Хто такий К. Д. Ушинський і який внесок Ушинського у розвиток педагогіки, Ви дізнаєтеся з цієї статті.
Ушинський внесок у педагогіку
Костянтин Дмитрович Ушинський – відомий педагог і основоположник наукової педагогіки в Росії. Основний вклад Ушинського в педагогіку в наступному:
- Сформулював принципи навчання – принцип науковості навчання, виховного навчання, систематичності і послідовності в навчанні, поєднання наочних, практичних і словесних методів навчання, наочності.
- Ушинський розглядав освіту як один з найбільш сильних виховних засобів і джерело загального морального і розумового розвитку. Правильно організоване навчання розумово розвиває учнів і морально виховує.
- Він розвивав ідею народності в навчанні. Педагог наголошував на тому, що освіта і виховання повинні враховувати особливості кожного народу – його географію, традиції, історичні особливості.
- Педагог розумів виховання, як усвідомлений процес розвитку гармонійної особистості. Виховання моральності грає в педагогіці важливу роль. В людині потрібно розвивати дисциплінованість, чесність, гуманність, скромність і працьовитість.
- Розробив вчення дидактики з двома рівнями: приватним і спільним. Загальна дидактика займалася базовими методами і принципами навчання, а ось приватна дидактика використовує їх для вивчення окремих навчальних дисциплін. Ушинський поєднував теоретико-методичні засади дворівневої дидактики в концепції навчання рідної мови.
- Він підтримував загальносвітову класно-урочну систему, яку вважав при організації шкільних занять найбільш доцільною.
- Педагогічний внесок Ушинського спрямований на відмову від педагогіки «страху» і підтримки шкільної дисципліни нагородами і покараннями. Педагог запропонував виховувати школярів в атмосфері гуманності та розсудливості. Він вважав, що вчитель повинен стати прикладом і опорою для дитини.
Головні праці Ушинського – «Про користь педагогічної літератури», «Про народність у громадському вихованні» «Три елементи школи», «Праця в її психічному і виховному значенні», «Рідне слово, хрестоматія «Дитячий світ»,« Людина як предмет виховання. Досвід педагогічної антропології».
Сподіваємося, що з цієї статті Ви дізналися, який внесок у педагогіку вніс Ушинський.