Хто започаткував дидактику? Хто ввів термін дидактика в науковий обіг, Ви дізнаєтеся з цієї статті.
Хто ввів термін дидактика?
Дидактика – це галузь наукового вчення, яка досліджує і вивчає проблеми навчання і освіти. У такій інтерпретації термін дидактика ввів в науковий обіг Вольфганг Ратке , німецький педагог. Ратке мав на увазі під ним мистецтво навчання.
А ось Ян Амос Коменський термін дидактика ввів в сучасному її розумінні – загальне мистецтво всіх вчити всьому. Про це він написав у своїй науковій роботі «Велика дидактика». Я.А.Коменський – являється батьком дидактики.
Об’єкт дидактики – навчання у всіх його аспектах і в повному обсязі.
Предмет дидактики – система відносин «учень – навчальний матеріал», «учитель – учень», «учень – інші учні». Дана система показує всю сутність навчання. А ось систему самої дидактики характеризує якесь прояв діяльності учасників процесу навчання – вчителів і тих, хто отримує знання. Відношення «викладання-навчання» не може існувати поза процесом навчання, а ось «учень-навчальний матеріал» цілком може здійснюватися. Як говорив Коменський, пізнання можливе і без навчання, а ось навчання неможливо без пізнання.
Завдання дидактики – пояснювати і описувати процес навчання, а також його умови реалізації. Дидактика знаходиться постійно в пошуку більш досконалої організації процесу навчання, розробляє нові системи і технології для навчання.
Базові поняття науки:
- викладання – діяльність здійснюють ті, хто навчає;
- вчення – діяльність здійснюють ті, хто навчається;
- освіта – процес оволодіння науковими знаннями, практичними навичками і вміннями, розвиток здібностей, загальної культури, моральності і світогляду.
Сподіваємося, що з цієї статті Ви дізналися, який вчений вперше ввів термін дидактика.