Про те , який автомобіль краще , передньопривідний або задньопривідний , автолюбителі сперечаються із завидною регулярністю. Як правило , шанувальники переднього приводу виявляються в більшості , особливо коли згадують , що більшість виробів ВАЗа – задньопривідні . Але задній привід також і у Мерседеса , БМВ , Порше і навіть Роллс – Ройса. Заднеприводним був і Ford T – перший серійний автомобіль. Чому ж надалі багато виробників віддали перевагу передньому приводу ? Як привід впливає на експлуатаційні характеристики автомобіля ?
Відмінність (різниця) передньопривідного автомобіля від задньопривідного полягає в наступному:
Автомобілі з переднім приводом простіші в збірці , тому їх вартість нижча в порівнянні з аналогічними моделями з заднім приводом.
Передньопривідні машини на прямолінійній траєкторії мають більш високу курсову стійкість.
Задньопривідні автомобілі мають менший радіус розвороту і є більш маневреними .
Задньопривідні машини важче , але вага по осях у них розподілений більш рівномірно , що істотно поліпшує керованість автомобіля.
У салонах задньопривідних автомобілів менше відчувається вібрація двигуна.
Що означає передній і задній привід
Передній привід – це спосіб компонування і особливість конструкції трансмісії автомобіля , при яких крутний момент , створюваний двигуном , передається на передні колеса. Першим автомобілем з переднім приводом став Cord L29 , випущений в 1929 році, і автовиробники відразу ж оцінили переваги його конвеєрного складання , яка значно менш трудомістка , а відсутність громіздкого карданного валу дозволило збільшити обсяг салону.
Задній привід припускає , що крутний момент , створюваний двигуном , передається на задні колеса. Задній привід характерний для більшості автомобілів преміум класу.
Порівняння передньопривідних і задньопривідних автомобілів
У чому ж різниця між автомобілями з переднім приводом і автомобілями з заднім приводом ? Конструкційні особливості передньопривідних автомобілів дозволяють знизити їх собівартість , що важливо при виробництві масових моделей. Вони мають більш просту конструкцію , тому теоретично є більш надійними . Вони ж більш економічні, оскільки мають більш високий ККД двигуна за рахунок того , що передача крутного моменту до коліс здійснюється з меншою втратою енергії.
Безсумнівна перевага передньопривідних автомобілів в тому , що на прямолінійній траєкторії вони мають більш високу курсову стійкість , але радіус розвороту у них більше , ніж у автомобілів із заднім приводом , що робить їх менш маневреними .
Задньопривідні автомобілі важче , але вага по осях у них розподілений більш рівномірно , що істотно поліпшує керованість автомобіля. Замети задньої осі понад прогнозовані і легше переборні : досить просто скинути газ , що більшість водіїв в позаштатних ситуаціях роблять рефлекторно .
Коробка перемикання передач і двигун на задньопривідних автомобілях встановлюються на більш м’яких опорах , внаслідок чого в салоні практично не відчувається вібрація працюючого двигуна . У них же значно менше і пробуксіровка при старті , вони легше піднімаються вгору навіть на дорогах із слизьким покриттям , але при спуску вірогідність занесення задньої осі вище.