«Енн із Зелених Дахів» аналіз твору (паспорт)

Енн із Зелених дахів аналіз Аналіз твору

«Енн із Зелених Дахів» аналіз твору допоможе визначити, який жант, тема та ідея, головна думка, сюжет та композиція, проблематика. Ця інформація допоможе підготувати літературний паспорт.

«Енн із Зелених Дахів» аналіз (паспорт твору)

Автор– Люсі Мод Монтгомері 

Рік написання – 1905, (опубліковано) – 1908

Жанр – роман.

Місце та час дії.  Канада, кін. XIX ст. Ферма «Зелені Дахи» в селі Ейвонлі на острові Принца Едварда.

Тема – розповідь про дитинство Енн Ширлі, виховання головної героїні,

  • Тема самоідентифікації і прийняття себе.
  • Цінність дружби та родинних зв’язків.
  • Феміністичні мотиви.
  • Природа та краса оточуючого світує
  • Боротьба зі стереотипами.

Ідея. Основна ідея твору полягає в тому, щоб показати силу уяви та оптимізму в житті навіть у важкі часи.

Головна думка полягає в тому, що кожна людина має в собі потенціал для розвитку, самореалізації та досягнення своїх мрій, незважаючи на зовнішні перешкоди та негаразди.

Головні герої твору «Енн із Зелених Дахів»

  • Енн Ширлі – головна героїня твору. У неї бліде обличчя, всіяне веснянками, і руді кіски. Вона балакуча, їй не подобаються власне ім’я.
  • Марілла Катберт – сестра Метью Катберта та опікун Енн Ширлі.
  • Метью Катберт – брат Марілли Катберт та опікун Енн Ширлі.
  • Гілберт Блайт – однокласник Енн Ширлі.
  • Діана Баррі (Діана Райт) – найкраща подруга Енн Ширлі.
  • Рейчел Лінд – подруга Марілли Катберт та найближча сусідка Катбертів.
  • Рубі Гілліс – подруга та однокласниця Енн.
  • Джозі Пай – однокласниця та самопроголошений лідер компанії подруг Енн.

 «Енн із Зелених Дахів» сюжет та композиція твору

Дія роману розгортається наприкінці XIX століття у Канаді. Події відбуваються в Канаді, в селі Ейвонлі, на острові Принца Едварда.

Вже немолоді брат із сестрою Метью та Марілла Катберти живуть на фермі «Зелені Дахи», вирішують взяти із сирітського притулку в Новій Шотландії хлопця, котрий міг би допомагати їм на фермі. Але через непорозуміння до них потрапляє не хлопчик, а руденька худорлява дівчинка одинадцяти років на ім’я Енн Ширлі. Розумна, активна дівчинка Енн приносить радість у їх дім.

Елементи сюжету «Енн із Зелених Дахів»:
  • Експозиція. Дівчинка-сирота в прийомній родині. Енн помилково потрапляє в прийомну родину Катберті.  
  • Зав’язка. Енн починає навчатися у школі, дружить з Діаною та іншими однокласницями.
  • Розвиток дії: Вступ до Коледжу. У шістнадцять років Енн іде до Королевської академії, щоб отримати ліцензію на викладання, разом із Гілбертом, Рубі, Джозі, Джейн та кількома іншими однокласниками, за винятком Діани.
  • Кульмінація: Метью помирає від серцевого нападу після того, як дізнається, що всі його гроші та Марілла були втрачені через банкрутство банку. Енн відмовляється від стипендії, щоб залишитися вдома та допомогти Маріллі, у якої погіршується зір.
  • Розв’язка: Гілберт Блайт залишає свою посаду викладача в школі Ейвонлі, щоб замість цього працювати в школі Білих пісків, знаючи, що Енн хоче залишатися поруч з Маріллою після смерті Метью. Після цього доброго вчинку дружба Енн і Гілберта зміцнилася.

Проблематика твору «Енн із Зелених Дахів»

  • Пошук свого місця у світі. Енн – сирота, яка потрапила до нової сім’ї і шукає своє місце у цьому новому середовищі. Вона стикається з відчуттям відчуження, неприйняттям, але з часом навчається приймати і любити себе такою, якою вона є.
  • Пошук ідентичності. Енн прагне зрозуміти, хто вона є насправді, і вирішити, які цінності і мрії є важливими для неї. Вона стикається з багатьма викликами і перешкодами, але в кінцевому підсумку знаходить себе і визначає свій шлях у житті.
  • Соціальні проблеми. Твір також висвітлює різноманітні соціальні проблеми того часу, такі як дискримінація, статеві ролі, виховання дітей, сімейні цінності тощо.
  • Мрії та надії. Енн є мрійницею, яка ніколи не втрачає надію і завжди вірить у краще майбутнє. Вона надихається своїми мріями і стараннями досягти їх, навіть коли здається, що все проти неї.
  • Любов та дружба. Однією з основних тем є взаємини Енн з іншими персонажами, зокрема її дружба з Діаною Баррі та кохання до Ґільберта Блайта. Ці взаємини розкривають важливість любові, дружби та взаєморозуміння у житті людини.

