“Синдбад-Мореплавець” третя подорож

Синдбад-Мореплавець'' (третя подорож) Казки

Арабська народна казка “Синдбад-Мореплавець” третя подорож

(читати українською)

Синдбад став говорити:

—    Серед бенкетів і розваг я швидко став забувати про колишні страшні пригоди. А розкішне, сите життя мені почало обридати. Я був молодий, дужий — хотілось якоїсь діяльності. Скінчилося тим, іцо я знову поклався на долю, зібрав товаришів-торговців, накупив різного краму й сів на корабель у Бальсорі.

Довго ми плавали цілком щасливо, приставали до різних земель і вигідно торгували своїм крамом.

Та раз колись серед моря нас застала буря. Кілька днів наш корабель гойдали хвилі й кидали його, як тріску, поки не пригнали до якогось невідомого острова. Ми, звичайно, раділи, що зостались живі, але капітан поспішив нас розчарувати:

—    Доленько наша! — крикнув він. — Думали ми втекти від одного лиха, та зустріли ще більше. Знайте, що на цьому острові живуть дикуни, з ніг до голови покриті вовною. Хоч вони й невеликого росту, але їхня сила така, що змагатися з ними не може бути й думки. Бережіться поранити або убити кого-небудь з них, бо тоді ми всі пропали.

На наше горе, слова капітана справдилися раніше, ніж ми сподівалися. Не встигли ми опам’ятатись, як на берег висипала тьма-тьмуща поганих-препоганих істот, подібних до людей, але покритих густою рудою вовною. Вони стрибнули в воду, припливли до корабля й стали з усіх боків лізти на палубу швидше, ніж лазять мавпи. Ці страховища щось кричали, очевидно, говорили до нас, але ми не могли зрозуміти їхньої мови й стояли, тремтячи від жаху.

Коли вони стали обрубувати якірного ланцюга й знімати вітрила, ніхто з нас навіть не поворухнувся. Карлики ж, заволодівши кораблем, одвезли нас на другий острів і там висадили на берег, а самі попливли далі назад. З похиленими головами пішли ми по острову, зриваючи по дорозі траву, бо всі були дуже голодні.

Незабаром ми підійшли до величезного будинку з високою брамою з чорного дерева. Ми ввійшли на подвір’я, а відтіль — у якесь велике помешкання, де з одного боку валялися купи людських кісток, а з іншого — довгі палки для підсмажування м’яса. Ми ледве не збожеволіли від жаху: ноги в нас трусились, і ми, повні відчаю, попадали на підлогу. Так пролежали досить довго, безсилі що-небудь зробити, дати собі яку-небудь раду.

Синдбад-мореплавець аналізУже смеркало, як раптом розчинилися двері й у нашу кімнату ввійшов велетень, високий, як пальма, весь чорний, з єдиним оком на лобі, червоним і вогняним, як жар. Із рота в нього стирчали два довгих, гострих передніх зуби, нижня губа одвисла й торкалася грудей. Довгі слонові вуха теліпалися по плечах, а пазурі на величезних руках були загострені й зігнуті, як у яструба. Угледівши таке страховище, ми зовсім утратили розум, а воно сиділо перед нами й оглядало нас своїм голодним оком.

Потім велетень простяг руку, підняв мене за шкіру і став вертіти на всі боки, як м’ясник, що оглядає ягня. Але, очевидно, я здався йому занадто худим, і він кинув мене набік, а сам узявся оглядати так само інших.

Нарешті він спинився на капітані, як на самому ситому та гладкому з нас. Злапавши палкою його, як горобця, у свою руку, він проткнув його наскрізь і став пекти над огнем.

Коли страва була спечена, він повечеряв з великою охотою, потім розлігся на підлозі й незабаром заснув. Хропів він, як розлютований грім, і цілу ніч ми не могли стулити очей. Уранці велетень встав і, не звертаючи на нас ніякої уваги, кудись пішов з дому, а ми дали волю своєму відчаю. Здавалося, плачу та голосінню не буде краю. Нарешті, виплакавши всі сльози, стали радитись, як би нам вийти з цього страшного становища, але ніхто не міг дати путньої поради. Про те, що можна було б спільними силами напасти на велетня й убити його, ніхто навіть не заїкнувся: перелякані, ми не могли навіть про це подумати.

