Андрій Кокотюха “Гімназист і Чорна Рука” аналіз твору допоможе визначити, яка тема, ідея, головна думка, сюжет та композиція, проблематика, головні герої та скласти літературний паспорт.
“Гімназист і Чорна Рука” аналіз твору (паспорт)
Автор – Андрій Кокотюха
Жанр – детективна повість
Напрям: реалізм.
Тема – розповідь про розслідування загадкових злочинів.
Ідея: утвердження ідеї справедливості, дружби та відповідальності, навіть у найскладніших життєвих обставинах. Автор показує, що розв’язати будь-яку проблему можливо завдяки мужності, кмітливості та довірі.
Головна думка: щоб викрити зло, потрібно діяти чесно, проявляти мужність і не боятися протистояти труднощам.
Час та місце подій – Київ, наш час
Історична подія, що згадується у книзі – битва під Крутами.
Головні герої
- Юрко Туряниця — головний герой, київський восьмикласник, допитливий, хоробрий і кмітливий хлопець, який прагне відновити справедливість. Він любить тварин і не кидає знайденого бульдога на вулиці, На початку твору Юрко хотів викупити у одногласника Голіцина старовинний годинник і збирав на це гроші.
- батьки Юрка Іван Станіславович та Раїса Туряниці – добрі та турботливі.
- Назар Захарович Шпиг — досвідчений детектив, який допомагає Юркові. Він суворий, справедливий і винахідливий.
- Лев Голіцин — однокласник Юрка, хитрий та егоїстичний, маніпулятор. Голіцин вважає себе дворянином — нащадком царського прислужника та гетьмана Безпалого. Але однокласники сміялися з нього, бо його пращур насправді був зрадником та підтримував Москву проти українських гетьманів. Голіцин продавав цінні речі потай від батьків. Він був “чорною рукою” та шантажував своїх однокласників.
- Гліб Стороженко — однокласник Юрка. Він хотів купити у Голіцина китайську статуетку, але той продав йому розбиту фігурку і між хлопцями спалахнула сварка.
- Ліза Осадча — подруга Юрка, вихованка багатого чиновника Аркадія Раєвського. Її батько лікар та волонтер загинув на Донбасі. Перша власниця Джентельмена.
- Джентельмен — пес, що став другом і супутником Юрка.
- Галина Добрянська – літня акторка, яка найняла Шпига для пошуків сімейної реліквії щоденника Олеся Добрянського, який загинув у бою під Крутами. Правнук пані Галини, повний тезка свого славного прадіда, учасник АТО на Донбасі, виступив з ініціативою назвати одну з київських вулиць іменем прадіда, а для цього потрібне документальне свідчення про його подвиги.
- Марко Іванович Андронакі – директор школи, якого називали Цапом через куцу борідку
- Пані Блоховська – класна керівничка Юрка, яку називали Блоха.
- Стрельцов – замовник викрадення щоденника
- Яків Зозуленко (Зозуля) – злодій, якого вбили
Сюжет та композиція твору “Гімназист і Чорна Рука”
- Експозиція: Розповідь про головного героя Юрка, який отримує записку від “Чорної Руки”.
- Зав’язка: Юрко уже у спалений будинок на Подолі, де знаходить тіло невідомого та бульдога. Знайомство з Шпигом та Ритою, яка була власницею бульдога.
- Розвиток подій: пошуки Юрком та Шпигом “Чорної руки”, який міг бути свідком убивства в будинку на Подолі.
- Кульмінація: Юрко розкриває особистість “Чорної Руки” та за Шпигом знаходить вбивцю та викрадача щоденника Добрянських.
- Розв’язка: вдячність родини Добрянських за повернення щоденника.
“Гімназист і Чорна Рука” сюжетний ланцюжок
Проблематика твору
- Соціальні відносини у школі, булінг
- Взаємини дітей і батьків.
- Вплив минулого на сучасність, тема історичної пам’яті.
- Патріотизм і історична пам’ять.
- Моральний вибір і відповідальність за свої вчинки
- Впливу походження на характер людини
Автор – Гнатюк Юлія
Матеріал надано лише для публікації на сайті dovidka.biz.ua. Копіювання заборонено!