Аналіз твору В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» – тема, ідея, жанр, проблематика, композиція, сюжет допоможуть підготувати літературний паспорт.
«Тореадори з Васюківки» аналіз (паспорт) твору
Автор – Всеволод Нестайко
Рік написання – 1963—1970
Літературний рід: епос.
Жанр: пригодницький та гумористичний твір.
За жанром твір Всеволода Нестайка “Тореадори з Васюківки” є повістю.
Тема: зображення різноманітних пригод хлопців, які потрапляли у цікаві та захоплюючі ситуації і намагалися довести власну самостійність у їх вирішенні.
Ідея: уславлення прагнення хлопців, які виявили бажання створити справжній театр у районі і здобути велику славу; засудження легковажності, ліні, безвідповідального ставлення до визначеної справи (вивчення хлопцями акторських ролей до вистави).
Головна думка: кожна розпочата справа повинна мати організаційний початок і вичерпне логічне закінчення.
Головні герої та другорядні
- Ява Рень – справжнє ім’я хлопця Іван
- Павлуша – мав прізвище Завгородній. Мріяв стати Льотчиком
- Яриша – менша сестра Яви
- Мама Яви – ланкова кукурудзоводів
- дід Яви – любив полювати
- Галина Сидорівна – вчителька хлопців
Головні герої твору «Тореадори з Васюківки» Ява та Павлуша – звичайні школярі. Ці хлопці постійно щось вигадують, фантазують, порушники дисципліни.
А другорядні герої – це їх батьки та друзі-п’ятикласники, які живуть у селищі Васюківка.
Також у творі автор описує таких тварин: пес Собакевич (якого врятували хлопці), корова Котрибуція, цап Жорик, бугай Петька, свиня Манюня (зруйнувала 2 станції метро побудованого хлопцями, її вага – 80 кг).
Проблематика:
Проблеми порушені у творі “Тореадори з Васюківки”:
- повага до ближнього, вміння розуміти його;
- турбота про власне здоров’я як одну з людських цінностей.
Композиція
1 розділ
Події у цій частині твору відбуваються протягом двох днів.
- Експозиція: знайомство з Іваном Ревою та Павлом Завгороднім, родинами хлопців та місцевістю, де відбуватимуться події.
- Зав’язка: прагнення хлопців повсякчас знаходити якісь пригоди (вирити метро під свинарником, виявити власні тореадорські здібності, зробити підводного човна, витягти з колодязя щеня).
- Кульмінація: ризиковані вчинки, події, які траплялися з хлопцями. Розв’язка: всі ситуації, до яких потрапляли хлопці, закінчувалися добре.
9 розділ
- Експозиція: розповідь про дружні стосунки Павла з Антончиком Мацієвським.
- Зав’язка: вирішення хлопцями збудувати єгипетську піраміду із кавунів і замурувати в ній Павлушу — як фараона Гаменхотепа…
- Кульмінація: допомога Яви Павлу втекти від розлюченого діда Салимона.
- Розв’язка: покарання хлопців батьками за шкоду на баштані.
«»Е», — сказали ми з Явою» розділ
- Експозиція: рішення Яви та Павла організувати сільський театр у Васюківці.
- Зав’язка: розподіл театральних ролей між учнями; Павло — Топчинський; Ява — Бобчинський.
- Кульмінація: «провал» інсценізації п’єси через незнання акторських слів Павлом і Явою.
- Розв’язка: страждання та сором хлопців, які втекли зі сцени театру.
«Усе! Кінець! Я дарую велосипед. Загаза чогтова!! Я видужую» розділ
- Експозиція: хвороба Яви, яку він уявляв ймовірною смертю. Зав’язка: вирішення Яви подарувати Ярині велосипед на згадку про себе.
- Кульмінація: жалкування Яви за власним подарунком, зробленим сестрі; радість і щастя Яришки від катання на велосипеді.
- Розв’язка: видужання Яви — «загази чогтової»; обіцянка брата давати кататися сестрі на велосипеді, коли вона цього забажає.
де сюжет????
Ну норм.
какой еще норм?
норумуль, как раз дистанцыонное начинаеться 🙁
Дуже допомогло дякую все сподобалося
класне