Заспокоївшись трохи, ми розсипались по острову, щоб щось поїсти, а ввечері, не знайшовши ніякого притулку, мусили знову повернутися в оселю людоїда.

Незабаром прийшов і сам господар. Він вибрав ще одного з товаришів, повечеряв і знову ліг спати і спав до самого світанку. Уставши, він знову пішов і кинув нас без жодного догляду. Але це мало нас тішило: ми добре знали, що нам нікуди тікати і що нас усіх до одного жде однакова доля. Горе наше було таке велике, що дехто пропонував кинутись у море, знаходячи, що ця смерть усе-таки приємніша від першої. Але проти цього повстав один із товаришів: він нагадав, що віра забороняє людині накладати на себе руки, і радив вигадати який-небудь інший засіб позбавитися зубів людоїда. Тут у мене майнула думка, якою я і поділився з товаришами:

— Друзі мої, — сказав я їм, — чи звернули ви увагу на ті великі дерева, що ростуть на березі? Давайте ми з них поробимо

плоти, які залишимо поки па березі, а вночі спробуємо втекти від людоїда. У всякому випадку, коли не пощастить дочекатись якого-небудь корабля, краще загинути в морі, ніж у шлунку такого страховища.

Тут я докладно розповів про свій задум, який одноголосно був ухвалений. Після цього ми взялися за роботу. Поробивши такі плоти, щоб могли витримувати по три чоловіки, ми вернулися до людоїда і знову були свідками страшної смерті одного

зі своїх товаришів. Але на цей раз ми жорстоко віддячили своєму катові. Тільки він захронів, я та ще десятеро, найсміливі-ших і найпрудкіших людей між нами, узяли по залізній палиці, розпекли їх на вогні й усі разом уткнули їх в око душогуба. Можете собі уявити, як він заревів від болю. Людоїд став кидатися на всі боки, ловлячи нас розставленими руками, але ми сиділи спокійно в безпечних місцях. Облапавши всі кутки, він наткнувся на двері й вийшов, ревучи та стогнучи.

Нам нічого було баритися, і ми кинулися до своїх плотів. По-заяк крики людоїда стихли, то в нас з’явилася надія, що ворог наш умер від ран, але вдосвіта ми раптом угледіли трьох однооких велетнів. Двоє нових страховищ вели третього* сліпого, під руки. Ми швидше одіпхнули плоти од берега, але людоїди стали кидати на нас величезними шматками скель і незабаром розбили й потопили всіх нас, крім мене та двох моїх сусідів, що встигли відплисти досить далеко од берега. Опинившись серед бурхливого моря, ми знову стали забавкою хвиль. Цілу добу ми боролися з ними, прощаючись із життям, але вітер несподівано пригнав нас до якогось острова, де ми знайшли багато поживних і смачних овочів.

Підкріпивши свої сили, ми лягли й заснули. Але ввечері, коли ще не зовсім смеркло, ми раптом почули якесь страшне сичання. Схопившись на ноги, угледіли величезну гадюку, що повзла прямо на нас. Ми хотіли тікати, але гадюка кинулася вперед, схопила одного з моїх товаришів, ударила його кілька разів об землю й проковтнула. Ми скористалися цим і стали тікати.

Знову відчай огорнув душу.

— О Боже! — крикнув я. — Учора тільки ми ледве спаслися від людоїда і гнівних хвиль, а сьогодні зустрілися з новим лихом!

Блукаючи по острову, ми побачили одне височезне дерево. Ледве стало смеркати, як полізли на нього. Але це було даремно: гадюка вгледіла нас, обвилась круг дерева і, схопивши мого товариша, ударила його об землю і з’їла. Правда, після вечері вона

кудись зникла, але я знав, що мене те ж саме чекае на день пізніше. Я подумав: ♦Чи не краще було б кинутися в море?..* Але вмирати не хотілось, і я став думати, як би вижити. Помітивши, що на острові росте багато колючих рослин, я поробив з них в’язанки і високо обгородив ними дерево. Самого себе я теж обв’язав колючками. Як тільки смеркло, гадюка не стала баритись і тихо підлізла до мого дерева, але несподівано укололась і стрибнула назад. Кілька разів вона знову починала підкрадатись, як кішка, але нарешті впевнилась у даремності своєї праці, лягла, згорнулась і цілу ніч лежала на варті, а я сидів ні живий ні мертвий на дереві. Хоча вдосвіта вона зникла, але я був такий змучений, що саме життя мені обридло, і я, як божевільний, кинувся до моря, щоб раз і назавжди припинити свої страждання. Але доля нарешті зглянулася. У ту хвилину, коли я вже збирався кинутись у воду, на обрії зачорнів корабель. Він наближався до нашого острова й незабаром можна було помітити на ньому людей.

