“19 жовтня” Пушкін аналіз

пушкін 19 жовтня аналіз 7клас

Пушкін “19 жовтня” аналіз

Автор – Олександр Пушкін

Рік написання – 1825 (коли поет відбував заслання в Михайлівському і не зміг приїхати на традиційну зустріч ліцеїстів).

Жанр – дружнє послання.

Тема – спогади про друзів і ліцейське життя.
Ідея: уславлення дружби і вірності.

Основна думка: дружня підтримка допомагає вистояти під час життєвих випробувань.

Композиція. Вірш побудовано як монолог-звернення до друзів. У ньому можна виділити кілька смислових частин: звернення до всіх друзів-ліцеїстів, звернення до найближчих товаришів, хвала Ліцею і царю, роздуми про майбутнє товаришів-ліцеїстів. Формально твір ділиться на октави.

Віршований розмір – п’ятистопний ямб

Художні засоби твору “19 жовтня”

  • Епітети: багряне убрання, поля зів’ялі й голі, тихе сяйво, келія пустинна, осінні негоди, чаша легкопінна, гіркі недуги,  щаслива путь, доля мандрівна, доля строга.
  • Порівняння: він, як душа; свій дар, як час, я тратив без угаву.
  • Метафори: міцнів під крилом коханих муз.
  • Риторичні запитання: Але чи й там усі з вас бенкетують?  Кого цей рік не дочекались ви?  Хто зрадив ще чудову нашу звичку,  Кого забрав холодний світ од вас?  Хто не прийшов на братню перекличку?  Чий голос змовк? Хто передчасно згас?
  • Риторичні оклики: Пора, пора! Ні наших мук, ні мрій  Не вартий світ; розвіємо оману!
  • Повтори: Пора, пора! Повніш, повніш!
  • Анафора: Ти простягав нам з моря руку;
    Ти нас єдиних в спогадах носив;
    Благослови: нехай живе ліцей;
    Благослови, моя святкова музо.

19 жовтня 1811 був відкритий Царськосельський ліцей. Ліцеїсти першого випуску, до якого належав і Пушкін, через все життя пронесли особливий «ліцейський дух» – дух поваги до особистості, її гідності, дух честі і товариства, дружби і братерства. Саме в Ліцеї поет знайшов справжніх друзів. Крім того, Ліцей став для нього справжнім домом, і там же відбулося його посвячення в поети. У зв’язку з усім цим день відкриття Ліцею Пушкін незмінно відзначав віршами, зверненими до друзів юності (Пущину, Дельвигу, Кюхельбекеру). Закінчивши ліцей, випускники вирішили щорічно збиратися 19 жовтня. У ті роки, коли Пушкін був на засланні і не міг в день річниці бути разом з товаришами, він не раз надсилав присутнім своє вітання. Одне з таких дружніх послань і являє собою «19 жовтня».

Сюжет. Вірш відкривається описом осіннього пейзажу і відразу ж виникає тема самотності. Поет з тугою згадує про своїх товаришів, які в цей день «бенкетують» «на берегах Неви», розмірковує про те, «ще кого не дорахувалися» його ліцейські друзі. У його спогадах друзі, яких він знайшов в Царськосільському ліцеї, постають як єдино надійні і вірні, а сам Ліцей – як «вітчизна», рідний дім:

Міцний навік, о друзі, наш союз!
Він, як душа, одвічний, неподільний;
Незрушний він, прекрасний і свавільний,
У затишку родився дружніх муз,
І нас куди б не кидала година,
І щастя теж куди б не привело,
Незмінні ми: весь світ для нас чужина.
Вітчизна нам — лиш Царськеє Село!

Потім поет згадує про тих, хто не залишив опального поета і на засланні. Так, він пише про відвідини його в Михайлівському Пущино:

… Поета дім опальний,
О, Пущин мій, ти перший навістив;
Ти звеселив вигнання день печальний,
В ліцея день його перетворив.

Закінчується вірш сумними роздумами про те, що з кожним днем ​​коло друзів рідшає. Але поет висловлює надію на те, що наступного року він буде відзначати цей день разом з усіма:

Промчиться рік, і знову я між вас.
І прийде строк надій моїх завітних,
Промчиться рік, я буду знову ваш!

Центральна тема вірша “19 жовтня” – тема дружби. Тут Пушкін з серцевою теплотою звертається до друзів, згадує дні ліцею. Він говорить про дружбу ліцеїстів, що згуртувала їх у єдину сім’ю. Не випадково в одній із строф поет підкреслює, що істинних друзів він знайшов саме в Ліцеї, «інші» ж «друзі» глибоко розчарували його:

Із краю в край грозою гнаний я,
Серед тенет недолі грозової,
Схвильований я дружбою новою,
І голова схиляється моя…
З благаннями печальними бентежно,
З надією юнацьких світлих літ,
Віддавсь другим я друзям безбережно.
Та був гіркий небратній їх привіт.

Все послання зігріте великою і справжньою ніжністю, глибоким щирим почуттям любові до друзів.

“19 жовтня” план

  1. Осінній пейзаж.
  2. Почуття самотнього поета.
  3. Хто не прийшов на зустріч?
  4. Гімн ліцеїстам.
  5. Нові друзі — друзі з іншою душею.
  6. Спогади про друзів, що відвідали його в Михайлівському.
  7. Спогади про Кюхельбекера.
  8. Передбачення поета.
  9. Здравиця.
  10. «Бенкетуйте!».
  11. Почуття жалощів до останнього ліцеїста

О. Пушкін біографія коротко (відео)

“19 жовтня” запитання до твору?

  • Кому Пушкін присвятив вірш “19 жовтня”? (О.С. Пушкін свій вірш “19 жовтня” присвятив відкриттю Ліцею в Царському Селі 19 жовтня 1811 року)
  • Де знаходиться Пушкін коли створив вірш 19 жовтня? (Під час зустрічі випускників 19 жовтня 1925 року Пушкін був у засланні в Михайлівському)
  • Які теми порушено у вірші 19 жовтня? (у творі порушено тему дружби та тему самотності. Поет – звертається до друзів, з теплотою згадує дні навчання, звертається до тих, хто його не забув і допомагав йому. Пушкін з тугою згадає про справжніх друзів, яких знайшов саме в ліцеї).
  • Яке емоційне забарвлення створює пейзаж у творі 19 жовтня? (Поет таким чином підкреслює свою самотність)
  • Чому вірш 19 жовтня 1825 року починається описом осіннього пейзажу? Відкриття ліцею відбулося восени.
  • Кого з ліцейских друзів Пушкина згадано у вірші “19 Жовтня”? Які деталі взаємин ліцеїстів засвідчують силу їхньої дружби?
    Горчакова. «Ти, Горчаков, щасливець з перших днів,
    Хвала тобі — холодний блиск фортуни
    Не одмінив душі твоєї струни:
    Все той же ти для нас, товаришів.»
    Кожен з них – це ніби частина особистості самого поета. Так само, мабуть, вважали і друзі: «Прекрасний, любі друзі, наш союз! Він, як душа, одвічний, подільний».
Оцініть статтю
Додати коментар

  1. віф

    Клас

    Відповіcти
  2. настя

    дякую дуже допомогли

    Відповіcти
    1. Юлія

      наздоров’я

      Відповіcти
  3. Мері

    Круто!

    Відповіcти
  4. Руся

    Дякую дуже допомогло

    Відповіcти
  5. Макс

    А мені треба просто аналіз 12 строфи в фірші що там описує пушкін це як робити

    Відповіcти