“Дім Бернарди Альби” скорочено та аналіз допоможуть дізнатися більше про п’єсу Федеріко Гарсіа Лорки.
“Дім Бернарди Альби” скорочено та аналіз
Рік написання – 1936
“Дім Бернарди Альби” головні герої:
- Бернарда Альба — 60 років;
- Марія Хосефа, її мати — 80 років, божевільна;
- Ангустіас — стара діва у віці 39 років;
- Магдалена — 30 років;
- Амелія — 27 років;
- Мартирій — 24 роки;
- Адела — 20 років
Як розповідають родичі поета, сюжет п’єси «Дім Бернарди Альби» навіяний спогадами дитинства: будинок жінки, що була прототипом Бернарди Альби, знаходився по сусідству з будинком батьків Гарсіа Лорки в селищі Аскероса, і події, що відбуваються в п’єсі, мали місце в дійсності. Драма про долю жінок в іспанських селищах була закінчена в червні 1936 р.
Фабулу п’єси можна визначити так. Помирає батько і чоловік – Антоніо Маріа Бенавідес. Бернарда оголошує восьмирічний траур. Пеппі Римлянин сватається до старшої дочки Бернарди Ангустіас. У Пеппі закохується Адела і Мартирія. Адела вступає в зв’язок з Пеппі. Мартир і служниця Понсе дізнаються про цей зв’язок. Мартир застає Аделу з Пеппі і робить так, що про зв’язок Пеппі і Адель дізнаються всі члени сімейства. Думаючи, що Бернарда застрелила її коханого, Адела вішається.
Пропоновані обставини: Бернарда, господиня будинку, живе зі своїм чоловіком і п’ятьма дочками в невеликому іспанському селищі. Чотири дочки у них спільні, а одна, найстарша, від першого чоловіка Бернарди. Бернарда горда, пихата і не визнає інших думок крім своєї. Вона не багата, але намагається створити враження, в очах сусідів, процвітаючого, знатного будинку. Її чоловік помирає, залишаючи спадок своїй старшій, не рідній доньці – це подія є початком п’єси.
Всі події пов’язані між собою причинно-наслідковим механізмом: кожна подія – причина подальшої і наслідок попередньої. Помирає батько, залишаючи спадок старшій доньці, тим самим прирікаючи чотирьох молодших дочок на безшлюбність, так як через свою гордість, що межує з божевіллям, Бернарда тримає їх в ув’язненні не підпускаючи до них чоловіків, вважаючи практично будь-якого, хто сватається, негідним. А зі смертю чоловіка ситуація ще більше ускладнюється, тому що Бернарда оголошує восьмирічний траур по батькові та чоловікові, кажучи про те, що не тільки чоловікам, але і вітру не буде доступу до її будинку. Життя Бернарди з її другим чоловіком і його смерть – це експозиція.
Далі йде розвиток подій – Бернарда оголошує восьмирічний траур по покійному чоловікові. Під замком залишаються Бернарда, п’ять її дочок, божевільна мати Бернарди і дві служниці. Старша дочка Ангустіас отримує від нерідного їй батька більшу частину спадщини. Через цю спадщину до неї сватається видатний хлопець Пеппі Римлянин. Паралельно в Пеппі закохуються ще дві дочки Бернарди – Мартир і Адела. На грунті ревнощів і заздрощів в будинку починають розгоратися конфлікти між сестрами. Бернарда, як істинний тиран, не дає своїм дочкам навіть дивитися в бік чоловіків. Вона б’є Ангустіас тільки за те, що та дивилася через паркан за чоловіками. Молодша дочка Бернарди, Адела, вступає в зв’язок з Пеппі. Про цей зв’язок починають здогадуватися служниця Понсе і Мартирія. Понсе намагається поговорити з Адель і застерегти її, щоб та не наробила дурниць. Адела несамовито відмахується від служниці і стоїть на своєму, кажучи про те, що вже пізно що-небудь міняти.
Розмова Понсе з Адель – це центральна дія. Мартир хоче поділитися своїми підозрами з Амелією, але не наважується. Понсе натяками намагається переконати Бернарду про те, що насувається буря, але Бернарда сліпа. Точніше не хоче відкривати очі … Мартир загрожує сестрі тим, що все розповість матері, але Адела не боїться, бо закохана і відчуває, що любов надала їй сили. В цей час сусіди влаштували самосуд над дівчиною, яка нібито вбила свою дитину і все сімейство за самосуд над незаміжньою жінкою. Все, крім Адель … Мартир починає стежити за Адель, ходить за нею невідступно. Бернарда і Понсе знову починають говорити про ситуацію в будинку. На цей раз Понсе не намагається попередити Бернарду, вона просто говорить їй про те, що скоро почнеться буря, але буде вже пізно. Бернарда ж говорить про те, що в її будинку все добре і просить, щоб служниця не лізла в НЕ свою справу. Гордість і впевненість в тому, що все може бути тільки так, як хоче Бернарда – засліплює її.
За три дні до весілля Пеппі з Ангустіас, Мартир застукує Аделу в хліві з Пеппі. Між ними зав’язується розмова з якої стає зрозуміло, що Мартир так само сильно закохана в Пеппі, як і Адела. Ця розмова є фінальною подією.
Мартир кличе матір і сестер, піднявши шум. Бернарда стріляє з рушниці в Пеппі, але промахується. Мартир бреше Аделі нібито Бернарда вбила Пеппі. Адела втрачає голову від горя і тікає в будинок. Сестри біжать за нею і знаходять Аделу, коли та вже повісилася – це головна подія.
Бернарда наказує дочкам переодягнути Аделу і мовчати про те, як вона померла. Бернарда хоче, щоб ніхто і ніколи не дізнався про те, що її дочка померла не невинною.
“Дім Бернарди Альби” характеристика героїні
Бернарда Альба – злісна ханжа, вона більше дбає про видимість вчинків, ніж про їх суть, прирікаючи п’ятьох своїх дочок (від 20 до 39 років) на безшлюбність, так як, за її судження, в їх селищі немає гідних женихів. Економка вважає, що Бернарда Альба справжня тиранка, яка «здатна сісти тобі на серце і цілий рік дивитися, як ти помираєш»; в її будинок не заходив жоден гість, вона не хоче, щоб хто-небудь бачив, чим вона володіє. За словами Бернарди, жінки в церкві повинні дивитися тільки на одного чоловіка – паламаря, та й то тому, що він у спідниці.
Бернарда Альба після похорону чоловіка оголошує, що вісім років, поки триватиме траур, жоден порив вітру не повинен проникнути з вулиці в її будинок. Любов двох її дочок до одного хлопця призводить до самогубства однієї з них, та й тоді Бернарду хвилює не стільки факт смерті близької людини, скільки бажання приховати самогубство від сусідів. «Нікому ні слова! – наказує Бернарда – Вона померла невинною … Ми всі зануримося в море жалоби … »