Я зірвав із себе шапку і став нею махати, щоб звернути на себе увагу. Мене помітили, з корабля спустили човна й забрали мене. Чи можете ви уявити, який я був щасливий у ту хвилину?

Коли я розповів про всі ті пригоди, які трапились зі мною, усі були глибоко вражені, і кожний поспішав висловити мені свос співчуття. Насамперед мене нагодували, а потім капітан подарував мені нове вбрання, бо моє було зовсім пошматоване.

—    Друже мій! У мене є на кораблі кілька пакунків з крамом, що належали колись одному небіжчику-торговцю. Я хотів би їх продати тут, а гроші передати його нащадкам. Чи не взявся б ти продати їх? Звичайно, за це я тобі подякую.

Я охоче згодився допомогти капітанові. А на палубі між тим таврували крам. Коли дійшла черга до тих пакунків, які доручено було мені попродати, спитали капітана, яке ім’я на них поставити.

—    Пиши: «Синдбад-мореплавець•, — відповів капітан.

Я із здивуванням глянув на нього, і тільки тепер, придивившись до його обличчя, упізнав того самого капітана, який покинув мене на безлюдному острові, коли я легковажно заснув біля струмка. За цей час він дуже постарів, та й мене йому було важко пізнати, тим більше, що всі вже вважали мене за небіжчика.

—    Капітане! — сказав я. — Ти говорив, що цей крам Синдбада?

—    Так, — відповів він, — Синдбад родом із Багдада, і їхав він на моєму кораблі. Я й досі не можу простити собі за необачність. Одного разу він разом з іншими вийшов з корабля на острів, а коли всі повернулись, я не примітив, що немає Синдбада, і велів пливти далі. Кинулися ми вже через деякий час, але вітер був настільки дужий, що ми ніяк не могли вернутися назад.

—    І ви думаєте, що Синдбад давно вже загинув?

—    Напевно.

—    Ану, лишень, пригляньтесь до мене уважніше! — сказав я. — Чи не розмовляє з вами той самий Синдбад, якого ви вважаєте за небіжчика?! Я заснув на березі струмка, а коли прокинувся, корабель був уже далеко.

Капітан глянув на мене, упізнав і радісно закричав:

—    Слава тобі, Боже, що ти знімаєш з моєї душі такий гріх! Який я радий, що бачу тебе живим і здоровим! Забери ж свій крам, а ось і гроші за продану його частину.

Я прийняв крам, але дещо подарував капітанові замість подяки. Решту я розпродав і купив сандалового дерева, гвоздики, кориці й інших коштовних речей. Вернувшись у Багдад, я продав їх за великі гроші і став ще багатшим.

Звичайно, і цього разу я не забув подякувати Богові й роздати милостиню вбогим.

(Переклад Олександра Олеся)

“Синдбад-Мореплавець” третя подорож АНАЛІЗ

Жанр: народна чарівна казка

Головна думка – тяга до подорожей нездоланна. Вона весь час штовхає людину на нові мандри.

Головні герої казки “Синдбад-мореплавець. Третя подорож”:

• Синдбад-мореплавець. Сміливий, відважний, винахідливий. Любить пригоди і любить отримувати прибуток.

План до казки “Синдбад-Мореплавець” третя подорож

1. Дивний острів Серендіб
  9. Острів великого змія
  10. Порятунок Синдбада

“Синдбад-мореплавець. Третя подорож” сюжет

Розповіді про казковий острів не залишили Синдбада байдужим і він зібрався в дорогу.
Його корабель винесло до острова волохатих людей і Синдбад висадився на острів.
У чорному будинку купців зловив велетень і засмажив капітана корабля.
Синдбад і його супутники викололи велетню очі й на плоту покинули острів.
Пліт перекинувся, і троє врятованих висадилися на острів, де жила величезна змія.
Змія з’їла моряків, а Синдбада підібрав корабель, який проходив повз.

