Всі знають, що бензинові двигуни або мають паливний інжектор, або оснащуються карбюратором. Але не всі знають чим відрізняється інжектор від карбюратора. Багато хто знає, що ці агрегати виконують однакову функцію – формують горючу суміш для подачі її в двигун. Але чим же відрізняються ці агрегати?
Відмінності (різниця) карбюратора від інжектора :
- У карбюраторі горюча суміш засмоктується у двигун, а в інжекторі надходить у циліндри двигуна шляхом уприскування.
- Карбюратор відрізняється нестабільністю, в той час як інжектор забезпечує ефективну роботу двигуна.
- Робота інжектора не залежить від погодних умов. Карбюратор у сильні морози замерзає.
- Інжектор забезпечує менш забруднені викиди в атмосферу.
- Інжекторний двигун легше набирає обертів в порівнянні з карбюраторним.
- Застосування інжектора дозволяє заощадити до 40 % палива.
- Інжектор менш схильний до поломок, ніж карбюратор, але при цьому його ремонт дорожчий.
- Інжектор більш вибагливий до якості палива.
Принцип роботи карбюратора і інжектора
Карбюратор – це пристрій, призначений для створення повітряно-паливної суміші і регулювання її витрати. При роботі карбюратора горюча суміш засмоктується у двигун за рахунок виникаючої різниці в тисках між атмосферою і впускним колектором.
Інжектор – електронна система подачі палива, в якій якість повітряно-паливної суміші регулюється електронікою. У інжекторній системі впорскування палива в потік повітря здійснюється спеціальними форсунками. Горюча суміш надходить у циліндри двигуна шляхом уприскування відразу в камеру згоряння. В даний час практично на всіх сучасних автомобілях встановлюють інжектор.
Порівняння карбюратора та інжектора
Карбюратор формує багату повітряно-паливну суміш , необхідну двигуну для виконання конкретної роботи. При цьому в двигун засмоктується однакова кількість суміші незалежно від оборотів, у зв’язку з чим відзначається значне споживання палива і виділення вихлопних газів.
При використанні інжекторної системи подачі палива у двигун надходить збіднена повітряно – паливна суміш у точному дозуванні, яку визначає блок управління. Точне дозування палива тягне за собою його економічне витрачання і істотне зниження токсичності вихлопних газів.
Застосування інжектора дозволяє досягти збільшення потужності двигуна до 10% і поліпшення динамічних властивостей автомобіля. Інжектор більш вибагливий до бензину, ніж карбюратор. Він не залежить від перепадів температур, в той час як карбюратор взимку замерзає, а влітку перегрівається.
Що стосується надійності , то карбюратор відносно простий і практично не вимагає обслуговування в процесі експлуатації. Але це за умови , що стоїть паливний фільтр і використовується якісний бензин. У реальних умовах карбюратор схильний до частих поломок у зв’язку з низькою якістю палива. Але при цьому ремонт карбюратора багато автовласників здатні виконати самостійно, а запасні частини для агрегату не дорогі.
Інжектор надійніший в експлуатації, проте його ремонт відрізняється складністю . При цьому діагностика інжектора може проводитися тільки за наявності спеціального обладнання, а вузли та датчики агрегату мають високу вартість.