“Школярка з передмістя” аналіз

Аналіз твору

Аналіз твору “Школярка з передмістя” допоможе визначити тему, сюжет, головних героїв та інші деталі для підготовки до уроку.

“Школярка з передмістя” аналіз (паспорт)

Автор: Оксана Іванівна Думанська.

Рік написання: 2008.

Жанр: повість, щоденник.

Літературний рід: епос.

Тема: Зображення життя звичайної дівчини-підлітка з усіма його радощами і бідами.

Ідея: Допомогти підліткам зрозуміти, що останній рік їхнього навчального життя дуже швидкоплинний і тому його потрібно особливо цінувати.

“Школярка з передмістя” проблематика

  • проблема порозуміння батьків і дітей;
  • проблема кохання і зради, вірності;
  • проблема самотності підлітка;
  • проблема стосунків з друзями та однокласниками;
  • проблема сприйняття нового, готовності до змін;
  • проблема успішності в школі і важливості шкільного навчання;
  • проблема дорослішання.

“Школярка з передмістя” головні герої

Усі герої твору безіменні:

  • Оповідачка (школярка) – дівчина, яка веде щоденник і описує своє життя.  
  • Її хлопець (колишній)  – спочатку має стосунки з оповідачкою, але вони сваряться і віддаляються одне від одного.
  • Її подруга –  підтримує оповідачку, з нею та іншими однокласниками дівчина проводить час у школі та поза нею.
  • Її сусід (в якого Школярка закохана) – майбутній ветеринар, з яким у оповідачки з’являються романтичні стосунки після сварки з хлопцем.
  • Бабуся – мудра жінка, яка опікується онукою після виходу на пенсію. Вона завжди підтримує дівчину і дає їй поради.
  • Мама – працює за кордоном і рідко буває вдома.  
  • Тато – розлучений з мамою оповідачки, але підтримує з донькою тісний зв’язок. Має нову сім’ю та ще одну дитину.
  • Татова нова дружина.
  • Класний керівник (кєра) – шкільна вчителька, з якою оповідачка часто конфліктує.
  • Однокласники.

“Школярка з передмістя” сюжет та композиція

  • Експозиція: Розділ “Насамперед”, в якому йдеться про теперішнє життя оповідачки і як вона знайшла щоденник.
  • Школярка з передмістя короткоЗав’язка: Розділ “Початок вересня”, в якому Школярка розповідає про своє життя, про свою сім’ю, хлопця, школу.
  • Розвиток дії: Усі розділи від “Ще початок вересня” і до “Листопад-Грудень”. Розповідь про проблеми Школярки, їх вирішення, стосунки з мамою і татом, бабусею, сусідом, однокласниками.
  • Кульмінація: Розділ “Січень-Лютий”, де Школярка дізнається новину від бабусі, що мама планує забрати її закордон.
  • Розв’язка: Від розділу “Березень” до розділу “Червень”, де навчання добігає свого кінця і Школярка, хоч спочатку і не могла в це повірити, переїздить закордон.
  • Замість епілогу розділ “Насамкінець”, який разом з розділом “Насамперед утворює своєрідне обрамлення твору.

Автор: cup_of_flowers

Оцініть статтю
Додати коментар

  1. дбдеедеде

    мені сподобався твір
    хараьеристикикак пшфак ні

    Відповіcти
  2. Поліна

    Цей твір – це казка, романтика і повчання! 3 в 1! Безмежна краса! Я не могла відірватися, коли читала…
    Читається легко і заворожує.
    Хотілося б про продовження історії про життя Школярки чи вже студентки… Дякую ✌️

    Відповіcти