«Енн із Зелених Дахів» характеристика героїв

  • Енн Ширлі: творча, балакуча, рудоволоса сирота, яка приїжджає жити до Метью та Марілли Катберт у віці 11 років. Енн дуже чутлива, їй не подобається колір її волосся. Її дитинство було похмуре. Вона радіє, що нарешті матиме справжній дім у Грін-Гейблз.
  • Марілла Катберт: сестра Метью, сувора, але справедлива жінка, яка має «почуття гумору». Її життя було безбарвним і безрадісним до появи Енн. Вона намагається прищепити дитині дисципліну, але цінує бадьорість та життєрадісність Енн.
  • Меттью Катберт: брат Марілли, сором’язливий, добрий чоловік, якому Енн сподобалася з самого початку. Вони швидко подружилися, і він став першою людиною, яка виявила до Енн безумовну любов. Хоча Марілла несе основну відповідальність за виховання Енн, Метью не соромиться балувати її гарним одягом і взуттям.
Друзі/однокласники Енн
  • Діана Беррі: близька подруга Енн і споріднена душа.  Вона єдина дівчина у віці Енн, яка живе неподалік від Зелених Дахів. Енн захоплюється Діаною, у якої гарне чорне волосся і бездоганний колір обличчя, привітну вдачу. Діана не має яскравої уяви Енн, але є вірним другом.
  • Гілберт Блайт: красивий, розумний і дотепний однокласник, на два роки старший за Енн, який закоханий у неї. Не знаючи про чутливість Енн до її рудого волосся, він намагається привернути її увагу, тримаючи її за косу та називаючи її «Морква» в класі, а вона розбиває дошку над його головою. Незважаючи на його спроби вибачитися, гнів і впертість Енн не дозволяли їй поговорити з ним кілька років. Однак наприкінці книги вони миряться і стають добрими друзями.
  • Рубі Гілліс: Ще одна подруга Енн. Маючи кількох «дорослих» сестер, Рубі любить ділитися своїми знаннями про красу з друзями. Вона симпатична блондинка, але схильна до істерик.
  • Джейн Ендрюс: одна зі шкільних подруг Енн, вона проста і розумна. Вона гарно вчиться і приєднатися до класу Анни в Коледжі.
  • Джозі Пай: однокласниця, яку зазвичай не люблять інші дівчата (як і її брати і сестри), Джозі марнославна, нечесна, гостра на язик і заздрить популярності Енн.

Місцеві жителі Ейвонлі

  • Місіс Рейчел Лінд: Сусідка Метью та Марілли. місіс Лінд є дуже заклопотаною, але також працелюбною та милосердною.   Місіс Лінд одружена з Томасом Ліндом, який згадується кілька разів, але ніколи не з’являється, і виховала десятьох дітей.
  • Містер Філліпс: Перший учитель Анни в Ейвонлі. Він непопулярний серед студентів. У випадку Енн він постійно неправильно пише її ім’я (без літери «Е») і карає лише її з дванадцяти учнів, за запізнення, що призвело до того, що Енн відмовлялася відвідувати школу протягом кількох тижнів. Його описано як недисциплінованого, і він відкрито «залицяється» за однією зі своїх старших учениць, Пріссі Ендрюс.
  • Міс Мюріел Стейсі: енергійна вчителька Енн. Її теплий і чуйний характер подобається її учням, але деякі з більш старомодних батьків Ейвонлі не схвалюють її методи навчання. Міс Стейсі — ще одна «споріднена душа», яку Енн вважає наставницею. Міс Стейсі заохочує Енн розвивати свій характер та інтелект і допомагає їй підготуватися до вступного іспиту в Коледж.
  • Містер і місіс Аллан: міністр і його дружина також дружать з Енн, причому місіс Аллан стає особливо близькою до дівчинки. Її описують як гарну і «споріднену душу».
  • Містер і місіс Баррі: батьки Діани. Містер Баррі- фермер. Місіс Баррі сувора мати, вона навіть забороняє доньці  спілкуватися з Енн. Ця заборона скасовується після того, як Енн рятує молодшу сестру Діани Мінні Мей.
  • Мінні Мей Беррі: маленька сестра Діани, життя якої врятувала Енн, коли вона заразилася крупом.

енн із зелених дахів характеристика героїв

«Енн із Зелених Дахів» актуальність твору

  • Твір акцентує увагу на сімейних цінностях, теплі і підтримці у створенні дому. У світі, де родинні відносини та роль сім’ї важливі, ці аспекти залишаються актуальними. 
  • Твір торкається універсальних тем, таких як визначення власної ідентичності, пошук місця в світі та розвиток творчості. Ці теми залишаються актуальними для читачів у будь-якому поколінні.
  • Розвиток творчої уяви є ключовою темою твору. У сучасному світі, де цінується креативність, стимулювання творчого мислення може мати особливу вагу.

