“Севильский цирюльник” аналіз, тема, ідея

Аналіз твору

Севильский цирюльник” аналіз допоможе підготуватися до уроку та згадати головні події твору.

“Севильский цирюльник” аналіз

Автор – Бомарше

Рік написання – 1775

Жанр – комедія

Головні герої твору “Севильский цирюльник”:

  • граф Альмавіва
  • Бартоло – доктор медицини, опікун Розіни
  • Розіна – вихованка Бартоло
  • Фігаро – цирульник
  • Дон Базиль – вчитель музики Розіни
  • Весна – слуга Бартоло
  • Начеку – інший слуга Бартоло, малий і вічно сонний

Основна думка п’єси  – ідея моральної переваги простолюдина Фігаро над аристократом Альмавіва.

Проблематика твору “Севильский цирюльник”:

  • місце людини в суспільстві;
  •  проблема честі і відданості кохання, надія, лікарювання;
  •  соціальна нерівність;
  •  мистецтво у тогочасному суспільстві,
  •  втручання людини в особисте життя іншої людини
  •  влада грошей у суспільстві;
  •  проблема справедливості, життєвої правди
  •  безправ’я простого народу;
  •  свавілля представників пануючої верхівки;
  •  “право сильного”;
  •  сенс життя, оптимізм, радість життя, насолода від кожної прожитої хвилини.

Сюжет комедії досить нескладний. Сам автор викладав його так: «Закоханий старий хоче одружитися на своїй вихованці, закоханий юнак … випереджає його і в той же день у нього під носом і в його ж будинку одружується на його вихованці. Ось план, за яким з однаковим успіхом можна побудувати трагедію, комедію, драму, оперу і т. д.».

Бомарше зробив з твору гостру сатиричну комедію, центральним героєм якої виступає спритний і енергійний Фігаро. Син невідомих батьків, вкрадений в дитинстві розбійниками, він з ранніх років доклав чимало зусиль, щоб пробити собі дорогу в житті. Служив ветеринаром, писав п’єси, нарешті, «закинувши за спину торбинку з пожитками», обійшов всю Іспанію: «його добре зустрічали в одному місті, але він потрапляв до в’язниці в іншому, всюди брав гору над обставинами, заслуговував похвалу одних і осуд інших, сприяв хорошій погоді, переносив негоди, сміявся над своєю  убогість, голив всіх і, нарешті, оселився в Севільї».

Молодий граф Альмавіва виявляється безпорадним навіть в тому, що стосується його любові до Розини. Він не зміг би вирвати її з рук опікуна Бартоло, якби не хитромудрий план підприємливого, винахідливого Фігаро. У кожній сцені автор, в дусі просвітницької ідеології, демонструє перевагу представника третього стану над знатним іспанським аристократом.

Фігаро тримається вільно і незалежно. Він допомагає графу не з поваги до його званнь, а тому, що граф добре оплачує його послуги. «Бажаючи переконати вас, я не стану вдаватися до пишних фраз про честь і відданість, до фраз, якими зловживають щодня. Скажу тільки: моя вигода може служити вам порукою». Фігаро, таким чином, людина небезкорислива. Але разом з тим він втілює в собі активність і енергію народу, який просвітителі, на кшталт Бомарше, думали використовувати в своєму протистоянні з дворянством і монархією.

Висловити своє ставлення до головного героя “Севільський цирульник” можна так: Це наполегливий, спритний, глузливий, майстер в заплутуванні і розплутуванні інтриг, ніколи не губиться і не сумує, – він вміє знаходити вихід з будь-якого становища.

Оцініть статтю
Додати коментар