“Вафельне серце” аналіз

вафельне серце аналіз Аналіз твору

“Вафельне серце” аналіз твору допоможе визначити, яки йжанр, тема, головна думка, згадати сюжет та скласти план. Характеристика головних героїв твору “Вафельне серце” з цитатами розкриє образи дітей.

“Вафельне серце” аналіз твору

Автор – Марія Парр (Норвегія)

Рік написання – 2005

Жанр: повість

Тема – розповідь про кумедні пригоди дітей, про справжню дружбу і цінності сім’ї, гіркоту розставання і незворотних втрат, про здатність співпереживати і любити.

Головна думка –  з вірним другом ніде не пропадеш і ніколи не занудьгуєш.

“Вафельне серце” головні герої

  • Трілле (Теобальд Родрік) – хлопчик 9 років. Чесний і добрий, веселий і пустотливий. Трілле дуже дружний з дідусем і бабусею, яку він кличе баба-тітка. А ще у Трілле є подружка однокласниця Лена
  • Лена – дівчинка 9 років. Смілива і рішуча. Вигадувала безліч ігор
  • Дід – веселий та мудрий. Завжди підтримував дітей.
  • Мама – дбайлива, любляча.
  • Тато – добрий, веселий.
  • Баба-тітка – сестра діда. Краще за всіх готує вафлі у формі серця.
  • Магнус– старший брат Трілле. Йому 13 років.
  • Мінна – сестра Трілле. 14 років. Прийомна дочка з Колумбії.
  • Дядько Тор – Молодший брат тата Трілле. Рибак. У нього діти взяли катер, з якого зробили ковчег.
  • Ісак – молодий доктор. Закохався в маму Олени.
  • Мама Олени – добра і відкрита.

“Вафельне серце” сюжет

вафельне серце скорочено читатиТрілле і Лена жили в бухті, яку називали Крихтою-Матильдою, були кращими друзями і часто бешкетували. Вони намагалися побудувати катер Ноя, грали в піратів і каталися з високих гір.
Лена хотіла знайти для мами тата. Коли дівчинка захворіла на вітряну віспу, то до них прийшов молодий лікар Ісак. Він закохався у її маму і став частим гостем у їх домі. Через невгамовний характер Лена зламала руку, а взимку отримувала струс мозку, коли спускалася з Трілле на санчатах з гори.
Вона стала жити в будинку Трілле, коли її мама поїхала в місто вчитися.
Лена врятувала Трілле з палаючого сараю, а її мама вийшла заміж за Ісака.

План твору “Вафельное серце”

  1. Падіння на живопліт.
  2. Добрі друзі і сусіди.
  3. Відьма з ляльки.
  4. По коліна у гної.
  5. Катер Ноя.
  6. Катастрофа з коровою.
  7. Тато або щеня.
  8. Одні з дідом.
  9. Захист будинку.
  10. День народження Лени.
  11. Вуличні музики.
  12. Черевик в морі.
  13. Піратська кров.
  14. Знову в школу.
  15. Падіння в прірву.
  16. Найсильніший удар.
  17. Смерть баби-тітки.
  18. Від’їзд Олени.
  19. Лена в сараї.
  20. З гори на санках.
  21. Порятунок старої шкапи.
  22. Радіо в ямі.
  23. Пожежа.
  24. Лена рятує Трілле.
  25. Новий тато.
  26. Весілля на Івана Купала.
  27. Вафлі баби-тітки.

Чому вчить повість “Вафельне серце”?
Повість вчить дружити. Вчить взаємовиручці, взаємодопомозі, вчить рятувати друга, не думаючи про себе. Вчить жити повним життям, вміти веселитися, ніколи не впадати у відчай і не сумувати. Вчить винахідливості та кмітливості.

