Які риси та ознаки магічного реалізму у творі “Стариган з крилами” Гарсіа Маркеса дізнаємося нижче.
“Стариган з крилами” риси магічного реалізму у творі
Магічний реалізм у творі “Стариган з крилами” виражений у наступних рисах:
- поєднання буденності і фантастики: дивний старий з крилами – янгол, дівчина-павук – циркачка, перетворення людей на інших істот, змалювання національних традицій – баклажана каша, краби, що повзуть до хати.
- звернення до народного міфологізму
- переплетення чарівного і побутового, сучасності та історії
- ситуація розвивається за законами повсякденної логіки;
- самобутня культура, місцевий колорит;
- міфопоетична забарвленість картини;
- тема розладу людських взаємин, самотності;
- епоетичність і ліризм прози.
- оксюморон, який поєднує протилежні поняття: незвичайне та реальне – ідея людини з крилами абсурдна та незвичайна.
Термін «Магічний реалізм» запровадив А. Карпентьєр, який поряд з Г. Маркесом, Х. Кортасаром, М. Астуріасом був одним із найяскравіших представників даної течії. «Магічний реалізм» – це умовна назва модерністської течії в літературі Латинської Америки, для якої характерно:
- звернення до національних джерел, традиції;
- використання потенціалу усної народної творчості;
- широке використання міфу;
- синтез побутового і чарівного, сучасності та історії, дійсного і уявного;
- філософська спрямованість творів;
- прийом очуднення (вивернення дійсності навиворіт);
- осмислення історичної культури соціального досвіду людства в конкретних художніх образах;
- атмосфера чарівного, фантастичного, що супроводжує буденне, звичне.
Принципи моделювання магічного світу:
- руйнування межі між реальним та надреальним;
- зображення дивного, незвичайного, абсурдного, надприродного серед плину повсякденного життя;
- чекання найдивовижніших сюрпризів там, де ми звикли не вбачати нічого особливого;
- розповідь ведеться так природно, ніби припускає все надзвичайне.
Особливості твору “Стариган з крилами”
- Тема розладу людських взаємин у світі, що перебуває в стані насильства.
- Прагнення відтворити «моделі» національного буття, національного мислення
- Змалювання дивного, незвичайного, абсурдного, надприродного, усіляких усіляких метаморфоз серед плину повсякденного життя.
- Поєднання соціального і буттєвого аспектів.
- Міфологічна забарвленість картин повсякдення й побуту.
- Створення «фантастичної дійсності», в якій зруйновані межі між реальним та надреальним, об’єктивним та суб’єктивним.
Автор твору – KRASOL8
Матеріал надано лише для публікації на сайті dovidka.biz.ua. Копіювання заборонено!