Аналіз твору “Школярка з передмістя” допоможе визначити тему, сюжет, головних героїв та інші деталі для підготовки до уроку.
Зміст
“Школярка з передмістя” аналіз (паспорт)
Автор: Оксана Іванівна Думанська.
Рік написання: 2008.
Жанр: повість, щоденник.
Літературний рід: епос.
Тема: Зображення життя звичайної дівчини-підлітка з усіма його радощами і бідами.
Ідея: Допомогти підліткам зрозуміти, що останній рік їхнього навчального життя дуже швидкоплинний і тому його потрібно особливо цінувати.
“Школярка з передмістя” проблематика
- проблема порозуміння батьків і дітей;
- проблема кохання і зради, вірності;
- проблема самотності підлітка;
- проблема стосунків з друзями та однокласниками;
- проблема сприйняття нового, готовності до змін;
- проблема успішності в школі і важливості шкільного навчання;
- проблема дорослішання.
“Школярка з передмістя” головні герої
Усі герої твору безіменні:
- Оповідачка (школярка) – дівчина, яка веде щоденник і описує своє життя.
- Її хлопець (колишній) – спочатку має стосунки з оповідачкою, але вони сваряться і віддаляються одне від одного.
- Її подруга – підтримує оповідачку, з нею та іншими однокласниками дівчина проводить час у школі та поза нею.
- Її сусід (в якого Школярка закохана) – майбутній ветеринар, з яким у оповідачки з’являються романтичні стосунки після сварки з хлопцем.
- Бабуся – мудра жінка, яка опікується онукою після виходу на пенсію. Вона завжди підтримує дівчину і дає їй поради.
- Мама – працює за кордоном і рідко буває вдома.
- Тато – розлучений з мамою оповідачки, але підтримує з донькою тісний зв’язок. Має нову сім’ю та ще одну дитину.
- Татова нова дружина.
- Класний керівник (кєра) – шкільна вчителька, з якою оповідачка часто конфліктує.
- Однокласники.
“Школярка з передмістя” сюжет та композиція
- Експозиція: Розділ “Насамперед”, в якому йдеться про теперішнє життя оповідачки і як вона знайшла щоденник.
- Зав’язка: Розділ “Початок вересня”, в якому Школярка розповідає про своє життя, про свою сім’ю, хлопця, школу.
- Розвиток дії: Усі розділи від “Ще початок вересня” і до “Листопад-Грудень”. Розповідь про проблеми Школярки, їх вирішення, стосунки з мамою і татом, бабусею, сусідом, однокласниками.
- Кульмінація: Розділ “Січень-Лютий”, де Школярка дізнається новину від бабусі, що мама планує забрати її закордон.
- Розв’язка: Від розділу “Березень” до розділу “Червень”, де навчання добігає свого кінця і Школярка, хоч спочатку і не могла в це повірити, переїздить закордон.
- Замість епілогу розділ “Насамкінець”, який разом з розділом “Насамперед утворює своєрідне обрамлення твору.
Автор: cup_of_flowers
мені сподобався твір
хараьеристикикак пшфак ні
Цей твір – це казка, романтика і повчання! 3 в 1! Безмежна краса! Я не могла відірватися, коли читала…
Читається легко і заворожує.
Хотілося б про продовження історії про життя Школярки чи вже студентки… Дякую ✌️