У сучасному місті без особистого транспорту обійтися дуже важко , адже при тому ритмі життя , в якому ми живемо , дуже важливо економити час і скорочувати відстані . Але , на жаль , величезна кількість автомобілів на дорогах призводить до зворотного результату . Пробки , дорожнеча палива обертається для господаря справжньою катастрофою . Європейці , втомлені від заторів , масово пересідають на інший вид транспорту – скутер. В Італії , Німеччині , Франції цей транспортний засіб освоїла вся молодь , і навіть пенсіонери не гребують прокотитися на двоколісному другові в супермаркет. У нашій країні довгий час більш популярним був мопед. Так як ці транспортні засоби в чому схожі , їх часто плутають або замінюють одне поняття іншим. Нам належить розібратися , чи є принципові відмінності між скутером і мопедом.
Відмінності (різниця) скутера від мопеда :
- Скутер – двоколісний засіб пересування , мопед може бути як двоколісним , так і триколісним .
- Конструкція скутера нагадує мотоцикл , а мопеда – велосипед.
- У скутера більший об’єм двигуна , і він розвиває велику швидкість.
- Скутер має кліноременний варіатор в якості коробки передач , мопед коробки передач не має взагалі , контроль швидкості відбувається за допомогою ручки керма.
- Для керування скутером права поки не потрібні , але вже розглядається законопроект про введення прав для управління цим транспортним засобом. Для того, щоб керувати мопедом прав не потрібно .
Конструктивні особливості скутера та мопеда
Мопед це найчастіше двоколісний , рідше триколісний транспортний засіб, призначений для поїздок на близькі відстані. Це економічний вид транспорту , оскільки витрата бензину мінімальний . Об’єм двигуна не більше 50 куб.см. , максимальна швидкість 50км / ч. Відмітно особливістю мопеда є відсутність коробки передач. Регулювання швидкості відбувається за допомогою правої ручки керма ; здійснюючи обертальні рухи , можна додати газу чи навпаки знизити швидкість. Там же є переднє гальмо . Для того щоб привести мопед в рух , потрібно обертати педалі у зворотний бік.
Конструктивно скутер – родич мотоцикла , але має трохи менший діаметр колеса ( 8-14 дюймів) і легше за вагою. Коробка передач у скутера – кліноременний варіатор. Об’єм двигуна від 50 до 250 см3 , відповідно і швидкість він може розвивати більшу, від 50 до 120 км / ч. Заднім гальмом керують за допомогою важеля , який знаходиться на лівій ручці керма. Управління скутером відбувається тільки за допомогою рук , ноги не беруть у цьому участі. Особливістю скутера є спеціальна підставка для ніг , так званий «стать» . Конструкцією також передбачений кузов.
Правила пересування на скутері та мопеді
Мопед популярний не тільки з – а своєю бюджетности . Перевагою також є і те , що пересуватися на мопеді можна не маючи прав , не проходячи техогляду. При цьому ніхто не звільняє водія мопеда від знань правил дорожнього руху. Мопед прирівнюється швидше до велосипедів , ніж до мотоциклів . Тому мопед повинен рухатися не в загальному потоці машин , а як можна ближче до правого краю дороги або по велосипедній доріжці.
Зі скутером справи йдуть трохи інакше. Скутер – це вид мотоцикла. Сьогодні розробляється закон про перегляд вікових обмежень на водіння скутером , а також обов’язкове отримання прав .