“Украла” аналіз твору (паспорт)

грінченко украла аналіз Аналіз твору

Борис Грінченко “Украла” аналіз твору допоможе визначити, яка тема, ідея, жанр, сюжет, проблематика.

Грінченко “Украла” аналіз твору (паспорт)

Автор Борис Грінченко

Рік написання – 1891

Жанр – оповідання

Літературний рід – епос

Тема – розповідь про долю дітей, обділених батьківським піклуванням в повоєнні роки.

Ідея – потрібно бути милосердними, вміти вибачати.

Головна думка – правди не сховаєш

Головні герої

  • Олександра – головна героїня. Школярка першого року, дочка сільського писарчука-п’янички. Вона була дівчина боязка, розумна та чесна. Вкрала хліб через голод. Риси характеру Олександри: добра, невпевнена в собі, людина, яка вміє відповідати за свої вчинки.
  • Пріська – подруга і однокласниця Олександри. Батько її був у економії за прикажчика. Пріська була дівчина сита, добре годована – вона завсігди приносила з дому гарну їжу: пиріжки, перепічки, коржі тощо. Вона погано вчилася, але була дуже весела і не могла говорити не сміючися. Риси характеру Пріськи: горда, веселої вдачі, навіть, коли розповідає про те, що трапилось, сміялась, не вміла співчувати.
  • Василь Митрович – учитель, добрий та справедливий. Учитель досить майстерно розв’язує напружену сцену, зумівши викликати у дітей жаль і співчуття до дівчинки, бо, як виявилося, крала вона хліб, тому що була голодною. Вчитель виховує у школярів: товариськість, довірливість, ввічливість, взаєморозуміння, взаємоповагу, вміти прощати,чесність, доброту, вдячність, привітність, милосердя, толерантність, вірність, благородство, щедрість. Засуджує: жорстокість, байдужість, грубість, заздрість, лінощі, хитрість, зазнайство, ненависть, зраду.

"Украла" аналіз твору (паспорт)

Сюжет твору “Украла”

Головна героїня оповідання Олександра вчиться у школі. Якось вона украла хліб у однокласниці Пріськи. Олександра за мовчання однокласниці пропонувала малюнок. Але Пріська розповіла про її вчинок вчителеві Василю Митровичу. Учитель дуже здивувався, він не мір повірити у обвинувачення, але побачив, що Олександра була дуже налякана, мало не плакала. Чоловік зрозумів, що це правда. Діти хотіли, щоб крадійку покарали – вигнали зі школи. На щастя, учитель вирішив розібратися у ситуації і дізнався, що Олександра украла хліб, бо була дуже голодна, її батько пиячив, тому сім’я голодувала.

украла скорочено грінченкоДівчинка плакала, вчитель її підтримав. А діти після почутого співпереживали їй, поділилися їжею. Та дівчинка не схотіла їсти і все плакала, бо їй було боляче, шкода.

Олександра після цього соромилась дивитися учителеві в вічі. Але ні він, ні школярі ніколи не нагадали їй про те, що було. Дівчата-товаришки її люблять і часто дають їй чого їсти — такого, що з дому приносять. Але вона зрідка бере, хоч і часто сидить на сухому хлібові. Цього року вона складе останній екзамен і вийде зі школи розумною і чесною дівчиною.

Проблематика твору “Украла”

  • проблема вибору
  • бідності
  • соціальної нерівності
  • добро і зло
  • взаємини між батьками і дітьми, між однолітками, між вчителями та учнями;
  • милосердя, чесніть.

Чого навчає твір “Украла” Грінченка? Співчувати, пам’ятати, що завжди є вихід з будь-якої ситуації, бути милосердними, допомагати, робити добрі справи.

Борис Грінченко “Украла” аудіокнига

Автор аналізу – Гнатюк Юлія
Матеріал надано для публікації на сайті dovidka.biz.ua

Оцініть статтю
Додати коментар

  1. даня

    спс топ
    сайт

    Відповіcти
  2. Вероніка

    а де художні засоби?

    Відповіcти