Чого вчить твір “Енн із зелених дахів”? Твір сприяє вихованню в читачах важливих моральних цінностей, таких як чесність, доброзичливість та толерантність.

Цитати з твору «Енн із Зелених Дахів»

  • «Нескладна постать, пишна борода і довге з сивиною волосся, що падає на згорблені плечі».
  • «Це таке полегшення говорити, коли хочеться. Мені завжди нагадують, що дітей краще бачити, ніж чути».
  • «Жити біля струмка завжди було моєю мрією! Тепер я почуваюся майже щасливою».
  • «Навряд чи я колись стану нареченою. Я така негарна, що ніхто ніколи не захоче на мені одружитися. Але сподіваюся, колись у мене буде біла сукня. Це моє уявлення про вершину земного блаженства. У мене ніколи не було гарної сукні… зате є чого чекати від життя, правда?»
  • «Рожевий колір – мій коханий, але я не можу його носити. Рудоволосим не можна носити рожеве – навіть в уяві».
  • «Коли сонце — тоді набагато легше не журитися й долати життєві незгоди».
  • «Воістину, усе життя — то лише зустрічі й прощання, як каже пані Лінд, — меланхолійно завважила Енн».
  • «Ну от, іще одне сподівання мертве. «Моє життя — ніби цвинтар померлих надій». Я це речення вичитала якось в одній книжці, і відтоді ним утішаюся, коли щось мене розчаровує».
  • «Та я розумію твої відчуття. Усім нам колись доводиться їх пережити. І тоді всі ми не хочемо й думати про те, що можна радіти, коли поряд немає найдорожчих людей, які могли б розділити з нами цю радість. Гадаємо, що зраджуємо жаль за ними, коли до нас вертається втіха від життя».
  • «Не варто нам закривати серця від цілющої дії, що дарує нам природа».
  • «Я не боюся. Адже ні хвилини, відколи це сталося, я не була сама… і зараз дуже хочу побути на самоті, помовчати й спробувати це зрозуміти. Бо я не можу зрозуміти. Часом мені здається, що Метью не міг померти, а часом, що він давно вже помер, і відтоді мене мучить цей тупий жахливий біль».
  • «А я люблю, коли речі мають свої власні ймення, навіть звичайні герані. Так вони стають схожими на людей. Звідки нам знати — а раптом герань ображається, що ми кличемо її тільки геранню й більше ніяк?»
  • «Приємно, мабуть, бути трояндою. Думаю, якби троянди могли розмовляти, вони б розповіли нам багато чудесних історій».
  • «Ім’я немає значення; головне, щоб людина була порядна»,
  • «Ви хотіли б бути чайкою? – Запитала Аня, отямившись від довгого споглядання. – Я хотіла б. Як було б чудово прокидатися на світанку і ширяти цілий день у блакитних просторах над водою!.. Що це за величезний будинок попереду?»
  • «Головним її недоліком була мрійливість: іноді вона впадала в таку глибоку задумливість, що зовсім забувала про те, що в неї в руках, поки гучне зауваження чи несподівана катастрофа не повертали її на землю».
  • «Дивіться, бджола вилетіла з квітки яблуні! Подумати тільки, жити у квітці! Як я хотіла б бути бджолою!»
  • «Тепер я уявляю, що ця кімната виглядає зовсім інакше. Підлога покрита білим оксамитовим килимом у червоних трояндах, а на вікнах червоні шовкові штори. Стіни обвішані гобеленами із золотої та срібної парчі, а всі меблі з червоного дерева. Я ніколи не бачила червоне дерево, але це звучить розкішно. Я висока, царствено прекрасна, і на мені сукня з білих мережив. Моє волосся чорне, як ніч, а шкіра біла, як слонова кістка. Моє ім’я – леді Корделія Фітцджеральд».

Конфлікт твору «Енн із Зелених Дахів» 

Основний внутрішній конфлікт полягає в самоідентифікації Енн. Вона стикається зі своїми комплексами через свою зовнішність та свою розумову розвиненість, що відрізняється від оточуючих. Це призводить до внутрішніх боротьб і невпевненості, але з часом Енн вчиться приймати і полюбляти себе такою, якою вона є.

Зовнішній конфлікт полягає в різних труднощах, з якими стикається Енн в її повсякденному житті. Вона зіткнеться зі своєю недосконалою сім’єю прийомних батьків, непорозумінням однокласників та викликами, які виникають під час здобуття освіти та виконання її мрій.

Автор твору – KRASOL8

Матеріал надано лише для публікації на сайті dovidka.biz.ua. Копіювання заборонено!

Оцініть статтю
Додати коментар