«Русалонька із 7-В» аналіз (паспорт)

русалонька із 7-в аналіз твору 7 клас

«Русалонька із 7-В» аналіз допоможе дати характеристику твору Марини Павленко, визначити, яка тема, ідея, сюжет, композиція, хто головні герої. Ця інформація допоможе підготувати літературний паспорт твору та характеристику Софійки.

«Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських» аналіз

АвторМарина Павленко

Рік написання – 2005

Рід – епос

Жанр – Повість-казка

Тема: пригоди семикласниці Софійки, яка  намагається розплутати зловісну таємницю.

Ідея: уславлення доброти та працелюбства семикласниці, її активної життєвої позиції, засудження зла та несправедливості.

Головні герої: Софійка, її мама, тато, молодший братик Ростик, Вадим Кулаківський, колишній сусід Сашко, тітонька Сніжана та її наречений Валентин.

Проблематика «Русалонька із 7-В»

  • відповідальність за власні вчинки
  • перші почуття
  • підлітки та сім’я
  • родова пам’ять
  • матеріальні статки та духовні цінності

Композиція «Русалонька із 7-В»

Композиція – співвідношення частин твору, яка відбиває складність зображуваних у ньому явищ життя;послідовність та вибудова, розміщення та взаємозв’язок частин, образів, епізодів художнього твору; побудова твору, обумовлена його змістом і жанровою формою.

Експозиція: у квартирі поверхом нижче відбуваються якісь дивні речі

Зав’язка: під час приготування до весілля Софійка в старій прабабу синій шафі знаходить сімейну реліквію – коралі.

 Кульмінація: під час  знайомства з майбутнім чоловіком тітоньки Сніжани виявляється, що коралі зникли.

Розв’язка: Софійка дізнається, що коралі в неї украв Вадим Кулаківський.

У книзі «Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських» Марина Павленко вірно дотримується свого творчого принципу — писати про реальне життя і реальних людей, які завдяки фантазії потрапляють в нереальні ситуації. Така позиція імпонує читачеві-підліткові, який вважає себе дорослим, але в душі залишається дитиною.

Реальне та казкове у творі “Русалонька у 7-В”

русалонька із 7 в реальне та казкове

Художні засоби у творі “Русалонька у 7-В”

русалонька із 7-в паспорт твору

Характеристика Софійки

Головна героїня книги — чуйна до людей, кмітлива Софійка — розпочинає своє дослідження, щоб допомогти своєму однокласнику Вадиму Кулаківському позбавитися родового прокляття. Поступово, крок за кроком, вона дізнається про страшну провину прапрадіда Кулаківського. З казкового арсеналу чарівних предметів, які, зазвичай, допомагають героям казкових повістей, Софійка задіяла лише старовину дерев’яну шафу, спроможну переносити героїню у будь-який час.

Марина Павленко відобразила характерну прикмету сучасності: інтерес підростаючого покоління до історії України, краєзнавчих пошуків, дослідження старовинних пам’яток архітектури, вивчення свого родоводу. Читач «Русалоньки із 7-В або Прокляття роду Кулаківських», глибше пізнає минулу епоху, знайомиться з старовинними традиціями і обрядами.

Софійка — героїня книги «Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських».

У повісті вдалося відтворити колоритні типажі сучасних школярів, їхню поведінку, сучасну сленгові говірку. Марина Павленко відзначила, що прототипом образу Софійки стала її старша донька. Досить яскраво представлений у книзі образ самовпевненого учня Вадима Кулаківського, в якому уособлений психологічний портрет сучасного підлітка. Незважаючи на матеріальне благополуччя (його батьки-заробітчани надсилають достатньо грошей), він відчуває самітність і безпорадність. Софійка, побачивши невідомий бік життя Вадима, вирішила допомогти йому.

“Русалонька із 7-В” аудіокнига (скорочено)

Оцініть статтю
Додати коментар

  1. Саша

    Очень круто спосибо за ето

    Відповіcти
  2. Анастейша*

    Я читала книгу не звертаючи увагу на те,на що звернула моя мама. Склалась ситуація:
    Мама попросила подивитися,що я читаю. Але склалось так,що вона потрапила з 100-101 сторінку,де було написано:”-Чому не прийшла вчасно?-Немолода селянка у картатій хустині й свиті, накинутій поверх вишиванки,суворо дивилась на гостю.-Зілля вже перестояло,місяць спадає!”
    “-Не могла. Хоронила брата:ЗАСТРЕЛИВСЯ НЕНАРОКОМ!-пояснила Франя.
    “-І що,після похорону-зразу весілля?
    Прочитавши це,моя мама пила краплі,тьотя пила краплі,всі пили краплі. Моя мама захотіла кинути цю книгу в багаття. Мама після прочитаного,була зтурбована і була розчарована в шкільній програмі. Мама сказала,що це злочин над дитячою душею:”Які похорони? Яке весілля?
    Ось так…

    Відповіcти
    1. Данил

      Згоден з тобою! Що це за програма?

      Відповіcти
    2. Ден

      Та ладна вам ну подумеш застрелился ненароком и чо надо чтото пить нет моя бабушка когда прочитала то что я читал (ага канешно читал я) сказала о норм книженция читай .

      Відповіcти
    3. А-Н-О-Н-И-М

      та норм! Я и похуже книги читал к примеру Вурдалак. Вот это реально стремно!!!

      Відповіcти
  3. Валерія

    Незнаю , але мені твір дуже сподобався

    Відповіcти
    1. Олена

      Я з тобою згодна. Твір й насправді чудовий

      Відповіcти
  4. я

    клас

    Відповіcти
  5. Лоль

    Не хватает художественных средств(

    Відповіcти