Вплив кольору реклами на споживача

Економіка

Вплив кольору реклами на споживача вже давно помічений. Кольори в рекламі завжди підбираються згідно проведеним досліжденням.

Особливості сприймання кольору в рекламних зображеннях

Одним із потужних інструментів маркетингу, дизайну та реклами є колір. Він дозволяє привертати увагу, впливає на поведінку, емоції і сприйняття людей. Дослідження довели, що на здійснення покупки в 90% випадків впливає саме колір.

Найчастіше споживачі звертають увагу на не чорно-білі, а на яскраві кольорові картинки в журналах, брошурах, каталогах. Різні кольори стимулюють відділи головного мозку і викликають різні емоції: страх, хвилювання, радість, спокій і ін.

Колір – це важливий психологічний фактор, який активно використовується в маркетингу для залучення цільової аудиторії. Також кожен колір по-своєму впливає на людину, викликаючи певні асоціації і дії.

Сприйняття того чи іншого кольору залежить від особистого досвіду кожної людини, персональних переваг, культурних відмінностей, і воно не пов’язане з певними емоціями. У 90% випадків на перше враження споживача про продукт впливає колір упаковки. Існує й інша думка, що відповідність бренду і кольору залежить від того, чи підходить цей колір товару чи ні.

Особливості впливу кольорів на споживача

Червоний колір викликає апетит у людини, тому багато закладів громадського харчування (зокрема Макдоналдс) використовує цей колір в своїй символіці, інтер’єрі кафе і т.д. Цей колір миттєво привертає увагу, стимулює організм людини, викликаючи нервові імпульси і емоційне збудження. Червоний колір часто використовують торговельні точки під час розпродажів.

Синій колір вибирають чоловіки. Він асоціюється з водою, надійністю і спокоєм. Активно використовується в брендінгу, так як викликає почуття довіри і безпеки. Синій колір заспокоює, тому його беруть за основу при оформленні офісів або створення консервативних брендів.

Зелений колір – це колір здоров’я, природи і умиротворення. Часто асоціюється з багатими людьми, грошима і успішними брендами, а також з гармонією, балансом між тілом і емоціями. Цей колір застосовують організації по захисту навколишнього середовища.

Жовтий колір передає оптимізм і життєрадісність. Він активно стимулює мозок людини і викликає ентузіазм. Магазини застосовують це колір з метою залучення покупців для здійснення імпульсивних покупок. Але не варто часто і багато використовувати цей колір в рекламі і оформленні торгових точок, оскільки жовтий колір може викликати почуття занепокоєння.

Чорний колір – це сила, влада і стабільність. Візуально це колір струнких, тому його і використовують, якщо необхідно зменшити розмір. Часто чорний колір застосовується як символ інтелекту. Але переборщувати з цим кольором можна, він викликає почуття пригніченості.

Білий колір – це колір чистоти, безпеки і нейтралітету. Служить сигналом до креативу. Білий колір асоціюється зі здоров’ям і розробкою інновацій, тому використовується в медицині і сфері високих технологій. Білий колір придає виразність всім іншим відтінкам.

Найпопулярнішим кольором і у чоловіків, і у жінок є синій або блакитний. Але чоловіки вважають за краще використовувати цей колір і його варіації більше, ніж представниці прекрасної статі. Непопулярні кольори – коричневий, жовтий, білий, сірий. Чоловіки зазвичай віддають перевагу більш сміливим кольорам, а жінки, навпаки, вважають за краще м’які відтінки.

Вибір кольорів в брендінгу

Кольорове сприйняття в брендінгу займає провідне місце. Бренд повинен викликати певні асоціації у споживача в процесі контакту. Тому в логотипах і на упаковці використовуються певні кольори, а точніше різні відтінки, які роблять одні бренди впізнаваними серед інших.

Кольори в брендінгу повинні не тільки правильно асоціюватися покупцями, але і підкреслювати стиль і індивідуальність компанії. Вибір кольорів в брендінгу включає ряд етапів: вивчення колірних переваг і асоціацій у цільової аудиторії; визначення колірної гами і емоцій у споживачів; підбір кольору, який буде асоціюватися з бажаною емоцією; створення палітри кольорів, яка буде відображати образ і фірмовий стиль. Визначити емоції та асоціації можна на основі психологічних досліджень. Існує ряд тестувань, що дозволяють виявити та оцінити ефективність колірних рішень. Споживачі діляться на дві рівні групи. Обом командам показують одні й ті ж товари, бренди, упаковки, але з різною кольоровою палітрою. Думки першої і другої груп фіксуються, визначаються кольори, які найбільше привертають споживачів. Таке дослідження називається спліт-тестування (А / В-тести).

Дослідження виявили, що ефективними поєднаннями кольорів в брендінгу є наступні: коричневий; зелений; синій; червоний.

Коричневий колір – це колір тепла і затишку. Спокійний і м’який відтінок, який асоціюється з домом, комфортом. При змішуванні з іншими кольорами не втрачає свої первозданні властивості і характеристики. Дуже добре поєднується з білим, синім, зеленим кольорами. Всі комбінації приємні оку (логотипи Fanta, Nickelodeon, Amazon і ін.).

Зелений колір – це колір енергії та гри. Застосовується брендами в сфері екології та захисту навколишнього середовища. Використовується для просування товарів, що викликають енергійність або грайливість. Вигідно поєднується з помаранчевим і блакитним кольорами (Animal Planet, Tic Tac, Starbucks Coffee та ін.)

Синій колір – це колір престижності і значущості. Є «серйозним» кольором. Асоціюється з упевненістю та надійністю. Можна поєднувати з коричневим, помаранчевим і навіть сірим кольорами (Facebook, Intel, Windows, BMW, Skype і ін.).

Червоний колір це колір динаміки і енергії. Відмінно підкреслює потенціал розвитку і силу бренду. Поєднується з багатьма кольорами, але робити це потрібно акуратно, щоб не відлякати споживачів.

Згладити і візуально зменшити яскравість червоного кольору допоможе білий колір (McDonalds, Coca-Cola, Lego, KFC, DHL і ін).

Оцініть статтю
Додати коментар