Ідея – сила духу, віра в себе та підтримка близьких допомагають людині подолати будь-які випробування.
Головна думка твору – попри фізичні обмеження, людина здатна реалізувати свої мрії, якщо зберігатиме оптимізм, волю до життя та любов до природи.
Час та місце подій – початок ХХ століття. Австралійське селище Туралле.
Головні герої
- Алан Маршалл – хлопчик, який став інвалідом після перенесеного поліомієліту. Попри хворобу він не втрачає віри в краще, зберігає любов до природи і жагу до життя. Риси характеру: стійкий, мужній, життєрадісний.
- Маршалл-старший – батько Алана, відважна, мужня людина, яка була для сина справжнім прикладом для наслідування. Риси характеру: чесний, сильний, люблячий.
- Мати Алана – турботлива, чуйна, завжди підтримує сина у важкі моменти.
- Лікар Робертсон – лікар, який зробив операцію Алану.
- Джо Кармайкл – найкращий друг Алана, який ніби не помічав його хвороби.
Сюжет та композиція
Головний герой автобіографічної повісті – дитина, яка народилася в сім’ї австралійського об’їзника коней. У дитинстві він переніс поліомієліт, внаслідок якого втратив можливість ходити. В основу сюжету повісті лягла тема прагнення подолання наслідків хвороби, страждань, що переживаються, набуття можливості знову ходити за допомогою милиць.
Сюжет та композиція
- Експозиція:** Алан живе у щасливій родині, захоплюється кіньми та мріє стати таким, як його батько.
- Зав’язка: через поліомієліт хлопчик втрачає здатність ходити
- Розвиток дії: Алан вчиться ходити на милицях, повертається додому, де знаходить підтримку в родин та друзях. Алан з другом Джо йде на гору.
- Кульмінація: Незважаючи на всі обмеження, Алан доводить собі та іншим, що здатен вести повноцінне життя. Він вчиться плавати та їздити верхи.
- Розв’язка: Хлопець вступає до коледжу та мріє стати письменником.
Проблематика твору
- Фізичні обмеження
- Боротьба за мрії
- Підтримка сім’ї
- Пошук свого місця у суспільстві людьми з обмеженими можливостями.
Стислий переказ твору “Я вмію стрибати через калюжі”
Алан – хлопчик, який живе у сільській місцевості в Австралії. Він обожнює природу, особливо коней, і мріє навчитися їздити верхи, як його батько, який об’їжджає коней і заробляє цим на життя. Алан хоче стати таким же сильним і сміливим, як його батько.
Та життя хлопчика змінює хвороба. Він хворіє на поліомієліт, його спина викривлюється, одна нога через хворобу стає повністю паралізована, а іншу він трохи відчував.
Повернувшись з лікарні додому, Алан не хоче співчуття. Але все ж йому важко прийняти те, що він більше не може вільно бігати, гратися з друзями чи допомагати батькові на фермі. Проте він не здається: завдяки підтримці батьків і власній силі духу хлопчик починає вчитися ходити на милицях.
Алан багато часу проводить зі своїм батьком, який навчає сина тому, що справжня мужність – це не фізична сила, а вміння долати труднощі та не опускати руки. Алан поступово вчиться адаптуватися до свого нового життя. Він починає знову радіти тому, що має: красі природи, дружбі та підтримці рідних. Він ходить до школи, його підтримує друг Джо, з яким він часто ходить на риболовлю.
Незважаючи на фізичні обмеження, Алан продовжує мріяти про коней. Одного разу він зважується сісти на поні. Звісно, він витрачає багато часу на тренування, але йому вдається навчитися їздити верхи. Звісно він часто падав, але це його не зупиняло. Це стає символом його перемоги над хворобою та своїми страхами.
Алан усвідомлює, що фізичні обмеження не роблять його слабшим. Він мріє стати пиьсменником, але батько рекомендує сину отримати освіту. Алан прислухається і вступає до коледжу в Мельбурні. Він готується з батьками до переїзду і вірить, що у нього все вийде. Він довів собі та іншим, що навіть з труднощами можна жити повноцінним життям, якщо зберігати віру в себе та любов до світу.