«Кольорові миші» аналіз (паспорт)

ліна костенко біографія скорочено 6 клас

Аналіз вірша «Кольорові миші» Ліни Костенко – тема, ідея, жанр, художні засоби допоможе скласти літературний паспорт твору.

Костенко «Кольорові миші» аналіз (паспорт) твору

Автор – Ліна Костенко

Рік написання – 1989

Рід літератури – лірика

Жанр: філософська поезія

Лірика – філософська

Збірка – “Давно”

Тема: зображення давніх часів, коли людей страчували за будь-яке чаклування, та звинувачення Анни в тому, що вона з багряного листя робить мишей.

Ідея: засудження тих, хто за індивідуальність, творчу думку переслідує людину, звинувачує і виносить вирок на страту.

Основна думка: кожна людина, навіть якщо вона ще маленька, — то неповторна індивідуальність, особистість. І шлях кожної людини — то ще й шлях до самоствердження.

Художні засоби «Кольорові миші»

  • повторення: «кажу… кажу…»; «коли…, коли…»;
  • епітети: «розлючений сусід»; «багряне листя»; «осіннє сонце»; «голі клени»; «сірий день»;
  • метафори: «чаклунка збила … з пуття», «кіт залив … вирок».

Композиція «Кольорові миші»

Події минулого (шістсот якийсь рік) переносять читача у сучасність — переслідування інквізицією (судом) індивідуальності людини, її неординарної поведінки, мислення, творчості.

  • Експозиція: знайомство читача з давнім минулим, коли «…розважали стратами юрму…, палили відьом … і не знали до пуття наук».
  • Зав’язка: сусід привів десятирічну Анну до суду, звинувачуючи її в тому, що вона з багряного листя виробляє кольорових мишей, і вони завдають моральної шкоди його дітям.
  • Розвиток дії: суд над Анною.
  • Кульмінація: напруженість Анни в очікуванні вироку.
  • Розв’язка: з’явився кольоровий кіт, який залив, викладений на папері вирок чорнилом, що так і не був проголошений.

«Кольорові миші» головні герої

  • Анна —10-річна дівчинка. Дівчинку вважають чаклункою. Насправді Анна — неповторна творча особистість.
  • Сусід —антипод Анни. Він — дорослий чоловік, але боїться дівчинки, його лякає її незвичність, оскільки він сам напрочуд ординарний, пересічний та сірий. Чоловік звинуватив Анну в тому, що вона робила кольорових мишей з листочків, а тепер його дітям вночі вони сняться.

Сусід – символ обмеженості світогляду, примітивності, буденності. А Анна символ неординарності й неповторності життя.

«Кольорові миші» художній аналіз

У творі йдеться про дівчинку Анну з «шістсот якогось року», яку судять у Вишгороді за дивний «гріх»: з багряних кленових листочків «вона робила … кольорові миші», як повідомляє суд сусід-скаржник. Від тієї забави немає спокою, каже сусід: «чаклунка Анна збила з пуття його дітей», які забули про свої цяцьки, адже тепер «вночі їм сняться миші кольорові».

Змальована кількома колоритними штрихами сцена суду оголює суть конфлікту й морального змісту вірша: зіткнулися неповторність і стандарт.

Власне, дівчинку Анну судять за те, що вона — з її незрозумілою для оточення яскравою фантазією — не така, як усі.

Фантастичне закінчення вірша змушує задуматися про вічні істини, про нас самих, нашу здатність протистояти уніфікації і насиллю над індивідуальністю.

Ліна Костенко “Кольорові миші” аудіокнига

Питання до твору:

У якому місті відбуваються події твору?
Як звати головну героїню твору?
Скільки їй років?
Що було матеріалом для виготовлення кольорових мишей?
Коли відбуваються події у вірші «Кольорові миші»?
У вірші Ліни Костенко "Кольорові миші" часто повторюється слово "сірий", тому що...?
Оцініть статтю
Додати коментар

  1. ALEXA

    САМЫЙ ЛУЧШИЙ САЙТЕ 2017 2018. ДЖЕЙ ДЖИ FOREVER

    Відповіcти
  2. 228

    хорошая информация

    Відповіcти
  3. Lord228

    Мало інформації

    Відповіcти
    1. Френ

      Щось занатто мало…

      Відповіcти
  4. Egor228

    Прикольно

    Відповіcти
  5. чонгуб

    супер

    Відповіcти