“Вафельное серце” відгук
Мені дуже сподобалася весела і захоплююча повість про хлопчика Трілле і дівчинку Лену. Діти були бешкетниками, вигадниками, але вчиняли чесно і вміли відповідати за свої витівки. Мені сподобалося, що вони були справжніми друзями, довіряли один одному і в усьому допомагали. І я рада за маму Лени, яка знайшла своє щастя з молодим доктором.

“Вафельне серце” цитатна характеристика героїв

“Ми з Леною ходили в один клас. Лена там єдина дівчина… Лена – мій найкращий друг, хоч вона й дівчина. Я їй ніколи цього не казав…

“В Лени зелені очі й сім веснянок на носі. Вона худенька. Дідусь каже, що вона мов кінь і схожа на велосипед.”

“А от я, здається, звичайний на вигляд – світлочубий і з ямочкою на одній щоці…Мама з татом назвали мене Теобальдом Родриком…»

 «Ми живемо в бухті, яку обоє, я і Лена, називаємо Крихтою – Матильдою. Дідусь каже, що для нього Крихта Матильда – королівство… Щоранку, тільки но я встаю, бачу зі свого вікна, що робиться на морі, яка погода…А ще я виглядаю дідусевого човна. Дідусь щодня схоплюється о п’ятій годині й вирушає ловити рибу…»

«Усі мешканці Крихти Матильди зібралися на березі. Цебто вся наша родина, Лена зі своєю мамою, дядько Тур, татів брат, і дядькова Турова кохана. В прибережному камінні було викладено найвище й найрозкішніше багаття, яке я коли небудь бачив. Викладали його Мінна, Маґнус і тато. Мої старші брат і сестра раділи й пишалися собою.  – Ну от, тепер не вистачає тільки відьми, – усміхнувся тато й повів своїм вусом…»

«Вона торочила про день народження постійно. І ось він уже наближався.  – Можеш собі уявити – дев’ять років дев’ятого червня, га? – вдоволено спитала вона…»

«Невдовзі Лена одужала. І як уже звелася з ліжка, то вирішила стати воротарем. Поки хворіла, вона дивилась один футбольний матч по ТБ…»

« – Нам треба на чомусь грати, – пролопотіла Лена у перерві між пережовуванням. – Інакше ніхто не кидатиме грошей.

– Але ми можемо грати на блокфлейті, – сказав я.

– Блокфлейта годиться, – відзначила Лена…»

« Мінна майже так само, як тітонька бабуня, вміє оповідати всілякі бувальщини і залюбки їх оповідає…Заходилася розповідати нам, чому нашу бухту прозвали Крихтою- Матильдою… – Колись у цей фіорд заплив португальський розбійницький корабель, а на носі того корабля було встановлено дивовижну галеонну фігуру – вродливу панну Матильду…» 

«…А за тиждень ми з Леною пішли в четвертий клас. Мені здавалось, що не було нічого кращого, як знов повернутися до школи, однак Лені я про це нічого не сказав. У нас з’явилася нова вчителька. Вона була молоденька і всміхалася до самих вух. Звали її Еллісів…»

«Нема нічого кращого, як сидіти в тітки бабуні на канапі й наминати вафлі, коли надворі лопотить дощ. Я силкувався згадати щось краще, але в мене нічогісінько не вийшло…»

«Я поламала руку! – розлючено крикнула вона. Я добре бачив, що їй дуже боліло, але вона, Лена, ніколи не плакала. Навіть тепер…»

«– Дідусю, мені страшенно її не вистачає, – врешті решт пролепетав я і знов заплакав. Аж тут дідусь окинув мене поважним поглядом і сказав, що тужити за людиною – то найкращий у світі смуток. – Розумієш, Тріллуню, якщо хтось сумує через те, що йому не вистачає якоїсь людини, то це означає, що хтось ту людину любить. А любити когось – найкраще в світі почуття. Ті, за ким ми тужимо, живуть у нашій душі…»

«…А я маю найкращого друга, щасливо подумав я. Господи, дякую тобі. Який ти добрий!»

Оцініть статтю
Додати коментар