Який внесок Виготського в розвиток психології, Ви дізнаєтеся з цієї статті.
Внесок Виготського в психологію
Лев Семенович Виготський відомий російський психолог, який був першим, хто пов’язав цю науку з педагогікою, створивши при цьому нові науки – корекційну педагогіку і педологію. Також Виготський створив свою демократичну школу.
Внесок Виготського в становлення психології
Оскільки Лев Семенович, перш за все, був психологом, він чітко обмежив для себе напрямки досліджень:
- Порівняння дітей і дорослих
- Порівняння стародавньої і сучасної людини
- Порівняння патологічної поведінки з відхиленнями і нормальним розвитком.
Лев Виготський склав нову програму, що визначила його подальший шлях – пошук поза організмом пояснень психічних внутрішніх процесів, які сприяють його взаємодія з навколишнім світом. Психолог довів, що всі психічні процеси можна зрозуміти тільки в розвитку. А саме інтенсивний розвиток психіки і її процесів відбувається у діток.
Таким чином, Лев Виготський починає глибоко вивчати дитячу психологію. Він вивчив закономірності розвитку аномальних і звичайних дітей. Після вчений зайнявся ще й питаннями виховання. А так як цим займалася педагогіка, то Лев Семенович звернув свій погляд на неї.
Він був упевнений в тому, що педагог у своїй роботі повинен спиратися на науку психологію. В результаті психолог виділив нову науку в соціальній педагогіці – психологічну педагогіку.
Виготський розробив теорію, згідно з якою культурний розвиток особистості і її уваги, мовлення, мислення пояснює психічні внутрішні процеси дитини, а також її взаємини з навколишнім світом. Так виникла культурно-історична теорія психіки і поведінки людини.
Виготський внесок у педагогіку
Львом Семеновичем Виготським було обгрунтовано ідеї активного навчального і виховного процесу. Згідно з ним активними є учень, вчитель і соціально-динамічне середовище, в якому вони знаходяться. При цьому вчений тісно пов’язував ці три складові навчання. Головна мета навчання і виховання з точки зору психології – це навмисне і цілеспрямоване вироблення нових форм поведінки дітей, їх діяльності і поступова організація їх планомірного розвитку.
Лев Виготський визначив навчання як «внутрішньо загальний і необхідний момент в ході розвитку у людини не природних, а історичних особливостей.
Вихователь повинен бути тільки спостерігачем, коректно регулювати і направляти самостійну діяльність дітей в найпотрібніші моменти.
Також Лев Виготський є автором нової теорії аномального розвитку дитини. На ній сьогодні грунтується розвиток і функціональність дефектології, яка є фундаментом для корекційної педагогіки. Мета нової науки, створеної Виготським, в наступному – необхідно соціалізувати особливих діток з дефектом, а не займатися вивченням цього самого дефекту. Дана теорія була справжньою революцією в дефектології.
Сподіваємося, що з цієї статті Ви дізналися, який внесок Виготського в психологію і педагогіку.