Зміст
“Дозвілля молоді” аналіз
Жанр – родинно-побутова коломийка
Тема: зображення молоді, яка вміє і добре працювати, і весело відпочити під спів коломийок.
Ідея: возвеличення прагнення молоді весело проводити час (співи, танці, музика, різноманітні розваги).
Основна думка: поки молодий — вмій організувати своє дозвілля, а допоможе в цьому коломийка, гарний настрій, риси вдачі.
Композиція
Орієнтовно цикл містить три частини.
І — розповідь про коломийки-співанки, їх вплив на внутрішній стан людини, її почуття, а також говориться про популярність цих пісень.
ІІ — парубоче сприйняття коломийок.
ІІІ — повага, любов молодиці до коломийок, які супроводжують її і в роботі, і під час танців.
Художні засоби “Дозвілля молоді”
- Епітети: голос калиновий, золотенькі руки, сопілочка калинова.
- Персоніфікація: голос причарував, грає … серце, сумно сопілкала, сопілочка любов ізчинила.
- Порівняння: «Ой ніхто так не заграє, як Іван, весело», знаю спiваночок, як трави та листу.
- Пестливі слова: калиноньку, сопілочку, голосненька, миленький, любочок, золотенькі.
- Гіпербола: «сопілочку чути на все село».
- Риторичне звертання: Сопілочко калинова.
- Риторичне запитання: «Ой де тота сопілочка, де тота, де тота, Що ми з ночі пищалала коло мого рота?»
- Повтор (тавтологія): «Ой заграю у сопілку, заграю, заграю…», «Ой де тота сопілочка, де тота, де тота».
- Повтор: «Сопілочка калинова …», «Ой бодай ся розколола сопілочка…», «Ой заграю у сопілку …», «Ой …».
- Оклики: Ой у любка до сопілки золотенькі ручки!.
дуже гарно дякую все добре пояснює що вчитель також на цей сайт заходять
дуже гарно дякую