Хто створив перший автомобіль ви дізнаєтеся в цій статті. Адже всі ми звикли до сучасних автомобілів, хоча перші версії з’явилися більше 500 років тому.
Хто створив перший автомобіль
Перші відомі креслення “саморушного” візка належать відомому італійському вченому Леонардо да Вінчі. У 1490 році він сконструював візок з пружинним двигуном. У 2004 році експерти Музею історії науки з Флоренції побудували за кресленнями цей автомобіль. За одний завод він проїхав 50 метрів.
У 1770 році французький винахідник Жозеф Кюньо побудував триколісний тягач з паровим двигуном для пересування артилерійських знарядь. Його вважають попередником не тільки автомобіля, але і паровоза. Парові візки для звичайних доріг будувалися також і в інших країнах, проте вони були важкими і незручними, тому широкого поширення не отримали.
У 1791 російський винахідник Іван Кулібін побудував візок-самокатку, що приводиться в рух попередньо розкрученим маховим колесом. Цей автомобіль мав гальмо, коробку швидкостей, підшипники кочення і т.д. Усього відомо більше чотирьохсот конструкцій, що претендують на звання першого автомобіля. Довгі суперечки про пріоритет тих чи інших країн, винахідників і конструкцій змусили виробити чотири необхідні і достатні умови для визначення пріоритету.
Перше – розробка конструкції транспортної машини.
Друге – оформлення юридичного документа, патенту.
Третя умова – споруда працездатного дослідного зразка і його публічні випробування.
І четверте – організація виробництва виробу.
Всі ці 4 умови вперше формально виконав Карл Бенц. 29 січня 1896 для своєї триколісної моторної коляски він отримує патент DRP №37435 і налагоджує її виробництво. Тому Бенц офіційно визнаний винахідником автомобіля. Однак фактично його обігнав Готліб Даймлер. Даймлер не патентував автомобіль.
Даймлер створив і запатентував в 1883 році свій двигун внутрішнього згоряння, призначений для самих різних транспортних засобів. У 1885 році він випробовує його на мотоциклі і 29 серпня, на півроку раніше Бенца отримує патент DRP №36423 на перший у світі мотоцикл. Цей мотоцикл мав з боків підтримуючі колеса, як на сучасному дитячому велосипеді. Чому ж не рахувати його першим чотириколісним автомобілем? Тим більше, що запатентований Бенцем автомобіль теж не мав кузова.
У 1886 році Даймлер замовляє у каретного майстра кузов, що відрізняється від карети тільки відсутністю голоблі. Для поворотів служив важіль, виведений наверх до водія. А замість коней карету тягнув мотор Даймлера, передаючи зусилля через ремінну передачу на задні колеса. Чому ж Бенц теж не скористався готовим кузовом, а створив свою кволу конструкцію на трьох велосипедних колесах? Швидше за все, наявний у нього двигун чужої конструкції, тільки вдосконалений Бенцем, не зміг би потягнути важку машину.
А Даймлер в 1887 році успішно випробовує свій двигун на човні, але теж не патентує катер. У тому ж році він проводить випробування залізничної дрезини та пожежного насоса з бензиновими двигунами. Роком пізніше відбувся політ аеростата, повітряні гвинти якого обертав двигун Даймлера.
Бенц і Даймлер так і жодного разу не зустрілися за життя. А конкуренцію їхніх фірм закінчилася подією в 1926 році, а саме злиття Deimler Geselschaft і Benz und Co. Офіційною емблемою цього союзу стала трьохпроменева зірка, придумана колись Даймлером і символізує успіх марки на суші, у воді і в повітрі. Емблема стала загальною для об’єднаного концерну, а автомобілі стали поставлятися на ринок під торговою маркою Mercedes-Benz.