«Коли відпочивають янголи» короткий зміст

Короткий зміст

«Коли відпочивають янголи» читати переказ дитячого твору Марини Аромштам Ви можете за 15 хвилин.

«Коли відпочивають янголи» короткий змістґ

Ця книга про маленьку дівчинку Аліну, у якої батько поїхав до Франції ще до її народження. З пологового будинку її з мамою забирав дідусь, з яким вони і жили. Бабуся померла ще до народження дівчинки. Але дідусь говорив, що її бабуся була прекрасною жінкою. Вона говорила, що у кожного є свій внутрішній стрижень. Внутрішній стрижень – початок чогось.
Перша вчителька найкраща. Це закон і не можна його порушувати. Але щоб вона була найкраща, вона повинна розбиратися в стрижнях. Ось бабуся і шукала, хто розбирається.

“Все могло скластися по-іншому, якби у мене був тато” … – думала Аліна. Хоч у неї і були дідусь і мама, їй важко було жити без батька. Але, врешті-решт, у матері з’явився чоловік. Він замінив Аліні батька. У цього чоловіка був син. Тому у дівчинки з’явився брат. Нерідний звичайно, але все-таки брат.

Аліні з першою вчителькою не пощастило. Вчителька була молода. Але вона відразу не сподобалася Аліні, як писала дівчинка вони не зійшлися характерами. Ще 1 вересня всі принесли вчительці квіти, кілька букетів вона поставила в вази, а інші квіти в відра для миття підлог. Це вразило дівчинку, так як її квіти вирощувала сама мама, і коли вчителька попросила намалювати квіти в горщику, Аліна намалювала квіти в відрі. За це вчителька її розкритикувала.

Аліна любила фантазувати. А хто не любить? Якось задали їм намалювати матрьошку. Одну. А Аліна намалювала три – дівчинку, маму і дідуся. Щоб матрьошці не було нудно. А її за це насварили. Тільки дідусь зрозумів внучку, і попросив повісити малюнок над своїм столом. Потім в школі хлопчик Кирило, який був досить дивним, граючи витягнув у вчительки з сумки дзеркало. Вчителька покарала весь клас, змусила їх стояти з закладеними за голову руками, поки дзеркало не знайшлося.

Після цього Аліна захворіла на скарлатину, і мама з дідусем почали думати про її переведення в іншу школу. Друг дідуся В.Г. порекомендував вчительку Марсем, з якою він познайомився на конкурсі вчителів.

В.Г. був молодим і талановитим хіміком, але присвятив себе викладанню. Дідусь Аліни його за це дуже поважав.

Аліну перевели в інший клас. Вчительку звали Маргарита Семенівна. Але все її називали Марсем. Вона розбиралася в стрижнях.

Марсем багато сил віддавала дітям – їй довелося пояснювати як поводитися, просити хлопчиків не брати і не роздягати ляльок, не брати чужі іграшки без дозволу додому.

Марсем влаштувала дітям подорож в Пащу Дракона. Хлопцям треба було перемогти злого Чорного Дрегон. Чорний Драгон управляв Жабастими, які викрадали принцес і робили їх страховиськами. У Дрегона не було ніяких бажань, крім безмежної жаги влади. Лише одна пристрасть переслідувала його: він любив слухати дитячий плач. Тому його Жабасті лякали дітей.

Принцам належало відправитися в подорож і перемогти Дрегона. Принцеси теж вирушать у подорож і стануть охоронницями життів принців.

Дівчата плели кольорові шнурки життя, які повинні були служити життями для принців. Хлопчики самі вибирали собі “хранительниц”. Аліну вибрав однокласник Петя, але крім неї він вибрав і Наташу, так як хлопчиків було менше ніж дівчаток. Петя постійно намагався бути поруч з Аліною, танцював з нею на уроках танців. Петя був кругленький, пухкий і замислений і жив з бабусею. Мама Петі завагітніла і тяжко захворіла, а так як Петя часто хворів його відправили до бабусі. Тато Петі багато працював, щоб оплатити лікування мами, і Марсем всіляко жаліла його, часто садовила біля себе.

Аліну в школу відвозив дідусь, а по дорозі вони ще забирали Петю і Наташу. Бабуся Петі, вважала що Аліна добре впливає на внука і часто запрошувала її в гості, пригощаючи пиріжками.

Петя любив будувати з кубиків цілі міста, і коли Аліна приходила до нього в гості вона заселяла їх іграшками. Петя навіть дозволяв їй влаштовувати землетруси і руйнувати збудоване місто.

