Яка різниця між автоматична коробка передач та механічна

Коробка перемикання передач необхідна для зміни крутного моменту і частоти обертання валів в межах , більших, ніж може забезпечити сам двигун. В електричних двигунах інтервали швидкостей і потужностей дуже широкі і регулюються вони силою струму , а от для двигунів внутрішнього згоряння такі інтервали недоступні. Тому на автомобілі встановлюють коробку перемикання передач. Вони бувають різні: механічні ( МКПП ) , автоматичні (АКПП ) , роботизовані (РКПВ ) . У чому відмінності , що краще вибрати?

Різниця між механічною коробкою передач і автоматом полягає в наступному:

  1. Автомат не має зчеплення і важеля перемикання передач.
  2. МКПП виробляє перемикання передач повільніше , ніж АКПП , при цьому досить часто допускаються поштовхи і ривки .
  3. Машину з АКПП не можна завести « з штовхача ».
  4. Витрата палива і споживання масла у автомобілів з механічною коробкою передач нижче , ніж у автомата .
  5. Ремонт МКПП набагато простіше , швидше і дешевше , ніж автомата.

Механічна коробка перемикання передач

Пристрій механічної коробки включає такі складові частини:

  • картер ,
  • первинний , проміжний і вторинний вал з шестернями ,
  • додатковий вал і шестерня заднього ходу ,
  • синхронізатори ,
  • важіль перемикання передач ,
  • механізм перемикання передач з пристроєм блокування .

Передача обертання від двигуна до МКПП проводиться за допомогою зчеплення. Для змащення шестерень в картер коробки передач залито трансмісійне масло. Збільшення або зниження оборотів вторинного вала відбувається за рахунок різного числа зубів на шестернях , закріплених на первинному і вторинному валах . Самі вали обертаються в підшипниках , закріплених у картері . За допомогою синхронізаторів проводиться вирівнювання кутових швидкостей шестерень і більш плавне і безшумне перемикання передач.

Автоматична КПП

У МКПП є механізм перемикання передач і важіль , за допомогою якого відбувається поєднання різних пар шестерень на первинному і вторинному валу . У АКПП цю роботу виконує автомат без участі водія. З’єднання двигуна з трансмісією проводиться за допомогою гідромуфти .

Хоч автоматика в будь-якому прояві і полегшує долю людини , до неї часто ставляться з упередженою обережністю. Автоматика дорого коштує , її складно обслуговувати і без певних знань її « з молотком і зубилом » не отремонтуєш . Для водіїв машин з АКПП велика підмога : не треба тиснути на педаль зчеплення ( її просто немає) і смикати щохвилини за важіль перемикання передач ( його в звичному вигляді теж немає). А ось автомеханіки автоматику побоюються і не поважають .

Як і будь-який механізм , АКПП має свої плюси ми мінуси. Великий плюс полягає в тому , що значно поліпшується комфортність їзди. Гідротрансформатор « згладжує » відносини між двигуном і трансмісією , завдяки цьому зменшуються навантаження на деталі , а також збільшується термін їх служби. Мінусом трансмісії з АКПП є її знижений на 2-5 % ККД.

Відмінності автоматичної коробки передач від механічної

Основне конструктивна відмінність — відсутність важеля перемикання передач і педалі зчеплення. У АКПП перемикання передач відбувається автоматично без втручання людини. Завдяки гідропередачі автомобілі з АКПП більш прохідні, але менш Прийомистість . Але досягнення переваг МКПП і АКПП залежить найчастіше від досвідченості водія.

Недосвідчений водій може перекреслити всі достоїнства МКПП , пов’язані з її ККД , а в процесі буксирування може геть-чисто «вбити» АКПП. Хоча гідропередача значно зменшує поштовхи і удари від двигуна до трансмісії і назад , цим потрібно грамотно користуватися. Тоді трансмісія й силовий агрегат у цілому будуть служити довго і надійно.

 

Додати коментар

Відповісти

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *