Аналіз педагогічної спадщини Ушинського

Людина і світ

Костянтин Ушинський видатний педагог, ідеї якого популярні і зараз. Аналіз педагогічної спадщини Ушинського, його основних ідей розглянемо нижче.

Аналіз педагогічної спадщини Ушинського

Ушинський Костянтин Дмитрович – основоположник радянської наукової педагогіки, творець педагогічних наукових праць, які відомі не тільки в Росії, але і за кордоном. Наукові погляди педагога про теорію виховання і навчання сьогодні користуються популярністю, цитуються в науково-популярних і наукових виданнях.

Видатний вітчизняний педагог К.Д. Ушинський – основоположник дошкільного виховання і народної школи, автор праць з теорії та історії педагогіки, підручників для початкового навчання.

  • Теорія повинна підкріплюватися практикою

Педагог був упевнений: у основі педагогічної теорії лежать закони психології, філософії, фізіології та анатомії. Він наполягав на тому, що педагогіка не може грунтуватися на особистому досвіді, нехай він навіть вдалий. Теорія завжди повинна підкріплюватися практикою. В іншому випадку така теорія є марною річчю, так як з неї не можна зробити висновки.

  • Народність виховання і демократизація народної освіти

Освіта і виховання повинні враховувати історичні особливості і традиції народу. Народність – це найкращий метод виховання, який виражається через повагу і вивчення історії та рідної мови. Таке виховання у дітей розвиває почуття обов’язку перед Вітчизною, патріотізм, почуття національної гордості, повагу до інших народів.

  • виховання моральності

Виховання (як визначив його К. Д. Ушинський) – це свідомий процес, що сприяє створенню гармонійної особистості. У педагогіці важлива роль належить вихованню моральності: це головне завдання виховання, яке важливіше за розвиток розуму і отримання знань. Виховання моральності в людині розвиває гуманність, дисциплінованість, працьовитість і чесність, скромність і почуття власної гідності. Ушинський виділив засоби такого виховання – особистий приклад вчителя, навчання, педагогічний такт, переконання, заходи стягнення, заохочення і попередження.

  • Гуманність як основа виховання

На думку Ушинського в школі немає місця сліпій покорі учнів педагогу і фізичним покаранням. Дані пережитки старої школи слід замінити гуманністю в процесі виховання.

Основні ідеї Ушинського Костянтина Дмитровича викладені в його працях: «Три елементи школи», «Про користь педагогічної літератури», «Про народність у громадському вихованні», «Праця в її психічному і виховному значенні», «Дитячий світ», «Рідне слово» , «Людина як предмет виховання. Досвід педагогічної антропології ».

Сподіваємося, що з цієї статті Ви дізналися, які основні ідеї Костянтина Дмитровича Ушинського.

Оцініть статтю
Додати коментар