Діти і Марсем вирушили в Пащу Дракона, щоб перемогти Чорного Дрегон. Принци і принцеси були разом, у них було чарівне покривало, яке робило їх невидимими, щоб вони могли пройти повз Жабастих. Принцам потрібно було нанести Дрегону сто ударів, щоб перемогти його.

Побачивши Жабастих, Наташа злякалася і вибігла з під покривала. Її схопив Жабастий і Аліна кинулася рятувати подругу. Їх разом врятував Петя, хоча і втратив всі життя і не міг більше битися з Дрегоном.

Згодом діти дійшли до Дрегона, ховаючись під чарівним покривалом. Принцеси залишилися під покривалом, а принци пішли битися з Дрегон. Під покривало приходили поранені принци, адже там можна було відпочити і випити напій сили. Коли сили принців були майже вичерпані, Марсем підбадьорила дітей і Єгорка завдав три останні удари.

Чорний Дрегон був переможений. Діти сприймали все, що відбувається за правду, хоч і розуміли, що Жабасті і Дрегон – це загримовані люди.

Після пригод Аліна ще багато разів розповідала вдома про битву з Дрегоном.

Тепер дітей очікував бал, і Марсем вирішила запросити їх батьків на це торжество. Мама Аліни ходила тренуватися з В.Г., так як дідусеві було досить важко танцювати.

Тепер все навколо – і вдома, і в школі – були зайняті виключно думками про бал.

Із щоденника Марсем:

Коли Марсем було одинадцять батьки повідомили, що розлучаються. Тато поїхав, і вони з мамою жили дуже бідно, дівчинка навіть носила черевики бабусі. Подорослішавши Марсем дізналася, що мати розлучилася через зраду батька і потім її налаштовувала проти усіляких відносин з чоловіками. Тому Марсем деякий час вважала себе амазонкою, хотіла навчитися всьому, щоб обходитися без чоловіків.

З батьком Марсем перестала спілкуватися, коли той дорікнув матері, що дочка ходить у старому взутті. Тоді вона ще не знала, що батько платив аліменти.

Бал пройшов чудово – хлопчиків посвятили в лицарі, вони з дівчатками танцювали. Мама Аліни прийшла на бал з В.Г. і тоді дівчинці здалося, що хімік закохався в її маму.

Марсем розповідала дітям про те, що у кожного є свій ангел-хранитель. Він захищає і допомагає людям. І коли людина робить якийсь хороший вчинок, ангел відлітає допомагати іншим людям. Запобігає катастрофам. А коли людина робить щось погане, ангелу доводиться перебувати поруч з цією людиною, а не рятувати життя.
Якось в класі Марсем з’явився новий учень. Кравчик. Він був приймак. Його відібрали від батьків ще в дитинстві. Втім, малюка відразу забрали. Але в класі, Кравчик всіх ображав. Особливо дівчаток. Але справедлива Марсем у всьому розібралася. Хоча після цього вона не з’являлася деякий час в школі. Аліна, Наташа, Петя, Кравчик, Єгор придумали разом план і вибачилися перед Марсем, після чого вона повернулася в їхній клас.

Марсем захоплюється Корчаком. Він був педагогом. Він навіть загинув разом з дітьми, хоча йому дозволили піти. Він написав книгу «Король Матіуш Перший». Вона про хлопчика, якому після смерті батька-короля довелося зайнятися управлінням королівства.

В.Г. зробив мамі Аліни пропозицію, і вона прийняла її. Виявляється в В.Г. був син і вони з Аліною познайомилися на сімейній вечері. Але коли зателефонував батько Аліни, їх заручини було відкладено. І мама, і Аліна не знали як реагувати на повернення батька.

Протягом всієї книги зустрічаються уривки зі щоденника Марсем. Звідти ми дізнаємося її потаємні думки і міркування: про педагогіку, про любов до дітей, про те, як зробити дітей кращим і добрішим. Іноді Марсем поводиться не як педагог: “Вбила б” – пише один раз Марсем після чергової витівки своїх підопічних. Але це ще раз підтверджує, наскільки неоднозначна праця педагога і що любов до дітей – це не безумовна цінність, якою повинен керуватися вчитель.

Оцініть статтю
Додати коментар

  1. Стас Любомицький

    J.G Ти кращий

    Відповіcти
  2. Володимир

    А є повний твір?

    Відповіcти
  3. Мария Зыкова

    Текст супер

    Відповіcти
  4. маргарита

    а що робити якщо задали читати а ти не хочеш його читати

    Відповіcти
    1. тоді

      ⠀⠀⠀не читай.

      Відповіcти