Чому вчить казка “Синдбад-мореплавець. Третя подорож”?
Казка вчить сміливості і відвазі, винахідливості і кмітливості, вмінню знаходити вихід зі складних ситуацій. Вчить ніколи не втрачати надії і боротися за своє життя до кінця. Мені сподобалося це пригода Синдбада. Він багато разів був на межі смерті, але зумів виплутатися з усіх колотнеч. Йому щастило, та й цілковитого самовладання Синдбад не втрачав, а це дуже важливо.

“Синдбад-мореплавець” аудіокнига (третя подорож)

“Синдбад-Мореплавець” скорочено

Одного разу до Синдбада прийшов чужинець з дивовижними плодами. Синдбад запитав його про батьківщину, і той став розповідати про острів Серендіб. За словами чужоземця, це був чудовий острів повний птахів і тварин, з промовистими квітами, алмазами, які яскраво виблискували ночами, і перлами на дні моря.

Вночі Синдбаду приснилася мавпа з рожевою перлиною в роті, і він тут же став збиратися в плавання. Він накупив товарів і завантажив їх на корабель. Капітаном корабля був досвідчений і старий Бузург. Коли корабель потрапив в сильний шторм Бузург твердою рукою керував судном і зумів вивести його в спокійні води.
Але навіть капітан став плакати і рвати бороду, коли корабель потрапив у сильну течію і його понесло в країну волохатих, де жили люди, схожі на мавп. З цієї країни ніхто не повертався.

І ось корабель сів на мілину. З берега на корабель накинулися сотні маленьких волохатих чоловічків і стали рвати вітрила та щогли. Вони викинули в море трьох купців, а Синдбад, Бузург і кілька матросів покинули корабель і висадилися на берег.

Незабаром втікачі виявили величезний чорний двір, в якому яскраво горіла жаровня, а всюди були розкидані кістки і залишки їжі.
Синдбад і його супутники підкріпилися і заснули. Але раптом земля затремтіла від важких кроків. З’явився величезний велетень з сумними очима. Він оглянув подорожніх, вибрав самого товстого, капітана Бузарга, засмажив його і з’їв. Потім велетень важко зітхнув і заснув.

Синдбад запропонував убити велетня і використовувати величезні колоди з дому, щоб побудувати пліт і втекти з острова.
Поки велетень спав, подорожні потягли колоди на берег і зробили пліт. Потім Синдбад розжарив на вогні рожна і разом з купцями виколов очі велетню. Той осліп і став на дотик ловити подорожніх. Але ті добігли до плота і відпливли від берега.

На крики велетня прибігли ще два гіганта і стали кидати в пліт камені. Один камінь впав так близько від плота, що хвилею пліт перевернуло. Майже всі супутники Синдбада потонули. Тільки він сам і двоє молодих купців змогли знову піднятися на пліт.

Вони довго пливли по морю і ось опинилися на якомусь острові. Втомлені подорожні лягли і заснули. Прокинувшись, Синдбад побачив, як величезний змій не поспішаючи доїдає одного з його супутників. Другий сидів високо на дереві. Синдбад теж заліз на дерево, але до ранку і другого супутника з’їв змій.

Синдбад сколотив з дощок ящик і сховався в ньому. Змій не зміг його дістати і поповз геть.
А Синдбад вийшов на берег і побачив вітрила. Незабаром він уже був на кораблі, моряки якого дивилися на Синдбада, як на героя.
А потім виявилося, що саме цей корабель віз Синдбада у другій подорожі і забув його на острові птиці Рухх. Синдбад знайшов в трюмі свої товари і дуже зрадів.
Так закінчилася третя подорож Синдбада.

Ілюстрації до казки “Синдбад-мореплавець” третя подорож (малюнки)

Ілюстрації до казки Синдбад-мореплавець третя подорож (малюнки)

Оцініть статтю
Додати коментар

1. anna

відправити текст казки

2. Миша

Что за бред што падало

1. Поля

Ета ти бред а казка чудо мішечка

3. Дарина

Да казка просто супер дякую що ви її створили

4. ростислав

ем кто читал короткую версию мне непонятен конец