Історія морського транспорту почалася дуже давно. Вона вплинула на розвиток багатьох країн.
Історія морського транспорту
Сьогодні без морських перевезень не змогли б працювати транспортні компанії України. Тому ця тема досить важлива та цікава.
Історія розвитку морського транспорту почалася ще в 6-4 ст. до н. е. Перші морські судна були гребними. Близько 3 тис. років до н. е. було винайдене вітрило, що стало на багато століть головним рушієм судів.
Але вітер – помічник ненадійний: весла ще довго залишалися невід’ємною частиною судів, як наприклад, на триремах і дракарах.
У Середньовіччі настала ера Великих географічних відкриттів. Люди навчилися будувати досить великі судна, здатні витримати далекі плавання. Першу таку подорож через океан здіснив знаменитий мореплавець Колумб в 1492 році на трьох каравелах “Санта-Марія”, “Пінта” і “Нінья”, в результаті якої був відкритий новий материк – Америка. Другим важливим плаванням була подорож Васко да Гами навколо Африки через Індійський океан до Індії.
Пізніше, через 190 років в своє перше з трьох плавання вирушив Джеймс Кук. Ця людина відкрила Австралію. Також він встановив, що Нова Зеландія – це два різних острова. Друга експедиція була націлена на дослідження невідомого південного материка (Антарктиди).
З появою на судах парових машин вітрила поступово втрачають своє значення. Перший річковий пароплав “Клермонт” був побудований в США в 1807 році за проектом Р. Фултона. Судновий котел з високою трубою топили дровами.
В 1858 році був побудований найбільший корабель XIX століття – “Грейт-Істерн” водотоннажністю 27400 тонн, найшвидший паровий катер, який розвивав швидкість в 50 км / год – дуже швидку на ті часи.
У 1912 році загинув в першому ж рейсі знаменитий “Титанік”. З його 2227 пасажирів врятувалися лише 705, в тому числі і один з господарів гіганта – Брюс Ісмей. З цього часу на будь-якому судні кожному пасажиру знайдеться місце в шлюпці.
До Другої Світової війни з’явилися нові види двигунів: парова турбіна і дизельна устанановка, і пароплави поступово зійшли зі світової арени.
Розвиток техніки морської техніки спирається на досягнення всіх галузей промисловості, особливо енергетичної і машинобудівної. Парова машина дозволила створити перші самохідні судна з механічним двигуном – пароплави, двигун внутрішнього згоряння – теплоходи, атомний реактор – атомоходи. Сучасні морські судна – складні інженерні споруди з електрорадіонавігаційними приладами і комплексами автоматичного контролю і регулювання.
За призначенням усі сучасні судна можна розділити на 4 основні групи: транспортні, промислові, військові і різні допоміжні (в тому числі обслуговуючі, спортивні, науково-дослідні та ін.)
Транспортні судна перевозять вантажі і пасажирів. 97% всіх судів транспортного флоту – це вантажні судна, і тільки 3% – пасажирські. Вантажні судна бувають суховантажні і наливні, існує і змішання група суховантажно-наливних суден.