Для багатьох різниця між фірмовими і звичайними поїздами складається тільки в ціні. Але це тільки наслідок , а причина криється в реальних відмінностях.
Відмінність (різниця) фірмового поїзда від звичайного полягає в наступному:
Вартість квитка на фірмовий поїзд дорожче на 20-50 %.
Якість сервісу, що надається у фірмового поїзда вище , а кількість наданих послуг , включених у вартість квитка , – більше.
Що таке фірмовий поїзд і звичайний поїзд
Звичайний поїзд ( він же пасажирський ) – поїзд , складений з пасажирських вагонів з метою перевезення людей та їхнього багажу. Як і будь-який потяг , він має один або кілька локомотивів , а також обладнаний сигналами ( звуковими і видимими ) для позначення «голови» і « хвоста ».
Фірмовий поїзд ( він же фірмовий пасажирський ) – це той же поїзд , але що відноситься до категорії комфортабельних . Категорія ця з’явилася ще в СРСР і існує донині в ряді країн пострадянського простору. Обов’язковою умовою підтримки « фірмовості » є періодична переатестація.
Порівняння фірмового поїзда і звичайного
У чому ж різниця між фірмовим поїздом і звичайним ? Враховуючи , що найчастіше нелегкі умови подорожі в звичайному поїзді відомі всім , нижче будуть перераховані особливості саме фірмового поїзда.
Отже , згідно з офіційною інформацією на « фірмовість » можуть претендувати поїзди:
складаються з сучасних вагонів , обладнаних кондиціонерами і перебувають в експлуатації не більше 12 років ;
зі зручним графіком руху і найменшим часом в дорозі ;
мають у своєму складі вагон з двомісним спецкупе для пасажирів з обмеженими можливостями;
з кваліфікованими провідниками , навченими по спецпрограмі ;
з поліпшеною якістю постільної білизни , спальних приладдя та предметів санітарно – гігієнічного призначення;
з попередніми Застилаючи верхніх спальних місць.
Відмінною особливістю таких поїздів є також наявність власного , часто характеризує напрямок прямування імені .
Що стосується вартості квитків , то вона дійсно на 20-50 % вище вартості подорожі на звичайному поїзді далекого прямування. Однак це цілком очікувано , враховуючи, що крім вище означених відмінностей , є список послуг , включених у вартість квитка. На кількостях найменувань страв гарячого харчування , напоїв та друкованих видань зупинятися не будемо , а ось склад набору гігієнічних приладдя вартий уваги :
Економ – клас : серветки ( паперові та вологі ) , гребінець , зубний набір ( щітка , паста , зубочистка ) ;
Бізнес-клас : те ж , що в наборі економ -класу , плюс мило , носові хустки , косметичка , ріжок і серветка для взуття ;
Клас – люкс : те ж , що в наборі бізнес-клас , плюс шампунь , губка для тіла , гель для душу , крем для рук , махровий халат і тапочки .
Природно , що все перераховане вище – лише частина обов’язкових вимог. Наприклад , мало хто з пасажирів знає , що згідно з п. 5.4.9 ОСТ 32-24-93 «Стандартизація в обслуговуванні населення на ж / д транспорті » радіозв’язок повинна не тільки працювати , але й передавати :
привітальні слова і слова прощання при відповідних моментах руху поїзда;
інформацію про правила проїзду та послуги, що надаються ;
оголошення про час відправлення, прибуття , а також тривалості стоянок ;
пізнавальні передачі про міста , через які слід поїзд і т.д.
Також , можливо , новиною для пасажирів стане обов’язкова підтримка температурного режиму ( в зимовий час – 18-22 ° С , в літній – 22-26 ° С) без відмовок провідників « поїдемо – нагріється » або « поїдемо – продується ».