“Хто зважиться – вогняним наречеться” аналіз

Хто зважиться – вогняним наречеться аналіз Аналіз твору

Хто зважиться – вогняним наречеться” аналіз твору допоможе дізнатися, який жанр, тема та ідея, сюжет.

“Хто зважиться – вогняним наречеться” аналіз (паспорт)

Автор – Олесь Бердник

Рік написання – 1990

Жанр – повість фантастична

Тема – подорож друзів до незвіданих світів

Ідея – «лише серце, яке полюбить казку більше за своє життя, врятує Планету Квітів». Автор наголошує, що лише любов до прекрасного, відповідальність за прийняте рішення, вміння вчасно прийти на допомогу врятують не тільки фантастичну Планету Казки, а й нашу Землю.

У цій фантастичній повісті 4 частини, які розповідають про подорож дітей.

І частина.

Тема: поблизу Вогників у Чортовій долині в горобину ніч впало 2 метеорити. Славко знайомиться з Нанті і її бабусею.

ІІ частина

Тема: Катя (Нанті) і Славко розповіли про Планету Квітів (Край Казки) учителю астрономії Максимові Івановичу; Онопрій (Прі) зірвав чудо-цвіт; Нанті і бабуся полетіли на свою планету.

ІІІ частина

Тема: зустріч із космонавтом; трійка друзів на Памірі; Славко і Ліна на Марсі.

ІV частина

Тема: Славко з роботом врятували Ліну; діти подружилися з Роном із Юпітера (планети Ра); від сили вогняного і люблячого серця Славка розтанули сніги на Планеті Квітів.

Головні герої

  • Славко – головний герой твору. Сміливий, товаристський, наполегливий, спостережливий, добрий, безкорисливий.
  • Онопрій
  • Ліна – шкільна подруга Славка. Дівчина із планети Земля
  • Катя –  героїня з Край Казки. “Вона була така самісінька, як у казках… Погляд … був глибокий, сильний і ніжний… І така добра сила була в тому погляді, що хлопець цілком заспокоївся”. Опис: сині очі, лляна сукня, малинові босоніжки, бігає по хвильках
  • Рон – герой з Юпітера. Зза його словами, люди Землі – його родичі, бо мешканці планети Ра оселилися на Землі, створивши цивілізацію там. Опис: блакитна безрукавка, кучеряве яснофіолетове волосся і матово-бліде обличчя з рожевими вустами.

Сюжет твору

Славко – головний герой повісті. Він навчається у 6 класі, дуже любить казки і водночас є сміливим, чесним, наполегливим, допитливим хлопцем. Щоб допомогти своїй казковій знайомій Нанті Славко, ризикуючи власним життям, разом зі шкільною подругою Ліною вирушає до далеких світів, до Планети Казки. На своєму шляху друзі переживають цікаві пригоди. Знайомляться з Роном із планети Ра, подорожують у Космосі на срібній чечевиці, рятують квітоподібних медуз й актиній – жителів Планети Квітів (яка має іншу назву – Планета любові). Зустрічають небезпеку, зазнають гіркої зради і далеко від рідної планети Земля усвідомлюють, як сильно вони її люблять.

У кінці письменник запитує: «Хочеш, Земле, стати планетою збратаних людей і квітів?» Тобто планетою прекрасного, планетою любові і добра. Звичайно ж, це питання адресоване нам, людям, від яких залежить, якою буде наша планета. Діти виростають і перестають вірити в казку, заклопотані важкими буденними справами. А от Славко після таких пригод, залишиться романтиком на все життя.

До яких висновків підводить читача Олесь Бердник? Віра в казку робить людину красивою, благородною,здатною до самопожертви в ім’я життя інших. Гармонійне життя у Всесвіті залежить від Людини.

“Хто зважиться – вогняним наречеться” план

Також в підготовці до аналізу може допомогти план твору “Хто зважиться – вогняним наречеться”:

План до частини II: “Катастрофа”:
I. Промінь далекого світу.
1. Ночівля на сіні.
2. У мрії гарно, в житті – не повірять.
3. Біля хатини лісника.
4. Розмова з Катею.
5. Розповідь про Планету Квітів:
а) казка планети Земля, що проникла Сонячним Шляхом;
б) Райдужний Містміж світами;
в) початок згасання сонця;
г) допоможе чисте дитяче серце.
6. Обіцянка прочинити двері до казки.
7. Славко пропонує допомогу.
II. Два світи.
1. У павільйоні шкільної обсерваторії.
2. Розмова з астрономом – Максимом Івановичем:
а) метеорити в Чортовій Долині;
б) люди у долині – мешканці іншого світу.
3. Розповідь Каті:
а) подолання простору волею істоти;
б) планета, яку неспроможні бачити телескопи;
в) Край Казки на Планеті Квітів;
г) доведена казка – вже не казка;
д) свіжі ягоди;
е) любов до неймовірного – до Краю Казки.
4. Нанті поведе по шляху казки.
III. Очі казки.
1. На галявині.
2. Люди – пуп’янки майбутньої квітки.
3. Сліпучо-золотава квітка.
4. Пробудженість. Велика єдність усього живого.
5. На шляху до казки.
6. На кораблі.
7. Небезпека. Ліна рятує Нанті.
IV. Розлука.
1. Відчуття біди.
2. Онопрій та розбита ккітка.
3. Немає вороття.
4. Зажурена Ліна.
5. Бажання знайти Нанті.

План до частини III: “Пошуки пришельців”:
I. Усмішка космонавта.
1. Дружба Ліни та Славка.
2. Тривожна розмова.
3. Космонавтом Іван Король.
4. Оповідь Славка.
5. Порада від космонавта.
II. Небесна феєрія.
1. Не вивчене атмосферне оптичне явище.
2. Розмова з астронома з учнями.
3. План Славка:
а) ідея познайомитись з інопланетянами;
б) до Паміру.
III. Третій зайвий.
1. Лист від таджицьких школярів.
2. Прі пропонує дружбу.
3. Клятва Онопрія.
IV. “Зайці”.
1. Екскурсія до Душанбе.
2. У схованці.
3. Розпач Онопрія.
4. За тюками у вертольоті.
5. Втікачі у повітрі.
V. Гори.
1. Сон Ліни.
2. В горах.
3. Зупинка в глибокій ущелині.
4. Продовження подорожі.
VI. Зрада.
1. Ночівля в кам’яній заглибині.
2. Тривожні думки Славка.
3. Зрада Онопрія.
VII. Блукання.
1. Кам’яний хаос.
2. Сильний гуркіт вертольоту.
3. Виснажлива подорож.
4. Йти до кінця.
5. Казковий летючий корабель.
6. Спостереження за прибульцем-роботом.
7. Всередині космічного пристрою.
VIII. Безодня.
1. В кріслах корабля.
2. В космосі.
3. Дивний, незнаний спокій.
4. Таємничий корабель несе на шлях казки.
IХ. Марс.
1. Червона планета.
2. Ласування плодами синього дерева.
3. У пошуках господарів планети.
4. Квіти тягнуть Ліну в повітря.
5. Славко у розпачі.

Оцініть статтю
Додати коментар