Деякі люди цікавляться , чи є різниця між продукцією і товаром , адже ці економічні категорії досить часто вживаються як рівнозначні . Разом з тим , професійні економісти стверджують , що , хоча між ними і є щось спільне , все ж вони несуть в собі різне смислове навантаження . Спробуємо і ми розібратися , в чому між ними відмінності .
Відмінність (різниця) продукції від товару полягає в наступному:
Продукція завжди бере участь у виробничому процесі , а товар – ні.
Продукція має собівартість , а товар – ціну , причому перша завжди нижче другої .
Продукція може перейти у форму товару , а товар у форму продукції – ніколи.
Продукція робить один життєвий цикл , у той час як товар може мати кілька стадій життєвого циклу залежно від кількості угод з ним .
Що таке продукція і товар
Продукція – це ті матеріальні або нематеріальні активи , які були створені виробником при здійсненні виробничого процесу, причому на них були витрачені певні ресурси , що вплинули на її собівартість.
Товар являє собою економічну категорію , в яку переходить продукція , коли виробник приймає рішення продати створені ним матеріальні та нематеріальні цінності. На собівартість продукції накручується певний відсоток з метою покриття невиробничих витрат , і в результаті виходить ціна за одиницю товару.
Порівняння продукції і товару
У чому ж різниця між продукцією і товаром ? На початковому етапі компанія- виробник виготовляє певну кількість продукції , на яку витрачаються ресурси . Потім ця продукція може бути реалізована потенційним покупцям , і тоді вона переходить у статус «товару ». На нього встановлюється певна ціна , яка завжди вище собівартості продукції , оскільки в цю різницю включаються витрати підприємства , які не можна безпосередньо віднести на виробничий процес .
Буває так , що вироблена продукція не продається покупцям , а залишається в розпорядженні підприємства для задоволення його внутрішніх потреб . Така продукція не переходить у категорію товарів , а стає матеріальними запасами , комплектуючими або напівфабрикатами для подальшого використання.
Крім того , товар ніколи не може бути проведений організацією , але має можливість звертатися на ринку досить довгий час , якщо часто бере участь в угодах купівлі -продажу. Ціна товару завжди вище собівартості продукції . Продукція може стати товаром , але товар ніколи не може стати продукцією.