“Стояла я і слухала весну” аналіз вірша (паспорт)

СТОЯЛА Я І СЛУХАЛА ВЕСНУ аналіз твору 10 клас

Аналіз вірша “Стояла я і слухала весну” Лесі Українки допоможе визначити, яка тема, ідея, жанр, художні засоби та проблематика. Ця інформація допоможе підготувати літературний паспорт твору.

“Стояла я і слухала весну” аналіз вірша

Автор – Леся Українка

Рік написання – 1895

Збірка «Думи і мрії», цикл «Мелодії»

Жанр “Стояла я і слухала весну”.  Поезія поєднує в собі особливості пейзажної та інтимної лірики.

Ідея “Стояла я і слухала весну”: возвеличення почуття кохання, що дає людині радість, мрію,надію; уміння ліричної героїні жити в гармонії зі світом природи. 

Тема “Стояла я і слухала весну”: Зображення весняного відродження природи, сподівання ліричної героїні на щастя і сум через його недосяжність, через утому від життєвих змагань.

Основний мотив поезії “Стояла я і слухала весну” – віра в любов, надію, щастя

Віршовий розмір: п’ятистопний ямб

Римування: суміжне
Рима: чоловіча

Художні засоби “Стояла я і слухала весну”: уособлення, метафора; синтаксичні засоби; інверсія.

  • метафори:  слухала весну, Весна мені багато говорила, співали мрії
  • епітетипісню дзвінку, голосну, таємно-тихо, 

Дієслівний ряд стояла, слухала, говорила, співала, шепотіла передає мінливість світлих почуттів героїні.

Наскрізним художнім засобом вірша “Стояла я і слухала весну…” є уособлення.

Сюжет: Показано гармонію природного оновлення з душевним станом ліричного героя.

Композиція: Восьмивірш, що складається з двох катренів.

Який художній засіб покладено в основу поезії “Стояла я і слухала весну”? Персоніфікацію

“Стояла я і слухала весну” літературний паспорт можна доповнити такою інформацією.

Вірш Лесі Українки «Стояла я і слухала весну» (1895) сповнений свіжості й тепла прекрасної пори року. Всього у двох строфах Леся Українка вмістила багату палітру відчуттів, які бентежать душу навесні:

Стояла я і слухала весну.
Весна мені багато говорила.
Співала пісню дзвінку, голосну
То знов таємно-тихо шепотіла.

Лірична героїня вміє не просто слухати весну, а ніби спілкується з нею як із персоніфікованим образом.

Особливо Леся Украïнка любила весну як пору вiдродження, оновлення, надiï. Тому лiрична героïня ïï поезiï стояла i “слухала весну”, яка ïй “багато говорила”, спiвала пiснi про любов, молодiсть, радощi й мрiï. Прекрасна пейзажно-iнтимна поезiя покладена на музику.

Ця поезія сповнена виразними інтонаціями через недосяжність щастя, втому від життєвих змагань.

Вміння ліричної героїні “слухати весну” дало їй змогу почути дзвінку й голосну пісню, закличну мову і таємний шепіт. Голоси весни оспівують любов, юну красу, радощі – все те, про що колись мріялось.

“Стояла я і слухала весну” аудіовірш. Леся Українка

Якщо ви можете доповнити аналіз “Стояла я і слухала весну” лишайте свої доповнення у коментарях.

До якої лірики належить вірш "Стояла я і слухала весну"?
Головний мотив поезії "Стояла я і слухала весну"?

Цікаво! На основі поезій “Стояла я і слухала весну…”, “Хотіла б я піснею стати…”, “Дивлюсь я на яснії зорі…” романси створив: В.К.Стеценко

Оцініть статтю
Додати коментар

  1. Аліна

    Присвячено С.Мержинському

    Відповіcти
  2. Настя

    Художні засоби:
    епітети: “пісню дзвінку, голосну”
    метафори: “стояла, слухала весну”, “співала пісню”, “шепотіла тихо-таємно”, “переспівала знов”, “мрії співали”
    персоніфікація (уособлення): весна — говорила, співала, шепотіла
    інверсія: вона мені

    Відповіcти