Інструкція як доливати воду в акумулятор
Коли акумулятор починає ” кипіти ” рівень електроліту падає і його щільність стає більше. Якщо ” прогавити ” цей момент і вчасно не виправити це , то АКБ може з часом розгубити свою ємність. Щоб він “не кипів ” , необхідно долити в нього необхідну кількість дистильованої води. Перш ніж почати це робити , кращим рішенням буде проконсультуватися з фахівцем або хоча б запитати у більш досвідченого автовласника , як долити воду в акумулятор . Перед цим обов’язково потрібно очистити поверхню акумуляторної батареї. Ця процедура необхідна з кількох причин.
Чому потрібно очистити акумулятор перед тим, як доливати воду?
Перша причина:
Поверхня , швидше за все , сильно забруднена сірчаною кислотою , яка вихлюпувалася під час кипіння , а контакт з нею небезпечний для людини і його одягу.
Друга причина:
Бруд може потрапити всередину батареї і ще більше зіпсувати її .
Третя причина:
Робити роботу в чистоті просто – напросто набагато приємніше. 🙂
Для того , щоб очистити поверхню , потрібно акуратно протерти її вологою тканиною. Найкраще змочити тканину розчином харчової соди. Наявні на верхній кришці поглиблення , особливо навколо пробок , найлегше прочистити за допомогою сірника або ватної палички. В АКБ можна наливати лише дистильовану воду. Причому , тільки в банки , в яких рівень електроліту нижче мінімуму . Визначається рівень у напівпрозорих акумуляторах за спеціальними відмітинах – ризикам з боків корпусу. Усередині заливних отворів можна побачити припливи , які позначають верхній і нижній рівні . Якщо мітки відсутні , то можна орієнтуватися на рівень приблизно на 10-15 мм вище верху платівок.
Доливати воду в АКБ рекомендується за допомогою звичайної гумової груші , великого шприца або з використанням аерометра (точніше , його зовнішньої колби ) для вимірювання щільності електроліту . Після доливання води щільність електроліту відновлюється не відразу , так як в АКБ між пластинками є невеликі проміжки і змішуються рідини тому досить повільно (іноді щільність відновлюється тільки після закінчення декількох тижнів). З цієї причини після додавання води акумулятор повинен постояти протягом хоча б кількох годин. Тільки в цьому випадку показники щільності більш-менш стануть близькі до реальних , і її можна буде вимірювати .
Для того , щоб максимально точно визначити щільність , треба виміряти її кілька разів через рівні проміжки часу. Якщо різниця між вимірами до і після не дуже велика , це означає , що акумуляторна батарея знову готова до експлуатації після невеликої підзарядки.
Доливаючи воду в акумулятов, уникайте типових помилок:
Найпоширеніша помилка автолюбителів з малим досвідом – це долівка в АКБ недістілірованной води. Якщо заливати в акумулятор звичайну воду з-під крана , в якій міститься дуже багато різних домішок і солей , щільність хімічний склад електроліту порушуються. Через це потім АКБ починає швидше втрачати заряд , відбувається сульфатація і руйнування пластин , а також зменшується ємність батареї.
Ще одна з частих помилок – це долив води на морозі. Робити цього не слід зі зрозумілих причин – верхній шар електроліту в цьому випадку просто замерзає , не встигнувши змішатися з нижнім . Підсумком може бути руйнування корпусу самої батареї , а також вихід її з ладу. Якщо взимку безпосередньо перед поїздкою куди-небудь виявляється необхідність долити воду , то краще це зробити перед виїздом , інакше доведеться возитися в дорозі , а потім , можливо , купувати нову АКБ . Щоб щільність електроліту швидше прийшла в норму після доливання можна небагато (до 40-50 хвилин) поганяти його на працюючому на холостих обертах автомобілі. А також можна доливати воду в акумулятор при заведеному двигуні.
Ще одна з найпоширеніших помилок автолюбителів – забудькуватість або ж проста недбалість. Багато хто не спромагаються очистити поверхню батареї від забруднення. Що від цього може трапитися , описано в одному з перших пунктів цієї статті . Ось так от звичайна людська лінь може привести до того , що акумулятор навіть новий просто перестане як слід виконувати свої функції або зовсім перестане працювати і відправиться на ринок вторсировини.
Бувають випадки , коли АКБ вимагає доливання води для відновлення рівня електроліту . Ні в якому разі не можна додавати її до початку перезарядки. Це також є типовою помилкою недосвідчених водіїв. Просто під час перезарядки обсяг електроліту збільшується , і зайва рідина може просто перелитися через кришки , пошкодивши при цьому кабелі , затискачі , підставки і підлоги . Доливати воду можна не раніше , ніж за 2-3 години до закінчення перезарядки. Помилки роблять часто ті , хто жодного разу не читав інструкцію з експлуатації акумулятора і ті , хто неуважно , ” між рядків ” читає поради , які даються на форумах на тему як долити дистильовану воду в акумулятор .
Тепер ви знаєте як правильно доливати воду в акумулятор.