Автомобільні диски діляться за технологією виготовлення на литі і ковані . Перед водіями , які збираються придбати їх , завжди з’являється питання: які вибрати ? Не завжди вдається самостійно розібратися в цьому. А звертаючись до співробітників автомагазинів , не завжди можна сподіватися на грамотну консультацію , так як продавцям необхідно збувати залежаний товар . Так що їхні поради часто діаметрально протилежні істини. Чим же диски литі відрізняються від кованих ? І які з них краще?
Різниця між литими дисками і кованими дисками полягає в наступному:
- Технологія їх виробництва відрізняється : литі диски відливаються у форму , ковані – штампуються на спеціальному обладнанні.
- Литі набагато тендітніші , в них утворюються порожнечі .
- Ковані диски легше литих дисків.
- Кований диск ударостійкий , має більш високу демпфуючу здатність , ніж литий.
- У дизайнерському плані ковані диски поступаються литим . Ними оснащують продукцію вітчизняного виробництва і позашляховики .
- Динаміка і керованість при їзді вище з кованими дисками.
- Ковані диски коштують дорожче литих .
Визначення литих дисків і кованих дисків
Литі диски виготовляються способом виливки розплавлених металів. У більшості випадків цими металами є сплави магнію і алюмінію. Вони відносяться до категорії легких металів. Саме тому диски отримали назву литі або легкосплавні .
Ковані диски робляться з тих же металів , що й литі , але технологія виробництва відрізняється . Ковані диски виробляють способом промислової гарячого штампування. Після цього вони проходять процес гарту.
Порівняння литих і кованих дисків
Головне розходження литих і кованих дисків полягає в технології виробництва. Диски литі виливають , використовуючи спеціальні форми , а заготовки для кованих штампуються під великою температурою і тиском. Після цього штампування обробляється на спеціальних верстатах , в ній вирізаються спиці , а також інші елементи оформлення .
Литий диск є більш крихким , має високу частку ймовірності утворення пустот і прихованих раковин. Кований же диск набагато більш ударостійкий . Також у нього набагато вище демпфуюча здатність . Він при сильному ударі гнеться , але не ламається , адже при штампуванні метал більш міцний і має волокнисту структуру. Пошкодження можна навіть відновити самостійно за допомогою молотка. Литі ж диски після удару відновленню не підлягають.
Однак ковані диски в дизайнерському плані серйозно поступаються литим . У останніх набагато ширше дизайнерське різноманітність , ними часто оснащуються іномарки. Ковані диски ставлять на автомобілі вітчизняного виробництва і позашляховики . Їх рекомендується ставити в зимовий час , але не можна забувати періодично очищати їх внутрішню поверхню від скопилася бруду. Інакше вона помітно погіршує управління машиною. Що стосується динаміки і керованості , а також комфорту при їзді , то у автомобіля , оснащеного кованими дисками , ці параметри набагато вище.