Це саме той випадок, коли колесо починає “стукати”: ви чуєте незвичні та неприємні звуки. Обережно − це перший симптом того, що підшипник колеса розвалився на частини. Продовжувати рух дуже небезпечно, потрібно якомога швидше звернутись до фахівців на автосервіс. Але якщо у вас немає такої можливості, не бійтесь. Ми розповімо вам, як зробити це власноруч, без сторонньої допомоги.
Якщо під час руху ви чуєте гудіння або шум, або загорівся індикатор ABS на панелі приладів, то настав час змінити підшипники.
- 1 Припаркуйте свій автомобіль на рівній поверхні
- 2 Зафіксуйте колесо, з яким ви не працюєте
- 3 Підніміть автомобіль за допомогою домкрата та послабте гайки на колесі
- 4 Відкрутіть гайки повністю та зніміть колесо
- 5 Зніміть гальмівний супорт
- 6 Зніміть пильник, шпильку й гайку замка
- 7 Зніміть ступицю
- 8 Відкрутіть болти маточини та зніміть маточину
- 9 Розберіть вузол маточини
- 10 Видаліть залишки підшипника з маточини
- 11 Встановіть новий підшипник
- 12 Зберіть всі деталі у зворотному порядку
1 Припаркуйте свій автомобіль на рівній поверхні
Безпека − передусім. Найгірше, що може статися під час заміни підшипника, це початок руху автомобіля. Тому необхідно вжити усіх необхідних заходів безпеки перед тим, як почати роботу. Перш ніж почати, припаркуйте автомобіль на рівній поверхні. Увімкніть паркувальне гальмо. Можна також увімкнути задню чи першу швидкість.
2 Зафіксуйте колесо, з яким ви не працюєте
Для цього краще використовувати противідкатний “черевик” − спеціальний пристрій клиновидної форми, що підставляється під колесо. Але якщо у вас під руками немає такого знаряддя, можна використати будь-який шматок достатньо твердого матеріалу. Підійде цеглина, камінь, сталева балка. Гілки чи шматки деревини краще не використовувати.
Ваша мета − зафіксувати колесо з того боку автомобіля, з якого ви працюєте. Наприклад, якщо потрібно замінити підшипник переднього правого колеса, то “черевик” краще підставити під праве заднє колесо. І навпаки − якщо ви працюєте з правим заднім колесом, фіксувати потрібно праве переднє.
3 Підніміть автомобіль за допомогою домкрата та послабте гайки на колесі
Коли автомобіль стоїть на місці, його колеса добре зафіксовані. Отже, з них значно легше відкрутити гайки. Але не викручуйте їх повністю. Лишень послабте до того моменту, коли гайку стане можливо легко відкручувати рукою. Тепер можна піднімати автівку.
Домкрат потрібно ставити одразу біля колеса, ближче до центру автомобіля. Там на дні кузова знаходяться спеціальні опори. Їх можна намацати рукою − це рівні металеві “майданчики”, розташовані одразу біля краю кузова. Переконайтесь, що домкрат добре впирається в землю та не заривається у неї, коли ви підіймаєте машину.
4 Відкрутіть гайки повністю та зніміть колесо
Тепер, коли гайки послаблені, відкрутити їх буде легко. Навіть без застосування інструменту, працюючи “голими” руками. Будьте обережні. Для зручності зкручуйте гайки не підряд, а через одну або дві.
Коли остання гайка знята, можна знімати колесо. Вхопіть його обома руками, розмістивши їх на діаметрально протилежних точках та потягніть на себе. Якщо колесо не піддається, підійміть його трохи вгору. Буквально на декілька міліметрів.
Поставте колесо таким чином, щоб воно не покотилось. А гайки складіть разом, щоб потім не довелось їх довго шукати.
5 Зніміть гальмівний супорт
Це одна найважчих операцій, особливо, якщо колесо та супорта давно не мінялись. Під час гальмування колодки можуть нагріватись до величезних температур, “приварюючи” болти. Вам може знадобитись рідина для зняття іржі. В ідеалі − WD-40, але можна взяти звичайну Колу.
Для того, щоб зняти супорт, за допомогою накидного ключа викрутіть болти, що його тримають.
Будьте максимально обережні під час виконання цієї операції. Намагайтесь не пошкодити гальмівний шланг.
Знявши супорт, не давайте йому вільно звисати. Краще почепіть його на дріт чи мотузку.
6 Зніміть пильник, шпильку й гайку замка
Прямо по центру ступиці має знаходитись невеличкий пластиковий ковпачок. Це − пильник, що захищає кріплення ступиці від попадання пилу та бруду. Він кріпиться вільно, нічого відкручувати не треба, можна зняти його руками або ж витягти обценьками.
Одразу за пильником знаходяться елементи, що кріплять підшипник − гайка та шпилька. Шпилька тримає гайку та не дає їй розкручуватись. Тому спершу потрібно витягти шпильку, а тоді вже переходити до відкручування гайки. Шпильку добре витягувати плоскогубцями або кусачками. Відкручуючи гайку не забудьте витягнути шайбу, що йде одразу за нею.
Не забудьте покласти ці маленькі, але дуже важливі деталі в такому місці, де вони не загубляться.
7 Зніміть ступицю
Поставте великий палець однієї руки на невеликий кілочок посередині ступиці. Міцно, але обережно, відбийте саму ступицю долонею іншої руки, щоб зрушити її з місця. Коли ви дістанете ступицю, підшипник або те, що від нього залишилось, має само випасти.
Може трапитись, що ступиця не “піддасться” та залишиться на місці. У такому випадку вам знадобиться гумовий молоток. В крайньому разі, якщо ви працюєте в польових умовах, прикладіть до ступиці шмату та бийте по ній через шмату. Звичайний молоток можна використовувати лишень у тому випадку, якщо ви більше не плануєте використовувати стару ступицю та збираєтесь її викинути на сміття.
8 Відкрутіть болти маточини та зніміть маточину
Підшипник колеса знаходиться всередині маточини, яка зазвичай тримається на місці за допомогою декількох болтів, які вкручуються ззаду. До цих болтів може бути важко дістатись, тому, можливо, вам знадобиться тонкий гайковий ключ або інше приладдя, в залежності від конструкції автомобілю. Після того, як ви викрутите болти, зніміть маточину.
9 Розберіть вузол маточини
Щоб отримати доступ до підшипників, вам потрібно буде роз’єднати маточину. Для цього, можливо, підійде гайковий ключ та/або молоток. Найскладніше − зняти центральний болт. В деяких моделях автомобілів для цього потрібно застосувати спеціальне приладдя.
Коли ви знімете всі кріпильні елементи, маточина легко розбереться.
10 Видаліть залишки підшипника з маточини
На автосервісі це зазвичай роблять за допомогою кутової шліфмашини. Якщо у вас немає такого електроінструменту, можливе застосування молотка й зубила. Не забудьте очистити місце, де був підшипник, від іржі, бруду та залишків металу.
11 Встановіть новий підшипник
Перед встановленням підшипник бажано змастити солідолом або іншою твердою змазкою. Це значно продовжить строк його служби. Потім встановіть підшипник на місце. Переконайтесь, що він зайшов до кінця, міцно тримається та вільно обертається. Не забудьте про ущільнювальні кільця.
12 Зберіть всі деталі у зворотному порядку
Тепер, коли ви замінили підшипник, все, що вам потрібно зробити, це повернути назад колесо вашого автомобіля. Пройдіть ще раз всі кроки з цього списку, але у зворотному порядку.
Джерело – https://urban.kh.ua