Для зменшення тертя між рухомими частинами двигунів і механізмів застосовуються різні види моторних масел. З плином часу і в міру витрати палива масло забруднюється продуктами зносу самого масла і працюючого двигуна , що сприяє його передчасного зносу . Щоб цього не відбувалося , масло в процесі роботи постійно очищається олійними фільтрами. Вони поділяються на три основні типи , що відрізняються один від одного за способом фільтрації олії .
Різниця (відмінності) масляних фільтрів полягають у наступному:
Повнопотоковий масляний фільтр одноразово пропускає через себе весь обсяг масла.
Він простіше по конструкції.
Фільтруючий елемент полнопоточного масляного фільтра швидше забруднюється .
Частковопоточний масляний фільтр багаторазово пропускає через себе частину обсягу олії.
Це пристрій очищає масло набагато повільніше повнопотокового , але краще .
Комбінований масляний фільтр містить в собі повнопотоковий і частковопотоковий фільтри.
Він очищає моторне масло практично повністю – швидше і краще , ніж повнопотоковий і частковопотоковий фільтри.
Які бувають масляні фільтри
Повнопотоковий масляний фільтр – послідовно підключений до основної масляної лінії фільтр , одноразово пропускає через себе всі моторне масло , усмоктуване масляним насосом.
Частковопотоковий масляний фільтр – паралельно підключений до основної масляної лінії фільтр , багаторазово пропускає через себе частину моторного масла.
Комбінований масляний фільтр передбачає поєднання в одному пристрої повнопоточного і частковопоточного масляних фільтрів.
Порівняння масляних фільтрів
У чому ж різниця між типами масляних фільтрів ? Зрозуміло , в ступені очищення моторного масла. Найпростіший за конструкцією повнопотоковий масляний фільтр з моменту пуску двигуна відразу ж пропускає через себе всі моторне масло , яке надходить одночасно до всіх зон , що вимагає мастила. Така схема в порівнянні з іншими швидше очищає масло , але і швидше забруднює фільтр. Ось чому в Повнопотоковий масляному фільтрі важлива роль відводиться перепускних клапанів . Він спрацьовує при значному перепаді тиску, що виникає між неочищеним і очищеним обсягами масла через забруднення фільтруючого елемента . У цьому випадку масло надходить у двигун неочищеним , але забезпечується його мастило , а значить , запобігає вихід з ладу від перегріву.
Частковопоточний масляний фільтр, розташований в паралельній основним мастилопроводу лінії , очищає за один раз лише невелику частину моторного масла. Більша ж спочатку надходить у двигун без фільтрації. Однак цей невеликий обсяг проходить по паралельному контуру багаторазово , тому ступінь його очищення набагато вище , ніж у полнопоточного фільтра. Поступово також якісно очищається і весь обсяг залитого моторного масла , хоч на це і потрібно набагато більше часу. За ступенем ж захисту двигуна повнопотоковий і частічнопоточний масляні фільтри приблизно рівні, але у останнього значно нижче ризик перепаду тиску через забруднення фільтруючого елемента .
Конструкція комбінованого масляного фільтра на увазі розміщення на масляній лінії відразу двох фільтрів – полнопоточного і частічнопоточного . Обсяги моторного масла , що проходять крізь них , співвідносяться як 9:1. Ступінь очищення масла близька до повної , що автоматично збільшує ресурс і двигуна , і моторного масла , і масляних фільтрів. Найчастіше такий тип застосовується на дизельних двигунах вантажного автотранспорту та будівельної техніки.