Конфлікт – це
Конфлікт — це зіткнення окремих людей чи соціальних груп, що виражають різні, часом протилежні цілі, інтереси і погляди.
У конфліктології вироблена певна модель конфлікту.
Конфлікт — це і руйнування, і творення водночас, оскільки суперечності, що лежать в його основі, мають бути осмисленими, натомість мають бути створені нові відносини. Замість того, щоб боятися і прагнути уникнути конфлікту, слід сміливо вникати в його суть, управляти його творчою силою.
Шляхи вирішення конфліктів
1. Конструктивний (гумор, поступки, компроміс, співробітництво, усвідомлення позиції сторін).
2. Деструктивний (погроза, насильство, брутальність, приниження, перехід на особистості, розрив відносин).
3. Ігнорування (відхід від розв’язання проблеми).
Розв’язуючи конфлікт, люди беруть на озброєння певну стратегію
Існує три шляхи виходу з конфлікту
1. Переговори — це процес, під час якого сторони намагаються розв’язати конфлікт шляхом безпосереднього обговорення між собою. Сильна сторона переговорного процесу полягає в тому, що все залежить від самих сторін — як процес, так і результат безпосереднього обговорення.
2. Медіація. Під час медіації в процес вступає третя сторона — посередник, мета якої — допомогти опонентам домовитися. Виконуючи роль стороннього спостерігача і допомагаючи їх спілкуванню, медіатори намагаються сприяти пошуку сторонами рішення типу «виграш — виграш». І хоча медіатор бере на себе відповідальність за процес, все ж опоненти контролюють предмет дискусії та її результат.
3. Арбітраж. У випадку арбітражу третя сторона контролює не тільки процес, але й результат. Арбітри вирішують, що саме сторонам необхідно зробити для розв’язання конфлікту, і зазвичай наділені владою, здатною примусити сторони виконати відповідне рішення. У суперечках між дітьми арбітрами часто виступають батьки.
Шість правил, дотримання яких дозволяє подобатися людям (за Дейлом Карнегі)
- Щиро цікавтесь іншими людьми.
- Посміхайтеся.
- Пам’ятайте, що ім’я людини — це найбільш солодкий і важливий для неї звук будь-якою мовою.
- Будьте гарним слухачем. Заохочуйте інших говорити про самих себе.
- Говоріть про те, що цікавить вашого співрозмовника.
- Навіюйте вашому співрозмовнику думку про його значущість і робіть це щиро.