Методика Монтессорі в дитячому садку

Поради мамам

Однією з найбільш затребуваних програм розвитку в сучасній педагогіці є методика Марії Монтессорі – її шанувальниками і донині залишаються вихователі з різних країн світу. Вчений, перша жінка-лікар, філософ, педагог – всі ці професії опанувала Марія Монтессорі. За своє життя італійка випустила чимало унікальних посібників і авторських книг, створила перші експериментальні школи.

Методика Монтессорі в дитячому садку

Сенс методики – надати дитині свободу і ненав’язливо допомогти і підштовхнути до пізнання і вдосконалення навичок. Недарма девіз Монтессорі «Допоможи мені це зробити самому!»

Навчання дітей за методикою Монтессорі у Києві відбувається у CleverKids. Це київський приватний дитячий садок повного дня. Знаходиться в районі Оболонь, поруч з набережною. У садку навчають за системою Монтессорі, є курси англійської з носієм мови, спортивні секції, басейн.

Саме Марія Монтессорі звернула увагу, що в дитинстві є найбільш активні періоди розвитку і назвала і сенситивним фазами:

  • Освоєння дрібної моторики – з 1,5 до 5,5 років.
  • Сприйняття і прийняття своєї ролі в системі (до 3 років).
  • Мовленнєвий розвиток (з народження до 6 років).
  • Освоєння дій і рухів (з 1 до 4 років)
  • Сенсорний розвиток (з народження до 5 років).
  • Соціалізація (з 2,5 до 6 років).

Важливо, щоб і в родині, і в дитячому садку малюк в кожен період розвитку отримав необхідні навички, адже його здібності, поведінка, риси характеру в подальшому житті залежать саме від цього. А можливості щось змінити і розвинути вже будуть втрачені. Для правильного розвитку важливі три компоненти: вплив батьків, педагога і правильна довкілля.

Переваги методики Марії Монтессорі:

Гармонійний розвиток малюка. Педагог вважала, що дитина мудріша за своїх батьків, і процес самоосвіти повинен залежати від неї: бути цікавим, корисним і бажаним.

Навчання без примусу: вихователі лише м’яко направляють вихованців.

Діти, які виховувалися за системою Монтессорі, виявляються більш уважними, зосередженими та самостійними.

Групи можуть бути різновіковими: малюки переймають від старших досвід, вчаться бути більш комунікабельними. Дітки старшого віку вчаться піклуватися про молодших.

Немає змагань і чітко вивіреної програми: дитина індивідуально займається з матеріалом до повного вивчення.

Особливості занять по системі Монтессорі

1.Заняття в саду Монтессорі проводяться в особливому середовищі.

2.Групи розділені на зони, приміщення наповнені різними посібниками і матеріалами.
Незважаючи на те, що діти різного віку, є головні правила: вести себе тихо, шуміти можна тільки в «приміщеннях для розслаблення», намагатися все зробити самостійно, прибирати за собою речі та іграшки, не конфліктувати з іншими. Такий розпорядок дає дитині відчуття стабільності, виховує повагу до інших дітей.

3.Педагоги не нав’язують дитині свою думку: вона сам вирішує, чи варто їй грати з іншими дітьми і чим зайнятися в дану хвилину.

4.Зонування:

  • Зона практична. Тут діти можуть отримати побутові навички: одягати і роздягати ляльок, прати і прасувати одяг, шнурувати черевики і так далі.
  • Сенсорна. Всі предмети зібрані для розвитку дрібної моторики, тактильних відчуттів, уважності. М’які м’ячики, кришечки, баночки, фігурки різного розміру та інші предмети зібрані тут.
  • Математична. Ознайомить дітей з найпростішими геометричними фігурами і символами. Виховує логічне і абстрактне мислення, посидючість.
  • Мовна. Кубики, картки зі складами, картинки, набори, книги – все зібрано тут. З їх допомогою дошкільнята осягають грамоту і письмо.
  • Космічна. Це зона Всесвіту, знайомство з навколишнім середовищем проходить тут. Фігурки тварин, карти, книги про народи світу, гербарії, колекції мінералів знайдуть своє місце на полицях в цій зоні.

Американські вчені провели експеримент і порівняли поведінку школярів, які відвідували садок Монтессорі і вихідців зі звичайних дошкільних закладів. З’ясувалося, що діти з першої групи на 40% більш успішні і самостійні, вони намагаються вирішувати конфліктні ситуації мирно, демонструють шанобливе ставлення до людей і навколишнього середовища. Малювання, музика, танці – дисципліни, які рідко входять в програму, тому в цій області здібності дітей з садів Монтессорі розвинені гірше.

Оцініть статтю
Додати коментар