Байка “Муха й Бджола” аналіз

байка муха й бджола аналіз Аналіз твору

Глібов “Муха й Бджола” аналіз – мораль байки, тема, ідея, головна думка.

Кажуть, що нахабство — друге щастя. Про тих, хто користується таким девізом у житті, в алегоричній формі говорить Л. Глібов у бай ці “Муха й Бджола”. Бджола — трудяща людина, яка не може без праці. хоче жити чесно заробленим. Муха — це та людина, що живиться чужою працею, нахабно забирає придбане, зроблене іншими, ще й хизується при цьому. Таких людей-нероб зневажали раніше й зневажають тепер.

Байка “Муха й Бджола” аналіз

Жанр – байка

Рік написання1864 — 1872

Тема “Муха й Бджола”: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.

Ідея “Муха й Бджола”: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.

Основна думка “Муха й Бджола”: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.

Мораль байки “Муха й Бджола”: треба бути працьовитим.

У байці “Муха та Бджола” засуджуються нероби та ледарі.

Дія в байці Л. Глібова “Муха і Бджола” відбувається улітку.

Композиція “Муха й Бджола”

Байка побудована на протиставленні двох героїнь (Муха і Бджола), їх ставленні до праці, розваг, власного призначення в житті.

  • Експозиція: зустріч читача з Мухою, що живе безтурботно, мов панночка.
  • Зав’язка: розмова Мухи з Бджолою: сенс життя у розкоші, святкуваннях чи у повсякденній сумлінній праці?
  • Кульмінація: непорозуміння між Мухою і Бджолою.
  • Розв’язка: мораль байки.

Характеристика героїв байки «Муха й Бджола» Л. Глібова

У творі через алегоричні образи змальовано ледачих і працьовитих людей.

  • Бджола -працьовита, відповідальна, економна (вміє раціонально використовувати час). Бджолі навіть ніколи перепочити: з ранку до вечора вона у праці, у «клопотах у полі». Праця — це її життєва необхідність, без неї вона не мислить свого існування. І тому Бджола зневажає ліниву Муху.  Бджола у Глібова — носій працелюбності, справедливості, носій позитивного начала. В образі Бджоли втілено людину, яка вбачає своє щастя в праці. Для неї сенс життя – приносити радість.
  • Муха – ледача, хвалькувата, безпечна, настирлива, безтурботна. Глібов наділяє її такими рисами, як хвалькуватість, зухвалість, чванливість, безсовісність. Муха є символом неробства.

Яку людську ваду уособлює образ Мухи (байка “Муха і Бджола”)? Лінощі

«Муха й Бджола» художні засоби

  • Епітети: «Муха-ледащиця», «погана доленька», «чорної години», «праця бідная»,
  • Метафори:  «вітрець тихесенько гойдає», «за тиждень би головоньку схилила».
  • Порівняння: «гойдає, мов панночку», «не те, що клопоти у полі і праця бідная твоя»,

«Муха й Бджола» прислів’я до байки

Цієї байки Л. Глібова стосується таке прислів’я: “Без труда – нема плода”, а також:

До роботи плачучи, а до танців скачучи.

Добре працюватимеш — честь і славу матимеш.

Лінь гірше хвороби.

Вродилось ледащо нінащо.

Лінивому все ніколи.

Як без діла сидіти, то можна й одубіти.

Байка “Муха й Бджола” аудіо слухати

Питання та тести до твору “Муха та бджола”

У чому вбачала смисл свого життя Муха?
Яка пора року зображена в байці «Муха й бджола»?
Чого навчає байка "Муха і Бджола"?

 

1. Як Л. Глібов називає Муху?
а) Дармоїдкою;
б) ледащицею;
в) легковажною.
2. Для чого Муха «майнула у садок»? Щоб:
а) сховатися від пекучого сонця та перепочити в холодочку;
б) зібрати мед з духмяних квітів;
в) подивитися на квіти та почути голосок зозулі.
3. Про що думала Муха, примостившись на красолі?
а) Про гарне життя на волі;
б) про красу і чарівність літнього саду;
в) про власну мудрість і працьовитість.

4.  Чий голосок хотіла послухати Муха в байці “Муха і Бджола”?
а)  зозулин
б) соловейка ;
в) жайворонка

5. Як Муха назвала Бджолу?
а) Ненею;
б) душенькою;
в) трудягою.
6. Що запропонувала Муха Бджолі, зустрівшись із нею?
а) Перепочити;
б) свою допомогу;
в) послухати пташок.
7. Яка, за словами Мухи, доленька у Бджоли?
а) Нещасна;
б) щаслива;
в) погана.
8. Що було для Мухи складним?
а) З ранку до вечора працювати;
б) доглядати власних немовлят;
в) шукати їжу для себе.
9. Бджола образила Муху, сказавши їй, що вона:
а) ледача і безтурботна;
б) сідає на страви, через що її ганяють;
в) не має привабливого вигляду.
10. З ким порівнюється Муха?
а) З королівною;
б) з господинею;
в) з панночкою.
11. В яких заходах Муха «не брала участі»?
а) У хрестинах;
б) у весіллі;
в) у бенкеті.

12. Коли Муха майнула у садок?
а) навесні
б)влітку
в) восени

Відповіді на тест
Оцініть статтю
Додати коментар

  1. Дарья

    Е мiнус ,що я хочу одне ,а менi пишуть iнше

    Відповіcти
  2. Данило

    Дякую! Завжди користуюсь Вашим сайтом! Ви дуже допомагаєте!

    Відповіcти
  3. Міша

    Дякую ви дуже сильно допомагаєте Завжди користуюсь Вашим сайтом спасибі за все

    Відповіcти
  4. Бот Кот

    Дуже важлива інформація дякую вам так стоп а де обіцяна мораль???

    Відповіcти
  5. Бот Крис

    Капец ті отсталій

    Відповіcти