Байка “Муха й Бджола” аналіз

байка муха й бджола аналіз Аналіз твору

Глібов “Муха й Бджола” аналіз – мораль байки, тема, ідея, головна думка.

Кажуть, що нахабство — друге щастя. Про тих, хто користується таким девізом у житті, в алегоричній формі говорить Л. Глібов у бай ці “Муха й Бджола”. Бджола — трудяща людина, яка не може без праці. хоче жити чесно заробленим. Муха — це та людина, що живиться чужою працею, нахабно забирає придбане, зроблене іншими, ще й хизується при цьому. Таких людей-нероб зневажали раніше й зневажають тепер.

Байка “Муха й Бджола” аналіз

Жанр – байка

Рік написання1864 — 1872

Тема “Муха й Бджола”: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.

Ідея “Муха й Бджола”: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.

Основна думка “Муха й Бджола”: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.

Мораль байки “Муха й Бджола”: треба бути працьовитим.

У байці “Муха та Бджола” засуджуються нероби та ледарі.

Дія в байці Л. Глібова “Муха і Бджола” відбувається улітку.

Композиція “Муха й Бджола”

Байка побудована на протиставленні двох героїнь (Муха і Бджола), їх ставленні до праці, розваг, власного призначення в житті.

  • Експозиція: зустріч читача з Мухою, що живе безтурботно, мов панночка.
  • Зав’язка: розмова Мухи з Бджолою: сенс життя у розкоші, святкуваннях чи у повсякденній сумлінній праці?
  • Кульмінація: непорозуміння між Мухою і Бджолою.
  • Розв’язка: мораль байки.

Характеристика героїв байки «Муха й Бджола» Л. Глібова

У творі через алегоричні образи змальовано ледачих і працьовитих людей.

  • Бджола -працьовита, відповідальна, економна (вміє раціонально використовувати час). Бджолі навіть ніколи перепочити: з ранку до вечора вона у праці, у «клопотах у полі». Праця — це її життєва необхідність, без неї вона не мислить свого існування. І тому Бджола зневажає ліниву Муху.  Бджола у Глібова — носій працелюбності, справедливості, носій позитивного начала. В образі Бджоли втілено людину, яка вбачає своє щастя в праці. Для неї сенс життя – приносити радість.
  • Муха – ледача, хвалькувата, безпечна, настирлива, безтурботна. Глібов наділяє її такими рисами, як хвалькуватість, зухвалість, чванливість, безсовісність. Муха є символом неробства.

Яку людську ваду уособлює образ Мухи (байка “Муха і Бджола”)? Лінощі

«Муха й Бджола» художні засоби

  • Епітети: «Муха-ледащиця», «погана доленька», «чорної години», «праця бідная»,
  • Метафори:  «вітрець тихесенько гойдає», «за тиждень би головоньку схилила».
  • Порівняння: «гойдає, мов панночку», «не те, що клопоти у полі і праця бідная твоя»,

«Муха й Бджола» прислів’я до байки

Цієї байки Л. Глібова стосується таке прислів’я: “Без труда – нема плода”, а також:

До роботи плачучи, а до танців скачучи.

Добре працюватимеш — честь і славу матимеш.

Лінь гірше хвороби.

Вродилось ледащо нінащо.

Лінивому все ніколи.

Як без діла сидіти, то можна й одубіти.

Байка “Муха й Бджола” аудіо слухати

Питання та тести до твору “Муха та бджола”

У чому вбачала смисл свого життя Муха?
Яка пора року зображена в байці «Муха й бджола»?
Чого навчає байка "Муха і Бджола"?

 

1. Як Л. Глібов називає Муху?
а) Дармоїдкою;
б) ледащицею;
в) легковажною.
2. Для чого Муха «майнула у садок»? Щоб:
а) сховатися від пекучого сонця та перепочити в холодочку;
б) зібрати мед з духмяних квітів;
в) подивитися на квіти та почути голосок зозулі.
3. Про що думала Муха, примостившись на красолі?
а) Про гарне життя на волі;
б) про красу і чарівність літнього саду;
в) про власну мудрість і працьовитість.

4.  Чий голосок хотіла послухати Муха в байці “Муха і Бджола”?
а)  зозулин
б) соловейка ;
в) жайворонка

5. Як Муха назвала Бджолу?
а) Ненею;
б) душенькою;
в) трудягою.
6. Що запропонувала Муха Бджолі, зустрівшись із нею?
а) Перепочити;
б) свою допомогу;
в) послухати пташок.
7. Яка, за словами Мухи, доленька у Бджоли?
а) Нещасна;
б) щаслива;
в) погана.
8. Що було для Мухи складним?
а) З ранку до вечора працювати;
б) доглядати власних немовлят;
в) шукати їжу для себе.
9. Бджола образила Муху, сказавши їй, що вона:
а) ледача і безтурботна;
б) сідає на страви, через що її ганяють;
в) не має привабливого вигляду.
10. З ким порівнюється Муха?
а) З королівною;
б) з господинею;
в) з панночкою.
11. В яких заходах Муха «не брала участі»?
а) У хрестинах;
б) у весіллі;
в) у бенкеті.

12. Коли Муха майнула у садок?
а) навесні
б)влітку
в) восени

Відповіді на тест
Оцініть статтю
Додати коментар

  1. Ваня

    Спасибо вы мне очень помогли

    Відповіcти
  2. МАКС

    ЛОЛ

    Відповіcти
  3. Liona

    Ну где епітети , метафора ,… ?

    Відповіcти
    1. Настя)

      Сам думай)

      Відповіcти
  4. Максим

    Де епітети, метафора і т.д.?

    Відповіcти
  5. Коля

    Спасибо сыну моему помогли . Только один минус здесь нет метафор сравнений и Т.Д

    Відповіcти